THEPOWERGAME
Για τον Κάρλος Γκοσν ήταν ιδανική ευκαιρία για να επανεμφανιστεί στο προσκήνιο του κλάδου αυτοκινητοβιομηχανιών αλλά ως σχολιαστής μιας ενδεχόμενης συμφωνίας ανάμεσα στη Nissan και τη Honda. Περίπου μια εξαετία μετά τη θεαματική απόδρασή του από την Ιαπωνία, όπου εκκρεμούν ακόμη κατηγορίες για οικονομική απάτη, ο πρώην επικεφαλής του ομίλου Renault-Nissan έδωσε μια καταιγιστική συνέντευξη στο τηλεοπτικό δίκτυο του Bloomberg, όπου ουσιαστικά εκτίμησε πως το υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας ασκεί πιέσεις στη Honda για να εξαγοράσει τη Nissan.
«Προσπαθούν να βρουν μια φόρμουλα για να παντρέψουν τα βραχυπρόθεσμα προβλήματα της Nissan με το μακροπρόθεσμο όραμα της Honda» είπε ο Γκοσν. Χαρακτήρισε την κίνηση αυτή «απελπισμένη». Καταδικάζοντας μια συγχώνευση μεταξύ των δυο αυτοκινητοβιομηχανιών καθώς δεν έχει ουδεμία «βιομηχανική λογική» έστρεψε την προσοχή του σε πληροφορίες που θέλουν την Foxconn να ενδιαφέρεται για τη Nissan.
Πηγές του αμερικανικού πρακτορείου αποκάλυψαν πως η Foxconn, μια από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες της Ταϊβάν που παράγει τα iPhones για την Apple, επέλεξε να θέσει προσωρινά στο περιθώριο το ενδιαφέρον της για την Nissan καθώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε συζητήσεις με τη Honda. Λέγεται, μάλιστα, πως οι δυο αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες συζητούν εδώ και χρόνια το ενδεχόμενο μιας μεταξύ τους συγχώνευσης, αναθέρμαναν προσφάτως το ενδιαφέρον τους αφού η Foxconn προσέγγισε την Nissan για την εξαγοράσει εξ ολοκλήρου.
Η Foxconn, στο μεταξύ, ήρθε σε επαφή με τη Renault, η οποία κατέχει το 36% των μετοχών της Nissan στο πλαίσιο τριμερούς συμμαχίας που περιλαμβάνει και την Mitsubishi. Αναμφίβολα η Nissan βρίσκεται σε αδύναμη θέση. Προσφάτως αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις για την φετινή κερδοφορία της, δρομολόγησε την περικοπή 9.000 θέσεων εργασίας και τη μείωση της παραγωγής κατά 20%. Κατά τον Γκοσν, η Nissan έχει χάσει την απήχηση της στις αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης κατά τη διάρκεια της τελευταίας τριετίας.
Ο ανταγωνισμός στην Κίνα είναι αδυσώπητος λόγω της υπεροχής των εγχώριων εταιρειών στην ηλεκτροκίνηση. Για την Ιαπωνία, μια χώρα με παράδοση και ισχύ στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, θα κόστιζε πολιτικά μια περαιτέρω επιδείνωση της Nissan. Όπως επιβεβαίωσε και ο Γκοσν, προτιμητέα θα ήταν μια συμφωνία μεταξύ της Honda και της Nissan καθώς είναι και οι δυο ιαπωνικές, με τα πολιτικά κίνητρα να υπερισχύουν των οικονομικών πλεονεκτημάτων.
Ο Γκοσν υπήρξε ένας από τους ισχυρότερους ανθρώπους στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Ήταν ο αρχιτέκτονας της συμμαχίας της Renault με τη Nissan αλλά εδώ και μια τουλάχιστον μια εξαετία βρίσκεται σε νομική διαμάχη με τις ιαπωνικές αρχές αφού στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας στράφηκαν εναντίον του και τον κατηγόρησαν για κατάχρηση περιουσιακών στοιχείων.
Σήμερα θεωρεί το ενδιαφέρον της Foxconn για τη Nissan είναι πιο εύστοχο καθώς ο τεχνολογικός κολοσσός της Ταϊβάν δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον του για την ηλεκτροκίνηση. Ούτως ή άλλως, η Foxconn δεν κατασκευάζει αποκλειστικά τα iPhone για την Apple αλλά, επίσης, είναι ανάδοχος των Nokia, Sony, Dell και Microsoft. Ένα μεγάλο κομμάτι των ηλεκτροκινήτων αυτοκινήτων απαρτίζεται από λογισμικά συστήματα. Πηγές του Bloomberg είχαν αποκαλύψει έναν χρόνο πριν πως η Foxconn εξετάζει να εξελιχθεί σε ανάδοχο των αυτοκινητοβιομηχανιών, προσφέροντας μια οικονομική λύση για την παραγωγή της νέας γενιάς οχημάτων προς όφελος τρίτων.
Διαβάστε επίσης
Πίθηκοι “Φαντάσματα”: Η αλήθεια πίσω από τα ερευνητικά εργαστήρια
Η ατζέντα του Μιχάλη Τσαμάζ στο τιμόνι της Uni Systems
ΔΑΠΕΕΠ: Final Four για τις θέσεις Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου