Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Nissan & Honda: Το σχέδιο συγχώνευσης με ορίζοντα το 2025

Σε διαδικασία συγχώνευσης βρίσκονται και επίσημα οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Honda και Nissan, με στόχο την ολοκλήρωση της συμφωνίας μέχρι τον Ιούνιο του 2025. Η νέα εταιρεία, η οποία θα δημιουργηθεί μέσω της σύστασης μιας κοινής εταιρίας συμμετοχών, αναμένεται να έχει σημαντική παρουσία στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, με σημαντικό μερίδιο αγοράς και αστρονομικά έσοδα.

Η συμφωνία θα επηρεάσει τόσο τις δύο εταιρείες όσο και τη συνολική δυναμική του κλάδου, καθώς θα δημιουργηθεί ο τρίτος μεγαλύτερος όμιλος αυτοκινήτων παγκοσμίως, μετά τις Toyota και Volkswagen. Η Honda ανακοίνωσε επίσης ότι θα επαναγοράσει μετοχές της ύψους έως και 1,1 τρισεκατομμυρίων γιεν (7 δισεκατομμύρια δολάρια).

Μια εταιρεία χαρτοφυλακίου θα δημιουργηθεί για να «στεγάσει» τη νέα οντότητα και αναμένεται να εισαχθεί στο χρηματιστήριο έως τον Αύγουστο του 2026, όπως δήλωσαν οι εταιρείες, προσθέτοντας ότι η Honda θα έχει τη δυνατότητα να ορίσει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας χαρτοφυλακίου.

Η Mitsubishi, της οποίας το 24,5% ανήκει στη Nissan, υπέγραψε επίσης το μνημόνιο κατανόησης και είναι πιθανό να αποτελέσει μέρος της ομάδας, με την τελική απόφαση για αυτό να αναμένεται έως τα τέλη Ιανουαρίου.

Στρατηγικοί «παίκτες» στις συνομιλίες για τη συγχώνευση Nissan-Honda © Bloomberg
Στρατηγικοί «παίκτες» στις συνομιλίες για τη συγχώνευση Nissan-Honda © Bloomberg

Η επαναγορά της Honda ακυρώνει μια προηγουμένως ανακοινωθείσα επαναγορά ύψους 100 δισεκατομμυρίων γιέν και θα ξεκινήσει στις 6 Ιανουαρίου, διαρκώντας έως το μεγαλύτερο μέρος του 2025, σύμφωνα με την ανακοίνωση των εταιρειών. Η εταιρεία σκοπεύει να επαναγοράσει έως και 1,1 δισεκατομμύρια μετοχές, δηλαδή σχεδόν το 24% του μετοχικού της κεφαλαίου, εξαιρουμένων των μετοχών που κατέχει ήδη ως ίδιες μετοχές.

Honda & Nissan: Αναμένουν λειτουργικά κέρδη έως και 3 τρισ. γιεν σε βάθος χρόνου

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Honda, Toshihiro Mibe, δήλωσε ότι οι συνέργειες από τη συγχωνευμένη εταιρεία αναμένεται να οδηγήσουν σε αύξηση του λειτουργικού κέρδους κατά περισσότερο από 1 τρισεκατομμύριο γιεν, με στόχο να φτάσει τα 3 τρισεκατομμύρια γιεν σε βάθος χρόνου. «Και οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν να λειτουργούν ως θυγατρικές που ανήκουν εξ ολοκλήρου στην κοινή εταιρεία χαρτοφυλακίου, διατηρώντας τα αντίστοιχα εμπορικά τους σήματα», δήλωσε ο Mibe. Η εταιρεία χαρτοφυλακίου θα περιλαμβάνει τα εμπορικά σήματα τόσο της Honda όσο και της Nissan, καθώς και τη μεγάλη μονάδα μοτοσυκλετών της Honda.

Μια τέτοια συμμαχία θα δημιουργήσει έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως, φέρνοντας την τριάδα αντιμέτωπη με την Toyota στην εγχώρια αγορά, αλλά και με Κινέζους κατασκευαστές, όπως η BYD και η Geely Automobile, στο εξωτερικό. Η Toyota διαθέτει μερίδια σε εταιρείες όπως η Subaru, η Suzuki και η Mazda, δημιουργώντας έναν ισχυρό όμιλο εμπορικών σημάτων που υποστηρίζεται από την κορυφαία πιστοληπτική της αξιολόγηση.

Και οι τρεις ιαπωνικές εταιρείες αντιμετωπίζουν, σε κάποιο βαθμό, υπαρξιακές προκλήσεις λόγω της ραγδαίας μετάβασης της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας σε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες και υβριδικές μονάδες κίνησης, εγκαταλείποντας τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Στην Κίνα, η εκρηκτική δημοτικότητα των τοπικά παραγόμενων ηλεκτρικών οχημάτων (EV) έχει αναγκάσει τις ξένες μάρκες να δώσουν μάχη για την επιβίωσή τους, ενώ οι Ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν υπερβάλλουσα παραγωγική ικανότητα. Η Honda και η Nissan έχουν αναγκαστεί να μειώσουν προσωπικό και παραγωγή, ενώ η Mitsubishi έχει σχεδόν αποσυρθεί εντελώς από την Κίνα, την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως.

Στο μεταξύ, η ανάκαμψη των πωλήσεων υβριδικών αυτοκινήτων στην Βόρεια Αμερική έχει οδηγήσει τη Nissan σε αδυναμία, ενώ η Toyota, η οποία είναι πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία, έχει λάβει μια ευπρόσδεκτη ώθηση. Η Nissan έχασε αυτή την ευκαιρία λόγω της παρωχημένης γκάμας προϊόντων της, η οποία δεν περιλάμβανε ελκυστικές επιλογές για υβριδικά οχήματα, πόσο μάλλον ανταγωνιστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Για τη Nissan, η συγχώνευση με την Honda θα μπορούσε να προσφέρει την αναγκαία ανακούφιση, μετά από τις απογοητευτικές πωλήσεις στις ΗΠΑ και την Κίνα, οι οποίες προκάλεσαν σημαντική πτώση στα έσοδα, αναγκάζοντας την αυτοκινητοβιομηχανία να μειώσει θέσεις εργασίας, να περιορίσει την παραγωγική ικανότητα και να μειώσει τις προβλέψεις ετήσιου κέρδους κατά 70%. «Η συνεργασία με την Honda δεν σημαίνει ότι εγκαταλείπουμε τα σχέδιά μας για την αναδιάρθρωση της Nissan», δήλωσε σήμερα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, Makoto Uchida.

Διαβάστε επίσης

Οικοδομή: Τι προτείνει η αγορά μετά την απόφαση του ΣτΕ για τα μπόνους του ΝΟΚ

Thanos Hotels & Resorts: Άντλησε 107 εκατ. και ψάχνει ξενοδοχείο στην Αθήνα

ΔΑΠΕΕΠ: Final Four για τις θέσεις Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!