Γ.Δ.
1530.87 +0,41%
ACAG
-0,33%
6.02
BOCHGR
0,00%
5.08
CENER
+0,21%
9.72
CNLCAP
+0,70%
7.2
DIMAND
-0,49%
8.2
EVR
+1,02%
1.48
NOVAL
-2,54%
2.3
OPTIMA
0,00%
13
TITC
+1,77%
43.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,33%
1.79
ΑΒΕ
-1,49%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+0,92%
2.73
ΑΚΡΙΤ
-3,13%
0.775
ΑΛΜΥ
-1,82%
4.035
ΑΛΦΑ
-0,73%
1.765
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-0,40%
10.08
ΑΣΚΟ
+3,13%
3.3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,03%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
-1,36%
2.17
ΒΙΟ
-1,03%
5.75
ΒΙΟΚΑ
-2,32%
1.895
ΒΙΟΣΚ
+1,28%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+5,50%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-1,74%
1.415
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.4
ΔΑΑ
-1,49%
8.05
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+1,60%
12.71
ΔΟΜΙΚ
+0,34%
2.95
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+11,18%
0.368
ΕΒΡΟΦ
-1,34%
1.835
ΕΕΕ
+0,18%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-1,58%
1.74
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-1,32%
2.24
ΕΛΛ
-2,08%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.245
ΕΛΠΕ
-2,34%
7.52
ΕΛΣΤΡ
-1,90%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-3,18%
1.824
ΕΛΧΑ
-3,45%
2.1
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,41%
1.205
ΕΤΕ
+1,80%
8.48
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.41
ΕΥΔΑΠ
-0,67%
5.93
ΕΥΡΩΒ
-1,61%
2.45
ΕΧΑΕ
-1,05%
4.72
ΙΑΤΡ
0,00%
1.685
ΙΚΤΙΝ
-1,27%
0.35
ΙΛΥΔΑ
+1,15%
1.76
ΙΝΚΑΤ
-0,21%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
+2,00%
0.0102
ΙΝΛΙΦ
-1,29%
4.58
ΙΝΛΟΤ
-1,31%
1.054
ΙΝΤΕΚ
+1,35%
6
ΙΝΤΕΤ
+1,79%
1.14
ΙΝΤΚΑ
-0,79%
3.12
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.325
ΚΕΠΕΝ
+0,57%
1.75
ΚΟΡΔΕ
-5,70%
0.43
ΚΟΥΑΛ
-0,57%
1.4
ΚΟΥΕΣ
-1,45%
6.1
ΚΡΙ
+0,31%
16
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.01
ΛΑΒΙ
-2,10%
0.791
ΛΑΜΔΑ
+0,97%
7.26
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
-7,41%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,66%
3.05
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.88
ΜΕΝΤΙ
+2,67%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+0,53%
2.85
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-0,83%
21.5
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.62
ΜΟΤΟ
-1,75%
2.81
ΜΟΥΖΚ
-0,75%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+1,61%
25.28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.24
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+2,79%
33.92
ΝΑΚΑΣ
-1,96%
3
ΝΑΥΠ
-0,76%
0.78
ΞΥΛΚ
+1,75%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
+0,34%
29.2
ΟΛΠ
+1,94%
28.95
ΟΛΥΜΠ
+1,59%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,50%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.781
ΟΤΕ
+0,07%
14.88
ΟΤΟΕΛ
-0,73%
10.84
ΠΑΙΡ
-3,81%
1.01
ΠΑΠ
-2,39%
2.45
ΠΕΙΡ
+1,18%
4.37
ΠΕΡΦ
-1,96%
5.49
ΠΕΤΡΟ
+1,45%
8.42
ΠΛΑΘ
+0,48%
4.145
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+1,66%
1.226
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-1,33%
5.21
ΡΕΒΟΙΛ
-3,23%
1.65
ΣΑΡ
+0,74%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+2,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
-2,60%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,50%
20
ΤΖΚΑ
-0,66%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,65%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,27%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-1,02%
0.194
ΦΡΛΚ
+0,51%
3.97
ΧΑΙΔΕ
-0,85%
0.58

ΕΕ: Τι κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να αποφύγουν τα πρόστιμα

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζονται για τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών που τίθενται σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει δραστικά το όριο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα αυτοκίνητα, απαιτώντας τουλάχιστον το 20% των πωλήσεων να αφορά ηλεκτρικά οχήματα (EVs) προκειμένου να αποφευχθούν βαριά πρόστιμα. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), μόνο το 13% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην περιοχή φέτος ήταν ηλεκτρικά.

