Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Nissan & Honda: Τι σημαίνει για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία το deal

Διπλό θα ήταν το όφελος από μια συγχώνευση ανάμεσα στη Honda και τη Nissan. Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία της τρίτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο και προσφέρεται οικονομική διέξοδος για τη Nissan, η οποία προσφάτως αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις για κερδοφορία, δρομολόγησε την περικοπή 9.000 θέσεων εργασίας και τη μείωση της παραγωγής κατά 20%. Λέγεται, δε, πως οι διαβουλεύσεις μεταξύ των δυο αυτοκινητοβιομηχανιών γίνονται με την επιδοκιμασία της κυβέρνησης παρά το ενδεχόμενο νέων απολύσεων καθώς μόνον με τη σύναψη συμφωνιών θα καταφέρει ο κλάδος να ορθοποδήσει σε ένα αντίξοο περιβάλλον.

Ο σκληρός ανταγωνισμός από την Κίνα, η οποία διοχετεύει ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με τεχνολογία αιχμής σε χαμηλές τιμές στην παγκόσμια οικονομία, μαζί με τον κίνδυνο δασμών στις αμερικανικές εισαγωγές  από την επερχόμενη κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ φαίνεται να ώθησαν τις ιαπωνικές Nissan και Honda να εξετάσουν το ενδεχόμενο της μεταξύ τους συγχώνευσης. Ενδιαφέρον φημολογείται πως έχει εκδηλωθεί, επίσης, από την Foxconn, την ταϊβανέζικη εταιρεία τεχνολογίας που παράγει τα iPhones για την Apple. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έχει επιβεβαιωθεί από την εταιρεία.

Αν μη τι άλλο είναι μια συμφωνία που θα ενισχύσει τη θέση και των δυο αυτοκινητοβιομηχανιών σε διεθνή κλίμακα σε μια περίοδο που η ιστορική Volkswagen, παραδείγματος χάριν, προχωρά στο κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία προς τη μεγάλη δυσαρέσκεια της κοινής γνώμης και της κυβέρνησης του Όλαφ Σολτς. Η Ιαπωνία, μια χώρα με παράδοση και ισχύ στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, θα κόστιζε πολιτικά μια περαιτέρω επιδείνωση της Nissan. Ακόμη και η Tesla, η εταιρεία που έθεσε τα θεμέλια στην ηλεκτροκίνηση, δρομολόγησε τον περασμένο Μάιο την απόλυση του 10% από το προσωπικό της λόγω της υποχώρησης των πωλήσεων και του ανταγωνισμού από κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων.

Με την αποτίμηση της Nissan να έχει καταρρεύσει μετά τη σύλληψη του Κάρλος Γκοσν, επικεφαλής του ομίλου, προ εξαετίας, η Honda εκτιμάται πως βρίσκεται σε πλεονεκτικότερη θέση στις μεταξύ τους διαπραγματεύσεις. Όπως επισημαίνεται από το πρακτορείο Bloomberg, η κεφαλαιοποίηση της Honda είναι τετραπλάσια από αυτήν της Nissan, η μετοχή της οποίας εκτοξεύθηκε 24% μετά την είδηση. Αντίθετη ήταν η πορεία της μετοχής της Honda, υποχωρώντας 3%, με 130 εκατ. τεμάχια να αλλάζουν χέρια από την πρώτη ώρα της είδησης.

Ειδήμονες του κλάδου στην Ιαπωνία τονίζουν η εγχώρια αγορά θα διχοτομηθεί σε δυο στρατόπεδα εάν ευοδωθεί μια συμφωνία ανάμεσα στη Nissan και τη Honda. Στο ένα στρατόπεδο θα ηγείται η Honda, με τη Nissan και πιθανώς τη Mitsubishi Motors να βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα της. Στο άλλο στρατόπεδο κυριαρχεί ήδη η Toyota με τη Mazda, τη Subaru και τη Suzuki. Υπενθυμίζουμε πως η Nissan συμμετέχει σε συμμαχία με τη Renault και τη Mitsubishi Motors. Μάλιστα, η Renault θα ήταν ικανοποιημένη από μια συμφωνία Nissan-Honda καθώς έτσι θα απαλλάσσονταν από τα προβλήματα του συνεταίρου της, όπου κρατά το 36% των μετοχών. Από την άλλη πλευρά, η Toyota υπέγραψε με τη Suzuki μνημόνιο συνεργασίας το 2017 και συμμετέχει σε τεχνολογικά προγράμματα με τη Subaru. Η Toyota ανακοίνωσε επίσης φέτος πως θα συνεργαστεί με τη Mazda για τη δημιουργία νέων συστημάτων λογισμικού εντός των οχημάτων.

Οικονομικοί αναλυτές επισημαίνουν πως είναι δυσδιάκριτα τα οφέλη για τη Honda από μια συγχώνευση με τη Nissan αλλά η ιαπωνική κυβέρνηση ασκεί πιέσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Κατά κοινή ομολογία υπάρχουν αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες στην ιαπωνική αγορά, με τις συγχωνεύσεις να αποτελούν το ιδανικό αντίδοτο σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Πόσο μάλλον όταν η εναλλακτική θα ήταν να μείνει μετέωρη μια προβληματική αυτοκινητοβιομηχανία με μια 91ετή ιστορία.

Διαβάστε επίσης

BSH: 26 εκατ. από την πώληση του ακινήτου της Πίτσος στον Σκλαβενίτη

Forbes: Η Αθηναϊκή Ριβιέρα στους κορυφαίους προορισμούς του 2025

Πώς προχωρά το σχέδιο της ΕΥΔΑΠ για να μην “διψάσει” η Αττική

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!