THEPOWERGAME
Επενδύσεις 16,7 δισ. δολαρίων μέσα στο 2025 για την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση ανακοίνωσε πως δρομολογεί η Hyundai Motor Group της Νότιας Κορέας. Την ώρα που οι εταιρείες γίνονται όλο και πιο εσωστρεφείς όσο πλησιάζει η ορκωμοσία του νέου προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, και εντείνεται η ανασφάλεια για το πώς θα διαμορφωθεί στο διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον, η Hyundai εν μέσω και εγχώριας πολιτικής αστάθειας, ανακοίνωσε μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν δρομολογηθεί ποτέ σε ετήσια βάση στη χώρα από όμιλο επιχειρήσεων.
Η μερίδα του λέοντος των επενδύσεων θα διοχετευθεί στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεων για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων και το υπόλοιπο θα επενδυθεί στην έρευνα και ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης.
Τα σχέδια της νοτιοκορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία είναι 3η ισχυρότερη στον κόσμο μετά την Toyota Motor και τη Volkswagen, είναι σημαδιακά της διεθνούς συγκυρίας. Μόλις έναν μήνα πριν ανακοινώθηκε η συμφωνία της Honda με την Nissan για τη μεταξύ τους συγχώνευση, μια κίνηση που θεωρήθηκε απαραίτητη και από την κυβέρνηση του Τόκιο για να ανταπεξέλθει ο ιαπωνικός κλάδος στον ανταγωνισμό των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών και στο αντίξοο διεθνές περιβάλλον. Μετά τον εκλογικό του θρίαμβο, ο Τραμπ ανακοίνωσε σχέδια για την επιβολή δασμών στα προϊόντα των μεγαλύτερων εμπορικών εταίρων των ΗΠΑ αλλά και στη φορολόγηση με ένα 10% όλων των εισαγωγών προς τη χώρα.
«Η Hyundai Motor Group δρομολογεί φέτος τη μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει ποτέ στην Νότια Κορέα διότι πιστεύει πως διαρκείς και σταθερές επενδύσεις είναι απαραίτητες για να ξεπεραστεί η κρίση και να διασφαλιστεί η δυναμική της μελλοντικής ανάπτυξης έναντι μεγεθυνόμενων αβεβαιοτήτων», αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας. Εδώ και έναν μήνα, η Νότια Κορέα έχει παγιδευτεί σε βαθιά πολιτική κρίση. Οι αρχές επιδιώκουν τη σύλληψη του καθαιρεμένου προέδρου, Γιουν Σουκ Γέολ, ύστερα από την αποτυχημένη απόπειρα του ιδίου να επιβάλει στρατιωτικό νόμο στις αρχές Δεκεμβρίου προκειμένου να καταπνίξει την αντιπολίτευση και τη βαθιά δυσαρέσκεια της κοινής γνώμης. Η αντιπολίτευση κατέχει την πλειοψηφία των εδρών στο κοινοβούλιο, με την πολιτική κατάσταση στη χώρα να παραμένει ασταθής αν και έχουν χαμηλώσει οι τόνοι σε σχέση με έναν μήνα πριν.
Οικονομικοί αναλυτές τονίζουν πως η πολιτική και η επιχειρηματικότητα στη Νότια Κορέα έχουν ρίζες στον Ψυχρό Πόλεμο, όπου οι συντηρητικοί αποδίδουν την οικονομική πρόοδο της χώρας στην αυταρχική διακυβέρνηση της δεκαετίας του ΄70 και η αριστερή παράταξη τονίζει τις ραγδαίες εξελίξεις που σημειώθηκαν στον εκδημοκρατισμό της χώρας στα τέλη της δεκαετίας του ΄80 και τη δεκαετία του ΄90. Κάτω από τη σημερινή συγκυρία, γενικά, οι όμιλοι αυτοκινητοβιομηχανιών του ελεύθερου κόσμου καλούνται να ανταγωνιστούν ισχυρούς ανταγωνιστές από την Κίνα που έχουν δεχτεί πλούσιες επιδοτήσεις από το κράτος, όπως είναι η Build Your Dreams ή BYD.
Βέβαια, η Hyundai, η οποία ελέγχει επίσης την Kia Motors, έχει ισχυρή παρουσία στην κινεζική αγορά. Εκεί λειτουργεί τρία εργοστάσιο με ετήσια παραγωγική ικανότητα άνω του ενός εκατομμυρίου οχημάτων. Επίσης, η διοίκηση εξακολουθεί να θεωρεί τις ΗΠΑ ως την πιο σημαντική αγορά της παρά τις απειλές του Τραμπ να καταργήσει το νομοσχέδιο IRA που ενσωματώνει πλούσιες επιδοτήσεις στην ηλεκτροκίνηση για τους καταναλωτές. Ήδη το εργοστάσιο στην Τζόρτζια, το οποίο ολοκληρώθηκε με επενδύσεις 7,6 δισ. δολαρίων, ξεκίνησε πέρσι την παραγωγή του ηλεκτροκίνητου Ioniq. Σε παγκόσμια κλίμακα, η Hyundai στοχεύει σε αύξηση πωλήσεων κατά 2% μέσα στο 2025 στα 7,4 εκατ. οχήματα μετά τις απογοητευτικές επιδόσεις πέρσι στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Διαβάστε επίσης:
Με 9 αλλαγές σε συντάξεις, μισθούς και εισφορές μπήκε το 2025
Η Damac, η ΔΕΗ και οι μεγάλες επενδύσεις των Αράβων στα data centers