Γ.Δ.
1524.67 +1,18%
ACAG
-0,49%
6.04
BOCHGR
+2,21%
5.08
CENER
+0,10%
9.7
CNLCAP
+0,70%
7.15
DIMAND
-0,24%
8.24
EVR
-1,35%
1.465
NOVAL
0,00%
2.36
OPTIMA
+2,04%
13
TITC
+0,24%
42.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,11%
1.796
ΑΒΕ
+0,64%
0.47
ΑΔΜΗΕ
-3,74%
2.705
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
+1,86%
4.11
ΑΛΦΑ
+2,77%
1.778
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,30%
10.12
ΑΣΚΟ
0,00%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-0,84%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
-0,90%
2.2
ΒΙΟ
+1,22%
5.81
ΒΙΟΚΑ
+1,04%
1.94
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.56
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
+0,70%
1.44
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,22%
18.4
ΔΑΑ
-0,20%
8.172
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,08%
12.51
ΔΟΜΙΚ
-1,51%
2.94
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,75%
0.331
ΕΒΡΟΦ
+1,64%
1.86
ΕΕΕ
+0,85%
33.04
ΕΚΤΕΡ
+0,45%
1.768
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+1,79%
2.27
ΕΛΛ
-2,04%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,75%
2.24
ΕΛΠΕ
+0,79%
7.7
ΕΛΣΤΡ
+0,48%
2.1
ΕΛΤΟΝ
-0,63%
1.884
ΕΛΧΑ
-0,23%
2.175
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,83%
1.21
ΕΤΕ
+2,08%
8.33
ΕΥΑΠΣ
+0,59%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.97
ΕΥΡΩΒ
+4,53%
2.49
ΕΧΑΕ
+1,71%
4.77
ΙΑΤΡ
+0,30%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
-2,52%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.75
ΙΝΚΑΤΔ
-0,99%
0.01
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.64
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.068
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.92
ΙΝΤΕΤ
-3,45%
1.12
ΙΝΤΚΑ
+1,13%
3.145
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-2,21%
1.325
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.456
ΚΟΥΑΛ
+1,30%
1.408
ΚΟΥΕΣ
+1,31%
6.19
ΚΡΙ
+0,63%
15.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
+2,02%
1.01
ΛΑΒΙ
+2,28%
0.808
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-2,83%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+1,68%
3.03
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,04%
3.89
ΜΕΝΤΙ
-2,60%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-2,24%
2.835
ΜΙΝ
+0,98%
0.515
ΜΟΗ
+3,24%
21.68
ΜΟΝΤΑ
-1,36%
3.62
ΜΟΤΟ
0,00%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,03%
24.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+1,36%
2.24
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
33
ΝΑΚΑΣ
+0,66%
3.06
ΝΑΥΠ
0,00%
0.786
ΞΥΛΚ
-1,72%
0.285
ΞΥΛΠ
-5,39%
0.316
ΟΛΘ
-0,68%
29.1
ΟΛΠ
-2,24%
28.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.51
ΟΠΑΠ
+0,94%
16.07
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,50%
0.78
ΟΤΕ
+1,50%
14.87
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
10.92
ΠΑΙΡ
-6,67%
1.05
ΠΑΠ
0,00%
2.51
ΠΕΙΡ
+2,47%
4.319
ΠΕΡΦ
-0,53%
5.6
ΠΕΤΡΟ
+0,24%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.125
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-1,47%
1.206
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.705
ΣΑΡ
+0,93%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-2,23%
1.535
ΣΠΕΙΣ
+0,34%
5.94
ΣΠΙ
+0,98%
0.616
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,50%
20.1
ΤΖΚΑ
-5,03%
1.51
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,82%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,86%
7.9
ΦΡΙΓΟ
+1,55%
0.196
ΦΡΛΚ
-0,25%
3.95
ΧΑΙΔΕ
+6,36%
0.585

Αυτοκινητοβιομηχανία: Τα πιθανά λουκέτα σε ΕΕ και ΗΠΑ

Χρονιά έντονων προκλήσεων και αντίρροπων είναι το 2025 για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η μειωμένη ζήτηση στην αγορά των αυτοκινήτων λόγω της οικονομικής κρίσης, η αδυναμία των αυτοκινητοβιομηχανιών να λανσάρουν μέχρι τώρα προσιτά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η αυξανόμενη επίθεση των κατασκευαστών αυτοκινήτων στην Κίνα, έχουν δημιουργήσει πολλά προβλήματα στις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η τελευταία έκθεση της αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής έρευνας και συμβούλων Gartner, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι αρκετά εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ευρώπη και την Βόρεια Αμερική αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο να κλείσουν το 2025, αναφέρει το Reuters, επικαλούμενο την έκθεση της Gartner.

