Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Lilium: Σβήνει το όνειρο των Γερμανών για τα ιπτάμενα ταξί

Eνας χορός δισεκατομμυρίων έχει στηθεί γύρω από τα ιπτάμενα ταξί για τις μετακινήσεις του αύριο. Πρόκειται για τα «eVTOL», στα οποία πολλές startup δίνουν μάχη για το ποια θα πάρει τα πρωτεία για να λανσάρει το φουτουριστικό αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης.

Μία εξ αυτών, είναι και η γερμανική startup αεροδιαστημικής, Lilium, η οποία προσπαθεί να κατασκευάσει «eVTOLs»,  θέλοντας να φέρει την επανάσταση στις αερομεταφορές.  Ωστόσο, το φιλόδοξο project της start up από το Μόναχο, αντιμετωπίζει αφερεγγυότητα εάν δεν συγκεντρώσει έκτακτη χρηματοδότηση από την πολιτειακή κυβέρνηση για το νοτιοανατολικό κρατίδιο της Βαυαρίας.

Η Lilium διαφημιζόταν ως η καλύτερη ευκαιρία της Ευρώπης

Η αφερεγγυότητα, σύμφωνα με το CNBC, θα σήμαινε μια δραματική πτώση για μια startup που κάποτε διαφημιζόταν ως η καλύτερη ευκαιρία της Ευρώπης να κατασκευάσει το αντίστοιχο «αυτοκίνητο» του 21ου αιώνα που μπορούν να πετάξει.

Αξίζει να πούμε ότι τον Οκτώβριο του 2019, η Lilium προχώρησε στην πρώτη φάση των δοκιμών ενός πενταθέσιου ηλεκτρικού πρωτότυπου με τις τότε ταχύτητες του να περιορίζονται στα 62 μίλια/ανά ώρα (100 χλμ/ώρα), ενώ αναθεωρούνται προς τα κάτω οι αρχικές προβλέψεις για την τελική ταχύτητα και την αυτονομία του νέου 7θέσιου, από 186 μίλια/ανά ώρα και 186 μίλια, αντίστοιχα σε 175 μίλια/ανά ώρα και 155 μίλια.

Η Lilium είναι μία από μια σειρά εταιρειών που προσπαθούν να κατασκευάσουν «eVTOLs», ή ηλεκτρικά οχήματα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης.

Γνωστά ως ιπτάμενα αυτοκίνητα ή αεροταξί, τα οχήματα αυτά αναπτύσσονται από νεοσύστατες επιχειρήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη και την Ασία. Σήμερα, ωστόσο, η Lilium αντιμετωπίζει προβλήματα. Η εταιρεία προσπαθεί απεγνωσμένα να αντλήσει κεφάλαια από τους φορολογούμενους στη Γερμανία. Και μέχρι στιγμής, δεν τα καταφέρνει.

 

Τι συνέβη;

Η Lilium διαπραγματεύεται μια έκτακτη εισφορά κεφαλαίου τόσο με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας όσο και με την κυβέρνηση της πολιτείας της Βαυαρίας.

Η εταιρεία είχε ζητήσει δάνεια ύψους 50 εκατ. ευρώ (54 εκατ. δολάρια) από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Ωστόσο, το αίτημά της απορρίφθηκε από τους Γερμανούς νομοθέτες.

Σε κανονιστική κατάθεση που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα, η Lilium δήλωσε ότι «έλαβε ένδειξη ότι η επιτροπή προϋπολογισμού του κοινοβουλίου της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας δεν θα εγκρίνει εγγύηση ύψους 50 εκατ. ευρώ ενός σχεδιαζόμενου μετατρέψιμου δανείου ύψους 100 εκατ. ευρώ». Η προτεινόμενη κρατική ενίσχυση θα είχε εκδοθεί από την KfW, τη γερμανική κρατική αναπτυξιακή τράπεζα.

Η Lilium «συνεχίζει τις συζητήσεις με το Ελεύθερο Κράτος της Βαυαρίας όσον αφορά την εγγύηση τουλάχιστον 50 εκατομμυρίων ευρώ», πρόσθεσε η Lilium στην κατάθεσή της.

Εκπρόσωπος της Lilium, δήλωσε στο CNBC, ότι η εταιρεία δεν σκοπεύει να σχολιάσει περαιτέρω πέρα από τη δήλωση που περιγράφεται στην κατάθεσή της 6K.
Σε απάντηση της απόφασης της Γερμανίας να αρνηθεί την κρατική ενίσχυση της Lilium, ο Hubert Aiwanger, υπουργός Οικονομίας της Βαυαρίας, επέκρινε την κίνηση, λέγοντας ότι ήταν «λυπηρό» το γεγονός ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση επέλεξε να μην υποστηρίξει την εταιρεία.

