THEPOWERGAME
Ενόψει Black Friday καλλιεργούν προσδοκίες για τόνωση των πωλήσεων και οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων φέρνοντας το εμπορικό έθιμο στη χώρα σε μια συγκυρία που η αγορά νέων επιβατικών οχημάτων γράφει διψήφια πτώση, με βάση τα πιο πρόσφατα επίσημα στοιχεία για τις νέες ταξινομήσεις.
Οι υψηλές τιμές των νέων αυτοκινήτων αποθαρρύνουν τους καταναλωτές σε μια περίοδο που ο πληθωρισμός πιέζει τα εισοδήματα των νοικοκυριών. Από την άλλη μεριά, πολλοί υποψήφιοι αγοραστές αναβάλλουν αποφάσεις ή στρέφονται σε υβριδικά μοντέλα, όπου μπορούν να εξασφαλίσουν ικανοποιητικούς όρους χρηματοδότησης και μεγαλύτερη αυτονομία έναντι των ηλεκτρικών, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς στο powergame.gr.
Αυτές οι συνθήκες έχουν κινητοποιήσει τους εμπορικούς αντιπροσώπους μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών που προχωρούν σε εκπτώσεις. Μια πρώτη γεύση είχαν την ευκαιρία να πάρουν οι επισκέπτες της έκθεσης αυτοκινήτου Auto Athina τον περασμένο μήνα (Metropolitan Expo 5-13 Οκτωβρίου). Ορισμένες από τις εταιρείες που παρουσίασαν τα νέα μοντέλα της αγοράς πρόσφεραν μειώσεις τιμών από 500 ευρώ μέχρι 5.500 ευρώ.
Οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανοίγουν το χορό των προσφορών ενόψει Black Friday 2024
Παρεμπιπτόντως, η Peugeot αντί εκπτωτικού κουπονιού, που έδιναν τα περισσότερα brands με παρουσία στην έκθεση, πρόσφερε δώρο τα τρία πρώτα service. Ωστόσο είναι η εταιρεία που άνοιξε το χορό των εκπτώσεων ενόψει Black Friday. Η γαλλική εταιρεία είναι η πρώτη εταιρεία αυτοκινήτου που συμμετείχε στον θεσμό της Black Friday, τον οποίο πλέον καθιερώνει ως μια συμφέρουσα πρόταση για τους υποψήφιους αγοραστές. Μάλιστα, τους καλεί στο επίσημο δίκτυο Peugeot να ανακαλύψουν τις ελκυστικές τιμές σε όλα τα ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα, μέχρι τις 29 Νοεμβρίου. Η εταιρεία προσφέρει εκπτώσεις από μικρά μέχρι SUV, με κινητήρες hybrid, plug-in hybrid και full electric.
Η Black Friday τείνει να γίνει γαλλική υπόθεση αφού και η Renault ανακοίνωσε προσφορές, με όφελος για τον αγοραστή έως και 10.600 ευρώ, καθώς και 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια. Η εταιρεία τρέχει καμπάνια για το Clio με τον χαρακτηριστικό τίτλο: Η Renault «γκρεμίζει» τον ΦΠΑ από 24% σε 12%.
Σημειώνεται ότι στις αρχές του μήνα είχε ανακοινώσει νέες προτάσεις με χαμηλότερες τιμές και ανταγωνιστικούς όρους χρηματοδότησης η Ford ενώ ακολουθούν και άλλες αντιπροσωπείες.
Σε ρυθμούς Black Friday μπαίνουν και οι πλατφόρμες μίσθωσης και πώλησης οχημάτων. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι το instacar δημιούργησε προσφορά ειδικά για την Black Friday, για δεύτερη συνεχή χρονιά, την Μπλά Φρά – όλα στη μέση, δίνοντας τη δυνατότητα σε νέους αλλά και σε παλιούς συνδρομητές, να επιλέξουν το νέο όχημα που επιθυμούν με έκπτωση 50% στο μηνιαίο μισθωτήριο τους, για τους τρεις πρώτους μήνες. Η προσφορά ισχύει για την απόκτηση οχήματος αποκλειστικά μέσα στο μήνα Νοέμβριο και περιλαμβάνει το σύνολο του στόλου του instacar, με ελάχιστη διάρκεια συνδρομής 6 μηνών.
Οι προσδοκίες μετά την διψήφια πτώση της αγοράς αυτοκινήτων
Αναφορικά με τη ζήτηση, κατευθύνεται κυρίως σε υβριδικά οχήματα, τάση που παρατηρείται και στην Ευρώπη, όπου οι νέες ταξινομήσεις επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων έχουν ατονήσει ως αποτέλεσμα της απόσυρσης των χρηματοδοτικών κινήτρων σε μια σειρά από χώρες και ειδικά στη Γερμανία, που εν πολλοίς ευθύνεται για την καθίζηση της αγοράς τους τελευταίους μήνες. Στην Ελλάδα, με βάση τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων για τον Σεπτέμβριο τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά είχαν μερίδιο περίπου 16,4% στις νέες ταξινομήσεις έναντι 45,6% που ήταν το μερίδιο των υβριδικών και 28,7% των βενζινοκίνητων. Στο 3,3% είναι το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων.
