Γ.Δ.
1401.18 0,00%
ACAG
0,00%
5.5
BOCHGR
0,00%
4.31
CENER
0,00%
8.77
CNLCAP
0,00%
7
DIMAND
0,00%
9.11
NOVAL
0,00%
2.52
OPTIMA
0,00%
12.62
TITC
0,00%
32.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.442
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.375
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
3.195
ΑΛΦΑ
0,00%
1.422
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.44
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.13
ΑΣΚΟ
0,00%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
0,00%
182.5
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.2
ΒΙΟ
0,00%
5.32
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.695
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.525
ΒΙΟΤ
0,00%
0.326
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.35
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.46
ΔΑΑ
0,00%
7.842
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
0,00%
11.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.279
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.505
ΕΕΕ
0,00%
32.62
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.476
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.01
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.794
ΕΛΠΕ
0,00%
6.83
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.722
ΕΛΧΑ
0,00%
1.784
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.17
ΕΤΕ
0,00%
7.264
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.68
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.928
ΕΧΑΕ
0,00%
4.33
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.2975
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.855
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.07
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.44
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.07
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.105
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.795
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.414
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.09
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.68
ΚΡΙ
0,00%
14.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.77
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.986
ΛΑΒΙ
0,00%
0.769
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.21
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.288
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.27
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
0,00%
3.61
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
42.8
ΜΙΓ
0,00%
3.255
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
20.18
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.67
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
0,00%
0.87
ΞΥΛΚ
0,00%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
0,00%
28
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.44
ΟΠΑΠ
0,00%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
0,00%
15.83
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.9
ΠΑΙΡ
0,00%
0.996
ΠΑΠ
0,00%
2.27
ΠΕΙΡ
0,00%
3.572
ΠΕΡΦ
0,00%
5.91
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.02
ΠΛΑΘ
0,00%
3.7
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
0,00%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.655
ΣΑΡ
0,00%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.336
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.64
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6
ΣΠΙ
0,00%
0.552
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.66
ΤΖΚΑ
0,00%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.75
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.218
ΦΡΛΚ
0,00%
3.765
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.575

Porsche & Mercedes: Σχεδιάζουν μείωση κόστους, λόγω Κίνας

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες Porsche AG και η Mercedes-Benz Group AG σχεδιάζουν μειώσεις κόστους μετά τον έντονο ανταγωνισμό και την εξασθένηση της ζήτησης για τα πολυτελή αυτοκίνητά τους στην Κίνα που έπληξαν τα κέρδη τους.

Όπως σημειώνει το Bloomberg, η Porsche επανεξετάζει τη γκάμα των μοντέλων της μετά την πτώση των πωλήσεων και των κερδών κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους. Την Παρασκευή, η Mercedes ανακοίνωσε το χαμηλότερο περιθώριο κέρδους στην αυτοκινητοβιομηχανία της εδώ και σχεδόν τρία χρόνια, αφού πούλησε λιγότερα ακριβά μοντέλα όπως η λιμουζίνα S-Class.

Οι γερμανικές μάρκες αγωνίζονται στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, όπου οι τοπικοί κατασκευαστές με επικεφαλής την BYD Co. αναλαμβάνουν τα ηνία. Αντιμετωπίζουν επίσης την αδύναμη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, αφού αρκετές χώρες μείωσαν τις επιδοτήσεις. Τα ζητήματα αυτά προκάλεσαν πρόσφατα ένα κύμα προειδοποιήσεων για τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης της BMW AG και της μητρικής της Porsche, της Volkswagen AG.

Ο βασικός δείκτης κερδοφορίας της Mercedes διολίσθησε στο 4,7% το τρίτο τρίμηνο, υπολείπεται του ελάχιστου στόχου του 8% και είναι το χαμηλότερο επίπεδο από τότε που η αυτοκινητοβιομηχανία διαχωρίστηκε από την επιχείρηση φορτηγών στα τέλη του 2021. Οι παραδόσεις οχημάτων της Porsche το τρίτο τρίμηνο στην Κίνα υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας.

«Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου δεν ανταποκρίνονται στις φιλοδοξίες μας», δήλωσε την Παρασκευή ο οικονομικός διευθυντής της Mercedes, Harald Wilhelm. «Διατηρούμε μια συνετή άποψη για την εξέλιξη της αγοράς στο μέλλον και θα εντείνουμε όλες τις προσπάθειες για περαιτέρω αύξηση της αποδοτικότητας και βελτίωση του κόστους σε όλη την επιχείρηση».

