Γ.Δ.
1386.12 +1,42%
ACAG
+0,56%
5.41
BOCHGR
+0,91%
4.44
CENER
+1,72%
8.29
CNLCAP
-1,37%
7.2
DIMAND
-0,59%
8.45
NOVAL
-0,88%
2.25
OPTIMA
+0,48%
12.62
TITC
+5,87%
36.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,04%
1.354
ΑΒΕ
+2,90%
0.462
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.33
ΑΚΡΙΤ
-0,72%
0.69
ΑΛΜΥ
+1,11%
3.63
ΑΛΦΑ
+1,11%
1.554
ΑΝΔΡΟ
+0,94%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+2,33%
9.44
ΑΣΚΟ
+0,39%
2.55
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-29,95%
0.746
ΑΤΤΙΚΑ
+0,98%
2.06
ΒΙΟ
+1,11%
5.01
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.705
ΒΙΟΣΚ
-1,10%
1.35
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+4,80%
1.31
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,59%
17.18
ΔΑΑ
+1,37%
7.832
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,78%
11.56
ΔΟΜΙΚ
+4,07%
2.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,44%
0.294
ΕΒΡΟΦ
+1,83%
1.39
ΕΕΕ
+1,16%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+3,45%
1.438
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
+1,91%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,83%
1.668
ΕΛΠΕ
+1,74%
6.735
ΕΛΣΤΡ
+1,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-3,19%
1.82
ΕΛΧΑ
+1,21%
1.668
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,73%
1.13
ΕΤΕ
+1,60%
6.99
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.72
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.977
ΕΧΑΕ
+1,58%
4.18
ΙΑΤΡ
+1,97%
1.55
ΙΚΤΙΝ
+1,49%
0.3065
ΙΛΥΔΑ
+2,10%
1.7
ΙΝΚΑΤ
-0,21%
4.69
ΙΝΛΙΦ
-1,86%
4.21
ΙΝΛΟΤ
+1,26%
0.885
ΙΝΤΕΚ
+0,74%
5.43
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-3,33%
0.986
ΙΝΤΚΑ
+1,18%
2.58
ΚΑΡΕΛ
-1,76%
334
ΚΕΚΡ
+7,27%
1.18
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,41%
1.42
ΚΟΡΔΕ
+0,49%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+4,00%
1.04
ΚΟΥΕΣ
+0,37%
5.42
ΚΡΙ
+4,12%
13.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,22%
0.888
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.727
ΛΑΜΔΑ
+2,44%
7.13
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-0,74%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+0,54%
3.72
ΜΕΝΤΙ
+1,48%
2.06
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.02
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,26%
19.25
ΜΟΝΤΑ
+1,98%
3.6
ΜΟΤΟ
+1,43%
2.48
ΜΟΥΖΚ
-3,85%
0.625
ΜΠΕΛΑ
+0,66%
24.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
+2,49%
2.06
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,82%
31.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
-5,47%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,47%
20.7
ΟΛΠ
+0,67%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.28
ΟΠΑΠ
+2,22%
15.18
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,63%
0.791
ΟΤΕ
+1,44%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,40%
10.16
ΠΑΙΡ
+8,89%
0.98
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
+1,81%
3.599
ΠΕΡΦ
+3,00%
5.15
ΠΕΤΡΟ
+1,04%
7.8
ΠΛΑΘ
+1,01%
3.985
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-2,34%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,33%
1.202
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,40%
4.98
ΡΕΒΟΙΛ
+4,26%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
10.56
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-0,65%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+1,78%
5.72
ΣΠΙ
-0,39%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,15%
19.79
ΤΖΚΑ
+2,19%
1.4
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,63%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.228
ΦΡΛΚ
+2,61%
3.54
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Volkswagen: Ναι σε περικοπές 1,5 δισ. υπό όρους, λέει το συνδικάτο

Το συνδικάτο της Volkswagen πρότεινε την Τετάρτη περικοπές 1,5 δισ. ευρώ (1,6 δισ. δολάρια) για εξοικονόμηση κόστους, εάν η αυτοκινητοβιομηχανία αποκλείσει το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, αλλά προειδοποίησε ότι η εταιρεία θα αντιμετωπίσει μια ιστορική μάχη εάν προχωρήσει σε εκτεταμένες περικοπές.

Η πρόταση έρχεται μία ημέρα πριν από τον τρίτο γύρο κρίσιμων συνομιλιών μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης για περικοπές μισθών και κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, στην πιο έντονη διαμάχη των τελευταίων ετών στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η οποία – όπως και άλλοι γερμανικοί βιομηχανικοί γίγαντες – ταλανίζεται από το υψηλό κόστος και τον κινεζικό ανταγωνισμό.

Το συνδικάτο IG Metall, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία προσπαθεί να προωθήσει περικοπές ύψους άνω των 17 δισεκατομμυρίων ευρώ, δήλωσε ότι η προσφορά του εξαρτάται επίσης από τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων μερών, συμπεριλαμβανομένων των οικογενειών Porsche και Piech που ελέγχουν τη Volkswagen.