Οι νέοι κανονισμοί έρχονται σε μια περίοδο όπου οι πωλήσεις παραμένουν υποτονικές, η παραγωγική ικανότητα υπερβαίνει τη ζήτηση και ο ανταγωνισμός από Κινέζους κατασκευαστές αυξάνεται. Εταιρείες όπως η Volkswagen, η Stellantis και η Renault προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους ώστε να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς, ενώ παράλληλα προσπαθούν να διατηρήσουν την κερδοφορία τους. Πολλές έχουν αυξήσει τις τιμές των βενζινοκίνητων οχημάτων, προκειμένου να στρέψουν τη ζήτηση προς τα ηλεκτρικά. Για παράδειγμα, η Peugeot της Stellantis αύξησε τις τιμές των βενζινοκίνητων μοντέλων της στη Γαλλία έως και 500 ευρώ, ενώ η Renault προχώρησε σε αυξήσεις σε ορισμένα βενζινοκίνητα μοντέλα, αφήνοντας σταθερές τις τιμές των υβριδικών εκδόσεων.

Για να ενισχύσουν την υιοθέτηση των EVs, οι κατασκευαστές μειώνουν τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και σχεδιάζουν νέες, πιο προσιτές εκδόσεις. Η Volkswagen, για παράδειγμα, μείωσε πρόσφατα την τιμή του ηλεκτρικού ID.3 στη Γερμανία σε κάτω από 30.000 ευρώ. Ωστόσο, η στρατηγική των εκπτώσεων στα EVs και των αυξήσεων στις τιμές των βενζινοκίνητων μοντέλων ενέχει τον κίνδυνο περαιτέρω διάβρωσης των ήδη περιορισμένων περιθωρίων κέρδους.

Ορισμένες εταιρείες στρέφονται στη «συγκέντρωση» εκπομπών, αγοράζοντας πιστώσεις από κατασκευαστές με υψηλότερες πωλήσεις EV, όπως οι Tesla, Volvo και SAIC, οι οποίες έχουν ήδη επιτύχει τον στόχο εκπομπών του 2025 των 93,6 gCO₂/km. Η προσέγγιση αυτή μπορεί να περιορίσει τα πρόστιμα και να μειώσει τις οικονομικές πιέσεις.

Παρόλα αυτά, οι επικεφαλής του κλάδου συνεχίζουν να ζητούν από την ΕΕ να χαλαρώσει τους στόχους, επικαλούμενοι ανησυχίες για την οικονομική βιωσιμότητα και τη χαμηλή ζήτηση για EVs. Ο Λικ Σατέλ, πρόεδρος του γαλλικού συνδέσμου αυτοκινητοβιομηχανιών PFA, εξέφρασε την απογοήτευσή του, επισημαίνοντας ότι οι εταιρείες δεν μπορούν να πουλήσουν αρκετά ηλεκτρικά οχήματα για να αποφύγουν τις ποινές, ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.

Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζονται για τους νέους κανονισμούς, υιοθετούν έναν συνδυασμό αυξήσεων τιμών, εκπτώσεων και συνεργασιών για να επιτύχουν τους στόχους. Παρά τις προσπάθειες αυτές, ο κλάδος εξακολουθεί να ανησυχεί για τον μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στα κέρδη και τις αλυσίδες εφοδιασμού σε μια ήδη δοκιμαζόμενη αγορά.

Διαβάστε επίσης

ΕΝΦΙΑ: Όλα τα κλειδιά για την έκπτωση φόρου έως 20%

Καβάλα, το νέο 5άστερο ξενοδοχειακό hot spot της επόμενης δεκαετίας

Masdar: Στρατηγική αγορά η Ελλάδα, γέφυρα η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή για το όραμά μας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!