Γ.Δ.
1457.6 0,00%
ACAG
0,00%
5.72
BOCHGR
0,00%
4.52
CENER
0,00%
9.08
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.42
NOVAL
0,00%
2.335
OPTIMA
0,00%
12.7
TITC
0,00%
38.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.504
ΑΒΕ
0,00%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.43
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.695
ΑΛΜΥ
0,00%
4.13
ΑΛΦΑ
0,00%
1.615
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10
ΑΣΚΟ
0,00%
2.76
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.22
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
0,00%
0.68
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΙΟ
0,00%
5.45
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.85
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.365
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.58
ΔΑΑ
0,00%
8.1
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.84
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.327
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.46
ΕΕΕ
0,00%
33.7
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.64
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΙΝ
0,00%
2.02
ΕΛΛ
0,00%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.826
ΕΛΠΕ
0,00%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.844
ΕΛΧΑ
0,00%
1.89
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.125
ΕΤΕ
0,00%
7.73
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.84
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.241
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.323
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.935
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.795
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.8
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.993
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.045
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.93
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.245
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.49
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.428
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.162
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.7
ΚΡΙ
0,00%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
0,00%
0.743
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.26
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.36
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.85
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.55
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.99
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
20.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.5
ΜΟΤΟ
0,00%
2.66
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.72
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.08
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
0,00%
0.842
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.364
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
0,00%
29.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.37
ΟΠΑΠ
0,00%
15.91
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.79
ΟΤΕ
0,00%
14.83
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
0,00%
3.85
ΠΕΡΦ
0,00%
5.3
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.46
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.62
ΣΑΡ
0,00%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.341
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.585
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.84
ΣΠΙ
0,00%
0.522
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.54
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.242
ΦΡΛΚ
0,00%
3.795
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.54

Αυτοκίνητο: Σε ιστορικό χαμηλό το κόστος των μπαταριών των EVs

Σύμφωνα με στοιχεία της συμβουλευτικής εταιρείας Benchmark Mineral Intelligence, οι παγκόσμιες τιμές των μπαταριών που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υποχώρησαν σε χαμηλά επίπεδα λόγω της πτώσης των τιμών των πρώτων υλών όπως το λίθιο και το κοβάλτιο.

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία των μπαταριών έχει εξελιχθεί σημαντικά. Αυτό έχει ως συνέπεια τη μεγάλη μείωση των τιμών των μπαταριών. Από τις αρχές του 2024, η τιμή ανά κιλοβατώρα για μπαταρίες LFP (Λιθίου-Σιδήρου-Φωσφόρου) ανέρχεται στα 50 ευρώ, ενώ για τις μπαταρίες NMC (Νικελίου-Μαγνησίου-Κοβάλτιου) φτάνει περίπου τα 80 ευρώ. Μάλιστα οι μπαταρίες LFP έχουν χάσει περίπου 20% της αξίας τους μόνο σε έναν χρόνο.

Η μείωση των τιμών αναμένεται να συμβάλει και στην αντίστοιχη μείωση του συνολικού κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς ένα μεγάλο μέρος της αξίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η μπαταρία. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σχεδιάσει να μειώσουν την τιμή σε πολλά ηλεκτρικά τους μοντέλα, ώστε να γίνουν πιο προσιτά, δίνοντας ένα επιπλέον κίνητρο για την απόκτησή τους. Άλλες θέλοντας να μειώσουν το κόστος της παραγωγής μπήκαν σε εταιρείες παραγωγής μπαταριών ή έχουν στραφεί οι ίδιες στην κατασκευή μπαταριών. Επίσης, πολλές εταιρείες έχουν στραφεί και στην ανακύκλωση μπαταριών EV, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στη δημιουργία μιας κυκλικής αλυσίδας εφοδιασμού, εξοικονομώντας τόσο τα διαθέσιμα ορυκτά όσο και το γενικό κόστος της εξόρυξης των πρώτων υλών.

Όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν ακριβά. Ένας βασικός λόγος είναι ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ. Έτσι θέλουν συνεχίσουν να πουλούν ακριβά για να κάνουν γρηγορότερα την απόσβεση των επενδύσεών τους. Επιπλέον, η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη παραμένει υπό πίεση έπειτα από τους υψηλούς δασμούς που μπήκαν στα εισαγόμενα EV από την Κίνα. Η αύξηση της τιμής τα έκανε λιγότερο προσιτά.

Σήμερα η Κίνα κυριαρχεί στην παραγωγή μπαταριών. Εταιρείες όπως η CATL και η BYD κατέχουν μεγάλο μερίδιο της αγοράς και οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από αυτούς τους κατασκευαστές. Η πτώση του κόστους παραγωγής των μπαταριών σίγουρα δημιουργεί ελπίδες για πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, η ευρωπαϊκή αγορά θα χρειαστεί χρόνο για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να βρει τα πατήματά της, αφού κάθε αλλαγή που σημειώνεται έχει σημαντική επίπτωση στις πωλήσεις.

Διαβάστε επίσης

Lloyd’s List: Μαρινάκης, Φράγκου και οι άλλοι Έλληνες εφοπλιστές της λίστας

Αλ Τζολάνι: Ο 42χρονος που θέλει να κυριαρχήσει στη Συρία

Η κλιματική αλλαγή απειλεί τα στάδια, σε κίνδυνο το ΟΑΚΑ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!