Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

ΙΧ αυτοκίνητα: Ρεκόρ 14ετίας με πάνω από 135.000 πωλήσεις το 2024

Ξεπέρασαν τις 135.000 οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων (ΕΙΧ+Taxi) το 2024 στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα evstats.gr, κατά τους 12 μήνες του 2024 πωλήθηκαν 135.641 νέα επιβατικά οχήματα, αριθμός που είναι οριακά αυξημένος σε σχέση με εκείνον του 2023. Τότε πωλήθηκαν 134.465 νέα ΕΙΧ οχήματα.

Τα μεγέθη αυτά, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, αποτελούν ιστορικό υψηλό 14ετίας. Μάλιστα, οι πωλήσεις πλησιάζουν εκείνες του 2010, χρονιά κατά την οποία πωλήθηκαν 140.722 καινούργια ΕΙΧ αυτοκίνητα. Το ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων, ωστόσο, σημειώθηκε το 2000 με 288.502 πωλήσεις καινούργιων ΕΙΧ αυτοκινήτων και το χαμηλό 40ετίας σημειώθηκε το 2012 με 58.299 νέες πωλήσεις ΕΙΧ.

Πάντως, η αγορά του 2000 και του 2012 δεν έχουν καμία σχέση με τη σημερινή. Τότε το 100% των αυτοκινήτων που πωλούνταν ήταν οχήματα με μηχανή εσωτερικής καύσης (Internal Combustion Engine, ICE) και σήμερα πλέον οι πωλήσεις των οχημάτων αυτής της κατηγορίας πλησιάζει το 40%. Το υπόλοιπο 60% είναι αυτοκίνητα κυρίως υβριδικά και δευτερευόντως αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (Battery Electric Vehicles, BEV).

Μάλιστα, τον Δεκέμβριο του 2024, σύμφωνα με το evstats.gr, μόλις ένα στα τρία οχήματα (34%) που πωλήθηκαν ήταν με μηχανή εσωτερικής καύσης. Αντίθετα, σχεδόν το 50% των οχημάτων που πωλήθηκαν πέρυσι ήταν υβριδικής τεχνολογίας, είτε με δυνατότητα φόρτισης μέσω καλωδίου, είτε χωρίς. Επίσης, σε καλή πορεία βρίσκονται και οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίες παραμένουν μεν χαμηλές σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες οχημάτων, αλλά αυξάνουν πολύ γρήγορα.

Πέρυσι πωλήθηκαν 8.706 BEV οχήματα, που αντιστοιχούσαν στο 6% των συνολικά πωληθέντων οχημάτων. Ωστόσο, από τον περασμένο Νοέμβριο οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών ΕΙΧ αυτοκινήτων ξεπέρασαν τα 1.000 οχήματα τον μήνα, ενώ τον περασμένο μήνα (Δεκέμβριο) τα BEV οχήματα αντιστοιχούσαν στο 12% των συνολικών πωλήσεων του μήνα.

Ο κυρίαρχος της αγοράς, ωστόσο, είναι τα υβριδικά οχήματα. Την περασμένη χρονιά πωλήθηκαν συνολικά 65.556 οχήματα, καταλαμβάνοντας μερίδιο 48,3% της αγοράς. Και αν σε αυτό προστεθεί το μερίδιο των BEV οχημάτων, φτάνουμε στο 54%. Τον μήνα Δεκέμβριο, ωστόσο, το μερίδιό των υβριδικών είχε διαμορφωθεί σε 53% και αν σε αυτό προστεθεί και το μερίδιο των BEV, φτάνουμε στο 65%.

Η εξέλιξη των πωλήσεων δείχνει ότι πολύ σύντομα -πιθανώς και μέσα στο 2025- σε μειοψηφία θα αναδειχθούν τα οχήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης στην Ελλάδα, ενώ τα ηλεκτρικά θα λάβουν τη δεύτερη θέση. Αυτό θα εξαρτηθεί κυρίως από το πόσο γρήγορα θ’ αυξήσουν το μερίδιό τους στην αγορά τόσο τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, όσο και τα υβριδικής τεχνολογίας.

Πωλήσεις αυτοκινήτων

Οι καλύτεροι της αγοράς αυτοκινήτου

Κορυφαίος προμηθευτής ΕΙΧ για το 2024 στην Ελλάδα αναδεικνύεται για άλλη μια χρονιά η Toyota. Mε βάση τα στοιχεία 11μήνου 2024, η ιαπωνική εταιρεία έχει διαθέσει στη χώρα μας συνολικά 22.381 καινούργια οχήματα σε σύνολο πωλήσεων 128.285 ΕΙΧ οχημάτων. Το μερίδιο της εταιρείας ανέρχεται σε 17%.

Δεύτερος προμηθευτής στην ελληνική αγορά αναδεικνύεται η Volkswagen, με μερίδιο στο 11μηνο 7,4%, και τρίτος η Peugeot, με μερίδιο 7,1%. Τέταρτος προμηθευτής είναι BMW με μερίδιο 5,9% και πέμπτος η Suzuki με μερίδιο 5,3%.

Στα αμιγώς ηλεκτρικά ΕΙΧ (BEV), κυρίαρχη παραμένει η αμερικανική Tesla, με μερίδιο 22,8% μέσα στο 2024. Ακολουθεί η κινεζική BYD με μερίδιο 17,8% και τρίτη η Volvo με μερίδιο 14,1%. Ακολουθεί η γερμανική ΒMW με σημαντική απόσταση (μερίδιο 4,6%) και η επίσης γερμανική Volkswagen στην 5η θέση με μερίδιο μικρότερο του 4%. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία επομένως έχει χάσει την ανταγωνιστικότητά της στα υβριδικά από την ιαπωνική (Toyota) και στα ηλεκτρικά από Αμερικανούς (Tesla) και Κινέζους (BYD).

Μάλιστα, στα ηλεκτρικά οχήματα η BYD έπεσε σε σίφουνας στην ελληνική αγορά, αφού το μερίδιό της από 0% που ήταν το 2023 πέρυσι ξεπέρασε το 17%, φέρνοντάς την στη δεύτερη θέση. Αν συνεχίσει έτσι, είναι σίγουρο ότι η εταιρεία θα ξεπεράσει σε πωλήσεις την Tesla, το μερίδιο της οποίας μειώθηκε στη χώρα μας από το 29% που ήταν το 2023 σε 23% πέρυσι.

Διαβάστε επίσης

Μy Market Local: Πώς η METRO έφτασε στα 150 αιτήματα το μήνα

Ξεπέρασαν τις 600.000 οι αποποιήσεις κληρονομιών σε μία 10ετία

Πώς θα “κλειδώσετε” επιδότηση για αντλία θερμότητας & ηλιακό

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!