Αρκετά ευρωπαϊκά και βορειοαμερικανικά εργοστάσια αυτοκινήτων κινδυνεύουν να κλείσουν ή να πουληθούν φέτος καθώς οι μάρκες αυτοκινήτων αγωνίζονται με την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και τον ανταγωνισμό τιμών, ανέφερε σε έκθεσή της, η εταιρεία έρευνας και παροχής συμβουλών Gartner.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιθανότατα θα μειώσουν την παραγωγική ικανότητα στις δύο ηπείρους το 2025 καθώς αντιμετωπίζουν τους στόχους των εκπομπών διοξειδίου και τους δασμούς, ενώ η κυριαρχία των ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας (EV) θα αυξηθεί λόγω της υπεροχής της στο λογισμικό και την ηλεκτροκίνηση, ανέφερε η εταιρεία.

Το κλείσιμο εργοστασίων ή η πώληση εργοστασίων είναι πιο πιθανό να συμβεί σε χώρες υψηλού κόστους, δήλωσε στο Reuters, ο αντιπρόεδρος αναλυτής της Gartner, Πέντρο Πατσέκο. «Αυτό μοιάζει λίγο με χύτρα ταχύτητας», είπε ο Pacheco. «Η πίεση αυξάνεται, αυξάνεται και αυτό θα ωθήσει τον αριθμό των αυτοκινητοβιομηχανιών να λάβουν πιο ρεαλιστικές αποφάσεις».

Οι κινεζικές μάρκες θα μπορούσαν να αγοράσουν εργοστάσια για να ξεπεράσουν τα εμπορικά εμπόδια ή να ανοίξουν νέα εργοστάσια σε ευρωπαϊκές χώρες χαμηλότερου κόστους και εταίρους ελεύθερου εμπορίου όπως το Μαρόκο ή η Τουρκία, προέβλεψε η εταιρεία.

Φοβούμενος διαταραχές από τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του 2025, ο Διευθύνων Σύμβουλος της γερμανικής προμηθεύτριας αυτοκινήτων Bosch, Στέφαν Χάρτουνγκ, δήλωσε στο Auto Motor und Sport ότι η ΕΕ θα πρέπει να μην επιβάλει πρόστιμα σε εταιρείες που υπολείπονται των στόχων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του 2025.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δεν βρίσκεται πλέον σε καλό δρόμο για την επίτευξη των στόχων της για EV για το 2030 και το 2035, δήλωσε ο Λουκ Σατέλ, πρόεδρος του γαλλικού λόμπι αυτοκινήτων PFA. «Ο κίνδυνος είναι να καταλήξουμε να μειώσουμε τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης για να αυξήσουμε τεχνητά τις πωλήσεις EV», είπε στο Reuters.

Η αυτοκινητοβιομηχανία και οι προκλήσεις στην ηλεκτροκίνηση

Παρά τις προκλήσεις για την ηλεκτροκίνηση, η Gartner αναμένει ότι οι αποστολές ηλεκτρικών λεωφορείων, αυτοκινήτων, φορτηγών και βαρέων φορτηγών θα αυξηθούν συνολικά κατά 17% το 2025. Προβλέπει ότι περισσότερο από το 50% όλων των μοντέλων οχημάτων που διατίθενται στην αγορά από τις αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι EV έως το 2030.

Για να επιτευχθεί η αλλαγή, οι παλαιοί κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορούν να αγοράσουν λογισμικό από νεότερους κατασκευαστές EV και ψηφιακές εταιρείες, να ενισχύσουν τα κέντρα έρευνας και ανάπτυξης σε κόμβους τεχνολογίας ή να συνεργαστούν με εταιρείες τεχνολογίας για τη δημιουργία αυτοχρηματοδοτούμενων κοινοπραξιών EV, είπε ο Pacheco.

Η Gartner είναι μια αμερικανική εταιρεία τεχνολογικής έρευνας και συμβούλων με έδρα το Στάμφορντ του Κονέκτικατ, η οποία διεξάγει έρευνα για την τεχνολογία και μοιράζεται αυτήν την έρευνα τόσο μέσω ιδιωτικών συμβουλών όσο και μέσω προγραμμάτων εκτελεστικών στελεχών και συνεδρίων. Στους πελάτες της περιλαμβάνονται μεγάλες εταιρείες, κρατικοί φορείς, εταιρείες τεχνολογίας και εταιρείες επενδύσεων.

Το 2018, η βάση πελατών της εταιρείας αποτελούνταν από περισσότερους από 12.000 οργανισμούς σε περισσότερες από 100 χώρες. Από το 2022, η Gartner έχει πάνω από 15.000 υπαλλήλους που βρίσκονται σε περισσότερα από 100 γραφεία σε όλο τον κόσμο. Είναι μέλος του S&P 500.

Διαβάστε επίσης

Νέα εποχή χρεώσεων στις τραπεζικές συναλλαγές: Τι ισχύει και από πότε

Βαθύ σκοτάδι στα οικονομικά κρατικών φορέων και ασφαλιστικών ταμείων

Ενεργοβόρος βιομηχανία: Ενισχύσεις στην Ευρώπη, “θολό τοπίο” στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!