Εν τω μεταξύ, αξίζει να αναφερθεί ότι η αγορά είναι πτωτική τους τελευταίους μήνες, από τον Ιούλιο, γεγονός που δημιουργεί προβληματισμό. Τον Σεπτέμβριο η πτώση ανήλθε σε 15,3% και οι εκτιμήσεις φορέων της αγοράς θέλουν την πτωτική τάση να παραμένει ισχυρή και τον Οκτώβριο. Για τον Νοέμβριο, μήνα προσφορών, καλλιεργούνται προσδοκίες ενώ μετά τις καμπάνιες Black Friday των πρώτων αντιπροσωπειών, ο ανταγωνισμός βάζει στο παιχνίδι και άλλα brands. Σημειώνεται ότι σε χώρες του εξωτερικού και ειδικά στις ΗΠΑ αυτή η περίοδος προσφέρεται για αγορές, ακόμη και αυτοκινήτων. Οι εταιρείες σπεύδουν να ξεστοκάρουν για να προωθήσουν τα νέα μοντέλα και προσφέρουν δελεαστικές τιμές.
Οι πωλήσεις του Νοεμβρίου από την εποχή προ Covid
Στην Ελλάδα ο Νοέμβριος ήταν ένας καλός μήνας για την αγορά τα τελευταία χρόνια και όχι εξαιτίας των προσφορών της Black Friday. Για παράδειγμα, το 2023 ήταν μια καλή χρονιά κι αυτό φάνηκε από την αρχή. Οπότε τον Νοέμβριο διατηρήθηκαν οι ανοδικές τάσεις. Είχαμε την αγορά 10.454 νέων επιβατικών αυτοκινήτων από 8.070 που ήταν οι αντίστοιχες νέες ταξινομήσεις τον Νοέμβριο του 2022. Πρόκειται για άνοδο της τάξης του 29,5%, με τα supermini να βρίσκονται στην κορυφή των πιο εμπορικών μοντέλων.
Πιο ήπια ήταν η άνοδος της αγοράς τον Νοέμβριο του 2022, της τάξης του 12,7% ενώ ταξινομήθηκαν σε όλη την ελληνική επικράτεια 8.077 νέα επιβατικά αυτοκίνητα από 7.165 τον Νοέμβριο του 2021, με τα μοντέλα SUV να αποσπούν τη μερίδα του λέοντος, με πάνω από 54% της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων.
Τον Νοέμβριο του 2021 είχαμε πτώση 6,2%. Ταξινομήθηκαν 7.168 νέα επιβατικά αυτοκίνητα από 7.641 το 2020. Μάλιστα καταγράφεται πτώση και σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, του Νοεμβρίου του 2019, της τάξης του 4%, με 7.464 μονάδες. Τον Νοέμβριο του 2018, με βάση στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών ήταν 6.893 έναντι 6.523 τον Νοέμβριο του 2017, 6.439 τον Νοέμβριο του 2016 κ.ο.κ.
Ποιοι κερδίζουν μερίδια
Τέλος σημειώνεται ότι τα πιο πρόσφατα επίσημα στοιχεία που αφορούν τον Σεπτέμβριο του 2024 αναφέρουν ότι ταξινομήθηκαν 9.661 επιβατικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα έναντι 11.401 τον Σεπτέμβριο του 2023. Πάντως παρά την συνεχιζόμενη πτώση των τελευταίων μηνών η αγορά είναι ελαφρώς θετική στο εννεάμηνο, με αύξηση 3,4%. Επίσης, θα πρέπει να αναφερθεί ότι οι πωλήσεις δικύκλων και μοτοσυκλετών αυξάνονται ραγδαία, με αύξηση τον Σεπτέμβριο του 2024 κατά 39,6% στις 7.580 μονάδες.
Σε επίπεδο brands οι περισσότεροι αγοραστές (1.686) τον Σεπτέμβριο προτίμησαν Toyota δίνοντας στην εταιρεία το μεγαλύτερο μερίδιο. Ακολούθησε η Peugeot (724 πωλήσεις), η Suzuki (687 πωλήσεις), η ΒΜW (687 πωλήσεις) και Hyundai (559 πωλήσεις) ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν Opel, Kia, Dacia, Renault και Citroen.
Εν τω μεταξύ, η αγορά είναι πτωτική και στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο, πάνω από 6% (στοιχεία European Automobile Manufacturers’ Association – ACEA) και ειδικά σε μεγάλες αγορές όπως Γαλλία (-11,1%), Ιταλία (-10,7%) και Γερμανία (-7%). Αντίθετα στην Ισπανία σημειώθηκε rebound 6,3%. Σε επίπεδο μαρκών η Volkswagen εμφανίζεται να ελέγχει τα μεγαλύτερα μερίδια στις πωλήσεις μεταξύ των κατασκευαστών. Ακολουθούν brands όπως Toyota, Skoda, BMW, Mercedes, Renault, Audi, Peugeot, Kia, Hyundai, Ford κ.α.
Διαβάστε επίσης
Τράπεζες: Ράλι εσόδων από τόκους και προμήθειες στα 8 δισ.
Γερμανία: Το τέλος της κυβέρνησης Σολτς και η “αδύνατη” εθνική ενοποίηση
Εμπόδιο για τις ενεργειακές κοινότητες η απουσία ηλεκτρικού χώρου