Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

ΕΕ: Τι κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να αποφύγουν τα πρόστιμα

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζονται για τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών που τίθενται σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει δραστικά το όριο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα αυτοκίνητα, απαιτώντας τουλάχιστον το 20% των πωλήσεων να αφορά ηλεκτρικά οχήματα (EVs) προκειμένου να αποφευχθούν βαριά πρόστιμα. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), μόνο το 13% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην περιοχή φέτος ήταν ηλεκτρικά.

Οι νέοι κανονισμοί έρχονται σε μια περίοδο όπου οι πωλήσεις παραμένουν υποτονικές, η παραγωγική ικανότητα υπερβαίνει τη ζήτηση και ο ανταγωνισμός από Κινέζους κατασκευαστές αυξάνεται. Εταιρείες όπως η Volkswagen, η Stellantis και η Renault προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους ώστε να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς, ενώ παράλληλα προσπαθούν να διατηρήσουν την κερδοφορία τους. Πολλές έχουν αυξήσει τις τιμές των βενζινοκίνητων οχημάτων, προκειμένου να στρέψουν τη ζήτηση προς τα ηλεκτρικά. Για παράδειγμα, η Peugeot της Stellantis αύξησε τις τιμές των βενζινοκίνητων μοντέλων της στη Γαλλία έως και 500 ευρώ, ενώ η Renault προχώρησε σε αυξήσεις σε ορισμένα βενζινοκίνητα μοντέλα, αφήνοντας σταθερές τις τιμές των υβριδικών εκδόσεων.

Για να ενισχύσουν την υιοθέτηση των EVs, οι κατασκευαστές μειώνουν τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και σχεδιάζουν νέες, πιο προσιτές εκδόσεις. Η Volkswagen, για παράδειγμα, μείωσε πρόσφατα την τιμή του ηλεκτρικού ID.3 στη Γερμανία σε κάτω από 30.000 ευρώ. Ωστόσο, η στρατηγική των εκπτώσεων στα EVs και των αυξήσεων στις τιμές των βενζινοκίνητων μοντέλων ενέχει τον κίνδυνο περαιτέρω διάβρωσης των ήδη περιορισμένων περιθωρίων κέρδους.

Ορισμένες εταιρείες στρέφονται στη «συγκέντρωση» εκπομπών, αγοράζοντας πιστώσεις από κατασκευαστές με υψηλότερες πωλήσεις EV, όπως οι Tesla, Volvo και SAIC, οι οποίες έχουν ήδη επιτύχει τον στόχο εκπομπών του 2025 των 93,6 gCO₂/km. Η προσέγγιση αυτή μπορεί να περιορίσει τα πρόστιμα και να μειώσει τις οικονομικές πιέσεις.

Παρόλα αυτά, οι επικεφαλής του κλάδου συνεχίζουν να ζητούν από την ΕΕ να χαλαρώσει τους στόχους, επικαλούμενοι ανησυχίες για την οικονομική βιωσιμότητα και τη χαμηλή ζήτηση για EVs. Ο Λικ Σατέλ, πρόεδρος του γαλλικού συνδέσμου αυτοκινητοβιομηχανιών PFA, εξέφρασε την απογοήτευσή του, επισημαίνοντας ότι οι εταιρείες δεν μπορούν να πουλήσουν αρκετά ηλεκτρικά οχήματα για να αποφύγουν τις ποινές, ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.

Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζονται για τους νέους κανονισμούς, υιοθετούν έναν συνδυασμό αυξήσεων τιμών, εκπτώσεων και συνεργασιών για να επιτύχουν τους στόχους. Παρά τις προσπάθειες αυτές, ο κλάδος εξακολουθεί να ανησυχεί για τον μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στα κέρδη και τις αλυσίδες εφοδιασμού σε μια ήδη δοκιμαζόμενη αγορά.

Διαβάστε επίσης

ΕΝΦΙΑ: Όλα τα κλειδιά για την έκπτωση φόρου έως 20%

Καβάλα, το νέο 5άστερο ξενοδοχειακό hot spot της επόμενης δεκαετίας

Masdar: Στρατηγική αγορά η Ελλάδα, γέφυρα η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή για το όραμά μας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!