THEPOWERGAME
Η BMW θα προτείνει αυτή την εβδομάδα στην Ευρωπαϊκή Ένωση να μειώσει τους δασμούς για τις εισαγωγές αμερικανικών αυτοκινήτων από το 10% στο 2,5%, προκειμένου να εναρμονιστούν με τον τρέχοντα δασμό εισαγωγής των ΗΠΑ, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Όλιβερ Ζίπσε, την Τρίτη.
Ο νέος Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει απειλήσει να επιβάλει ή να αυξήσει τους δασμούς σε μια σειρά προϊόντων και περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ, προκαλώντας προσπάθειες από πολλούς ξένους πολιτικούς και εταιρείες να τον πείσουν να το αποσύρει.
Ο Ζίπσε, μιλώντας σε συνέδριο στο Βερολίνο που διοργάνωσε η γερμανική εφημερίδα “Die Welt”, δεν επεκτάθηκε για το αν η προτεινόμενη μείωση των δασμών θα πρέπει να ισχύει για όλες τις εισαγωγές αυτοκινήτων.
Τα σχόλια του Ζίπσε έρχονται μετά τις δηλώσεις του Όλα Κέλενιους, διευθύνοντα συμβούλου της Mercedes-Benz και νέου προέδρου του ευρωπαϊκού συνδέσμου αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA, ο οποίος είπε αυτόν τον μήνα ότι η ΕΕ θα πρέπει να επιδιώξει μια «μεγάλη συμφωνία» με τον Τραμπ για να αποφύγει έναν εμπορικό πόλεμο.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα φιλοξενήσει τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, προμηθευτές και συνδικάτα για τον πρώτο γύρο συνομιλιών στις 30 Ιανουαρίου για το μέλλον της βιομηχανίας αυτοκινήτων στην Ευρώπη, καθώς οι εταιρείες ανακοινώνουν κλείσιμο εργοστασίων και σημαντικές απολύσεις λόγω της αδύναμης ζήτησης, των υψηλών εξόδων και του ανταγωνισμού από την Κίνα.
Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν υλοποίησε αμέσως το ευρύ φάσμα δασμών που είχε υποσχεθεί, αλλά έχει δηλώσει ότι παραμένουν μια επιλογή. Ο Ζίπσε είχε προηγουμένως υποβαθμίσει τις ανησυχίες για την επίδραση των ενδεχόμενων δασμών εισαγωγής υπό την προεδρία Τραμπ στη BMW, λέγοντας ότι η μεγάλη παραγωγική παρουσία της εταιρείας στις ΗΠΑ θα μπορούσε ακόμη και να της δώσει πλεονέκτημα.
«Η ισχυρή παγκόσμια δομή μας μας καθιστά ανθεκτικούς και ανταγωνιστικούς. Παρ’ όλα αυτά, το ελεύθερο εμπόριο είναι εξαιρετικά σημαντικό παγκοσμίως», δήλωσε ο Ζίπσε. Γι’ αυτό θα πρέπει να συζητάμε για λιγότερους και όχι περισσότερους εμπορικούς φραγμούς».
Διαβάστε επίσης
Επενδυτικό ρεκόρ στην εκκίνηση του 2025 με deals 2,5 δισ.
Τα 10 έργα που θα λύσουν το κυκλοφοριακό στην Αττική
Απορρίμματα: Κλείνει ο κύκλος εξαγορών με την Ηλέκτωρ, ποιοι διεκδικούν τα έργα