H Volkswagen δεν απέκλεισε το κλείσιμο εργοστασίων

Σε ένα εσωτερικό σημείωμα που αναρτήθηκε στο intranet της Volkswagen και εξετάστηκε από το Reuters, το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της αυτοκινητοβιομηχανίας για το ανθρώπινο δυναμικό δήλωσε ότι η διοίκηση καλωσόρισε το γεγονός ότι τα συνδικάτα ήταν ανοιχτά σε μέτρα για την αντιμετώπιση του εργατικού κόστους και της παραγωγικής ικανότητας, αλλά πρόσθεσε ότι το κλείσιμο εργοστασίων δεν μπορεί να αποκλειστεί.

«Κάθε πρόταση που συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων μας βοηθάει», δήλωσε ο Gunnar Kilian. «Θα προχωρήσουμε σε λεπτομερή ανταλλαγή απόψεων στις διαπραγματεύσεις της Πέμπτης για να προβούμε σε οικονομική αξιολόγηση των προτάσεων».

Ο Thorsten Groeger, ο οποίος ηγείται των διαπραγματεύσεων για το συνδικάτο IG Metall, δήλωσε ότι αν η διοίκηση επιμείνει στο κλείσιμο – κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά στη Γερμανία στην 87χρονη ιστορία του ομίλου – οι εργαζόμενοι της Volkswagen θα εισέλθουν σε μια σύγκρουση με την εταιρεία «που όμοιά της δεν έχει δει αυτή η δημοκρατία εδώ και δεκαετίες».

Η πρόταση του συνδικάτου, μεταξύ άλλων εξοικονομήσεων, περιλαμβάνει την παραίτηση από τα μπόνους για το 2025 και το 2026.

Η πολύπλοκη διακυβέρνηση, οι λανθασμένες επενδύσεις, οι κακές αποφάσεις της διοίκησης, η αδύναμη ζήτηση στην Ευρώπη και την Κίνα, το υψηλό κόστος και η παραλυτική γραφειοκρατία της Γερμανίας έχουν κατηγορηθεί ποικιλοτρόπως για τα προβλήματα της Volkswagen στην εγχώρια αγορά της.

Στελέχη έχουν δηλώσει ότι δεν περιμένουν να επιστρέψει η πτώση της ζήτησης για αυτοκίνητα στην Ευρώπη μετά την πανδημία, αφήνοντας την εταιρεία με πλεονάζουσα και ακριβή παραγωγική ικανότητα.

Την Τετάρτη, η επικεφαλής του εργοστασιακού συμβουλίου Daniela Cavallo δήλωσε ότι δεν είναι τυφλή απέναντι στις αλλαγές της αγοράς, αλλά ότι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα μπορεί να αντιμετωπιστεί χωρίς να καταργηθούν θέσεις εργασίας.

Η IG Metall πρότεινε να χρησιμοποιηθούν τα χρήματα από τις μισθολογικές αυξήσεις που ζητάει για να δημιουργηθεί αντ’ αυτού ένα ταμείο που θα χρηματοδοτούσε προσωρινά μειωμένες ώρες εργασίας σε τομείς της επιχείρησης που πάσχουν από πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα.

«Τα οικονομικά του Ομίλου δεν είναι ακόμη στο κόκκινο, όπως ήταν στις κρίσεις της δεκαετίας του 1970 και του 1990», δήλωσε ο Groeger, επικεφαλής διαπραγματευτής του συνδικάτου. «Μπορούμε να δούμε περιθώρια να αναλάβουμε δράση και να κάνουμε επενδύσεις για να διορθώσουμε τα ακριβά λάθη του παρελθόντος».

Οι απεργίες στην πλειονότητα των γερμανικών εγκαταστάσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πιθανές από την 1η Δεκεμβρίου.

Η Volkswagen έχει δηλώσει ότι απαιτούνται βαθιές περικοπές στον πυρήνα της μάρκας VW για να την καταστήσει κατάλληλη για το μέλλον, συμπεριλαμβανομένης της περικοπής μισθών κατά 10% για τους εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις.

Ένα εσωτερικό υπόμνημα που συντάχθηκε από το συμβούλιο εργαζομένων της Volkswagen, το οποίο εξέτασε το Reuters, δείχνει ότι η εταιρεία δαπανά υψηλότερο ποσοστό των πωλήσεων για το κόστος εργασίας από ό,τι οι μεγάλοι ανταγωνιστές.

«Τα προβλήματα που έχουμε δεν δημιουργούνται από το εργατικό δυναμικό και δεν θα λυθούν κοιτάζοντας μόνο το εργατικό κόστος. Ωστόσο, είμαστε έτοιμοι να συμβάλουμε με αυτά που έχουμε θέσει εδώ σήμερα», δήλωσε ο Groeger.

Διαβάστε επίσης

Η Aegeon Hotels επενδύει 6 εκατ. και ανοίγει το “κεφάλαιο” ΝΕΟΝ στη Θεσσαλονίκη

Ο Elon Musk απειλεί να βαθύνει το χάσμα μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής

Ρεύμα: Πτώση της χονδρικής με άνοδο των ΑΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!