Οι μετοχές της Mercedes σημείωσαν πτώση 1% στη Φρανκφούρτη την Παρασκευή, ενώ έχουν υποχωρήσει περίπου 8% φέτος.

Η Porsche δήλωσε ότι εμμένει στις ετήσιες προβλέψεις της, ποντάροντας ότι η ζήτηση θα ανακάμψει τους τελευταίους μήνες του έτους. Η εταιρεία είχε μειώσει τις προοπτικές της τον Ιούλιο, λέγοντας ότι αναμένει να επιτύχει απόδοση επί των πωλήσεων έως και 15%.

Τα αποτελέσματα ήρθαν σε έντονη αντίθεση με την Tesla Inc. που είδε τις μετοχές της να σημειώνουν τη μεγαλύτερη άνοδο των τελευταίων 11 ετών, αφού η εταιρεία ανακοίνωσε εκπληκτικά ισχυρά κέρδη και περιθώρια κέρδους. Ο Αμερικανός κατασκευαστής προέβλεψε αυξημένες παραδόσεις στο τελευταίο τρίμηνο, ενώ η Mercedes δήλωσε ότι οι πωλήσεις της θα παραμείνουν σε παρόμοια επίπεδα.

Η οικονομική επιβράδυνση της Κίνας έχει πλήξει σκληρά τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, με τη μείωση των πολυτελών δαπανών να επιβαρύνει τις παραγγελίες των Porsche και των high-end μοντέλων S-Class και Maybach της Mercedes. Η ύφεση στην Κίνα είχε ήδη αναγκάσει τη Mercedes να μειώσει τις προοπτικές πωλήσεων για το 2024 και να μειώσει τα προσαρμοσμένα περιθώρια κέρδους για τη μονάδα αυτοκινήτων της.

Η Porsche σχεδιάζει να συρρικνώσει το δίκτυο αντιπροσώπων της στην Κίνα για να μειώσει το κόστος, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Lutz Meschke στους δημοσιογράφους σε τηλεφωνική επικοινωνία. Η εταιρεία στοχεύει επίσης να περικόψει το κόστος έρευνας και ανάπτυξης, είπε. Η Mercedes δεν διευκρίνισε πού θα γίνουν οι περικοπές της.

Και οι δύο εταιρείες λειτουργούν εργοστάσια στη Γερμανία, όπου το εργατικό και το ενεργειακό κόστος είναι σχετικά υψηλό. Επενδύουν επίσης σε μεγάλο βαθμό στη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, ενώ παράγουν τόσο ηλεκτρικά όσο και μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως το σπορ αυτοκίνητο Porsche 911.

Το ποσοστό κερδοφορίας της Mercedes στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι πιθανότατα το χαμηλότερο από το δεύτερο τρίμηνο του 2020, όταν οι πωλήσεις και η παραγωγή επλήγησαν από τις διακοπές κατά τα πρώτα στάδια της πανδημίας του κορονοϊού. Η εταιρεία δεν δημοσίευε στοιχεία μόνο για το περιθώριο κέρδους της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι τη διάσπασή της από την Daimler Truck, αντί να παρέχει ένα συνδυασμένο ποσοστό για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές κυριαρχούν στα EVs εκεί λόγω του χαμηλότερου κόστους παραγωγής τους, δήλωσε ο Meschke της Porsche. Ενώ ο οικονομικός διευθυντής δήλωσε ότι το τρίτο τρίμηνο ήταν το πιο αδύναμο του 2024, προειδοποίησε ότι οι πωλήσεις στην Κίνα θα παραμείνουν συμπιεσμένες και το επόμενο έτος.

«Δεν μπορούμε να υποθέσουμε ότι η Κίνα θα επανέλθει από τα επίπεδα που είδαμε προηγουμένως», δήλωσε ο Meschke.

Διαβάστε ακόμη

Microsoft: Φιλοδοξεί να γίνει το Netflix των video games με το νέο Call of Duty

Μολδαβία: Με το ένα πόδι στην ΕΕ και με το άλλο στη Ρωσία

Πωλούνται 100% ακριβότερα τα “πράσινα” διαμερίσματα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!