Ο Danijel Višević, συνιδρυτής των επενδυτών κλιματικής τεχνολογίας World Fund με έδρα το Βερολίνο, δήλωσε ότι, αν και είναι «κατανοητό» ότι οι νομοθέτες αρνήθηκαν την υποστήριξη της Lilium λόγω ανησυχιών σχετικά με την υποστήριξη της κυβέρνησης σε μια μεμονωμένη εταιρεία έναντι μιας άλλης, υπάρχει μια λανθασμένη αντίληψη μεταξύ των πολιτικών ότι τα αεροταξί είναι ένα «παιχνίδι για εκατομμυριούχους». Αυτή η ιδέα, είπε, ήταν «πολύ κοντόφθαλμη».

Ο Višević πρότεινε ότι ήταν άδικο το γεγονός ότι η αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla – η οποία έκαψε δισεκατομμύρια δολάρια πριν βγάλει κέρδος – ήταν κάποτε σε θέση να λάβει δάνειο από την αμερικανική κυβέρνηση, αλλά η Lilium όχι.

Αυτό που προσπάθησε να χτίσει η Lilium

Ο όρος «ιπτάμενα αυτοκίνητα» δεν είναι ίσως ο σωστός. Αλλά αυτό που η Lilium προσπαθούσε τελικά να φέρει στον κόσμο ήταν ένα αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης που θα μπορούσε να μεταφέρει τους ανθρώπους από τη μία πόλη στην άλλη για να μειώσει τη συμφόρηση στους δρόμους.

Η εταιρεία ήθελε αρχικά να αναπτύξει τη δική της ψηφιακή υπηρεσία «κλήσης» που θα έβλεπε τους χρήστες να παραγγέλνουν βόλτες με τα αεροσκάφη της από καθορισμένες περιοχές όπου θα ήταν δυνατή η απογείωση και η προσγείωση του οχήματος.
Στη συνέχεια, η Lilium αποφάσισε να αλλάξει το επιχειρηματικό της μοντέλο.

Αντί να αναπτύξει μόνη της ολόκληρη την υπηρεσία, η εταιρεία επέλεξε να συνεργαστεί με αεροπορικές εταιρείες και φορείς εκμετάλλευσης αεροδρομίων, οι οποίοι θα δημιουργούσαν το προϊόν της υπηρεσίας και την υποδομή που απαιτούνταν για την υλοποίηση των φιλοδοξιών της.

Τα τζετ της Lilium μπορεί να κοστίζουν έως και 9 εκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία είχε επίσης υπό ανάπτυξη μια εξαθέσια έκδοση, η οποία θα επιβάρυνε τον αγοραστή με περίπου 7 εκατομμύρια δολάρια.

Η Lilium έκλεισε σημαντικές συμφωνίες με εταιρείες όπως η Lufthansa
στη Γερμανία και τη Saudia στη Σαουδική Αραβία. Επίσης, συμφώνησε μια συνεργασία με την Groupe ADP, έναν διεθνή φορέα εκμετάλλευσης αεροδρομίων με έδρα το Παρίσι.

Άνοδος και πτώση

Η Lilium, που ιδρύθηκε από τέσσερις φοιτητές το 2015, απέκτησε γρήγορα τη φήμη μιας από τις καλύτερα χρηματοδοτούμενες εταιρείες αεροταξί στην Ευρώπη.

Η εταιρεία κατάφερε να συγκεντρώσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές όπως η κινεζική Tencent, η Atomico και η Earlybird.

Τον Σεπτέμβριο του 2021, η Lilium εισήλθε στο χρηματιστήριο Nasdaq μέσω συγχώνευσης με μια εταιρεία ειδικού σκοπού εξαγοράς με την ονομασία SPAC Qell.

Στο αποκορύφωμά της, η Lilium άξιζε έως και 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι μετοχές της έχουν πέσει σε λιγότερο από 50 σεντς – μια βουτιά άνω του 95% από το ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο.

Η εταιρεία κατάφερε να συγκεντρώσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές όπως η κινεζική Tencent, η Atomico και η Earlybird.

Τον Σεπτέμβριο του 2021, η Lilium εισήλθε στο χρηματιστήριο Nasdaq μέσω συγχώνευσης με μια εταιρεία ειδικού σκοπού εξαγοράς με την ονομασία SPAC Qell.

Στο αποκορύφωμά της, η Lilium άξιζε έως και 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι μετοχές της έχουν πέσει σε λιγότερο από 50 σεντς – μια βουτιά άνω του 95% από το ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο.

Η ανάπτυξη των eVTOL φέρνει πιο κοντά τα ιπτάμενα ταξί

Με φουτουριστικό σχέδιο, αθόρυβα και κινούμενα αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια από μπαταρίες, τα eVTOL είναι πλήρως εναρμονισμένα με τις βασικές αρχές της net zero στρατηγικής. Πρακτικά, αναπτύσσονται για να αντικαταστήσουν τα ελικόπτερα, καθώς κοστίζουν λιγότερο σε καύσιμα, αφήνοντας παράλληλα μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Διαβάστε επίσης

Μυτιληναίος: Επανεξελέγη πρόεδρος της Eurometaux

Ακίνητα: Στροφή σε μικρότερα εξοχικά και εναλλακτικούς προορισμούς

Γερμανία: Βάζει νέους κανόνες για την πώληση πράσινης ενέργειας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!