Γ.Δ.
1392.44 -0,81%
ACAG
-0,90%
5.5
BOCHGR
+0,90%
4.5
CENER
-2,35%
8.3
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,47%
8.67
NOVAL
-2,50%
2.34
OPTIMA
-0,78%
12.74
TITC
-0,86%
34.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,39%
1.386
ΑΒΕ
-0,63%
0.472
ΑΔΜΗΕ
-2,31%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+2,94%
0.7
ΑΛΜΥ
+0,53%
3.77
ΑΛΦΑ
-0,89%
1.565
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-2,17%
9.48
ΑΣΚΟ
-0,78%
2.56
ΑΣΤΑΚ
+3,17%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
-1,42%
2.09
ΒΙΟ
-4,32%
5.09
ΒΙΟΚΑ
+1,17%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-2,35%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,53%
7.86
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-0,17%
12.03
ΔΟΜΙΚ
-3,33%
2.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-4,14%
1.39
ΕΕΕ
-0,30%
33
ΕΚΤΕΡ
-4,10%
1.498
ΕΛΒΕ
-0,42%
4.78
ΕΛΙΝ
+1,99%
2.05
ΕΛΛ
-0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,41%
1.68
ΕΛΠΕ
-1,18%
6.72
ΕΛΣΤΡ
+3,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,84%
1.89
ΕΛΧΑ
-2,30%
1.7
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,71%
1.15
ΕΤΕ
-2,99%
6.89
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,91%
1.988
ΕΧΑΕ
-1,96%
4.245
ΙΑΤΡ
+4,68%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-1,77%
0.3045
ΙΛΥΔΑ
-3,08%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,94%
4.76
ΙΝΛΙΦ
-2,05%
4.3
ΙΝΛΟΤ
-2,28%
0.9
ΙΝΤΕΚ
-2,78%
5.59
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-3,33%
1.015
ΙΝΤΚΑ
-1,47%
2.69
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-4,07%
1.18
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,03%
1.064
ΚΟΥΕΣ
-1,58%
5.6
ΚΡΙ
-2,78%
14
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,28%
0.928
ΛΑΒΙ
-2,66%
0.769
ΛΑΜΔΑ
-1,63%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
-2,15%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
+0,47%
2.12
ΜΕΡΚΟ
-6,82%
41
ΜΙΓ
-2,03%
3.135
ΜΙΝ
-5,56%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,20%
19.54
ΜΟΝΤΑ
-0,27%
3.75
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,83%
24.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-1,48%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-1,94%
32.36
ΝΑΚΑΣ
+5,77%
3.3
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,42%
0.254
ΞΥΛΠ
+9,05%
0.434
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-2,69%
28.9
ΟΛΥΜΠ
-2,55%
2.29
ΟΠΑΠ
-1,39%
14.93
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.799
ΟΤΕ
+0,34%
14.94
ΟΤΟΕΛ
-0,77%
10.34
ΠΑΙΡ
-3,01%
0.968
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-2,55%
3.59
ΠΕΡΦ
-2,33%
5.46
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
0,00%
3.99
ΠΛΑΚΡ
+1,38%
14.7
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,91%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
-1,52%
1.625
ΣΑΡ
-2,49%
10.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,59%
0.338
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-3,38%
5.72
ΣΠΙ
-2,55%
0.536
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.76
ΤΖΚΑ
-0,70%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-5,60%
0.236
ΦΡΛΚ
-3,50%
3.585
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία: Οι προκλήσεις και ο ρόλος της ηλεκτροκίνησης

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δοκιμάζεται σκληρά το τελευταίο διάστημα, καθώς αγωνίζεται για να διατηρήσει το κύρος της στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Οι μεγάλοι «παίκτες», όπως η Volkswagen, ο όμιλος Mercedes-Benz και η BMW έχουν εκδώσει προειδοποιήσεις για τα κέρδη τους τις τελευταίες εβδομάδες, επικαλούμενοι την οικονομική αδυναμία και την υποτονική ζήτηση στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

Οι δυσκολίες, που δεν είναι οι μοναδικές για τη γερμανική οικονομία, έρχονται να προστεθούν στο φάσμα των ιστορικών περικοπών θέσεων εργασίας και του πιθανού κλεισίματος γερμανικών εργοστασίων στη Volkswagen, του απότομου τερματισμού του προγράμματος επιδότησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Γερμανίας στα τέλη του περασμένου έτους και της πρόσφατης αποτυχίας του Βερολίνου να αποτρέψει τα άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ψηφίσουν υπέρ των δασμών της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.

Το τελευταίο φάνηκε να υπαινίσσεται τη φθίνουσα επιρροή της Γερμανίας στην περιφερειακή πολιτική – μια ιδέα που θα φάνταζε αδιανόητη μόλις πριν από λίγα χρόνια. Αυτή η καταιγίδα ζητημάτων έχει τροφοδοτήσει τις ανησυχίες ότι η επωνυμία «made in Germany» υψηλής ποιότητας μπορεί να χάσει τη λάμψη της κατά τη μετατόπιση από τα οχήματα εσωτερικής καύσης.

«Πιστεύω ότι η γερμανική ετικέτα ποιότητας γενικά εξακολουθεί να ισχύει, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό, καθώς ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλάζει ραγδαία», δήλωσε στο CNBC ο Rico Luman, οικονομολόγος για τις μεταφορές και τα logistics στην ING. «Είναι πάντα ένας συνδυασμός προϊόντος, ποιότητας και τιμής. Και η ποιότητα συνδέεται επίσης με το παρελθόν, ενώ τώρα βρισκόμαστε σε πλήρη ανανέωση των σειρών μοντέλων. Έτσι, οι πελάτες εξετάζουν ούτως ή άλλως νέες ιδέες», δήλωσε ο Luman.

«Το ερώτημα είναι αν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες καταφέρουν να προσαρμόσουν τα χαρτοφυλάκια των προϊόντων τους, να αλλάξουν τη δομή τους και να αυξήσουν την παραγωγικότητα αρκετά γρήγορα, ώστε να διατηρήσουν το καθεστώς και τη σημασία που είχαν επί δεκαετίες». Ο Luman δήλωσε ότι η μετάβαση της βιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση σημαίνει ότι θα είναι ολοένα και πιο σημαντικό για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να κλιμακώσουν τις πλούσιες σε τεχνολογία προμήθειες για τα EVs, ιδίως για τις μπαταρίες – σημειώνοντας ότι αυτό δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη στο Βερολίνο.

Με επικεφαλής τον καγκελάριο Όλαφ Σολτς, η κυβέρνηση της Γερμανίας έχει δηλώσει ότι εξετάζει τρόπους για να στηρίξει τη Volkswagen σε μια περίοδο περικοπών κόστους χωρίς να καταφύγει σε κλείσιμο εγχώριων εργοστασίων. Ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ περιέγραψε τη Volkswagen ως «κεντρικής σημασίας» για τη χώρα, ανέφερε το Reuters στις 19 Σεπτεμβρίου.

Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία: H αφοσίωση στο «made in Germany»

Ωστόσο, δεν ανησυχούν όλοι για τις προοπτικές της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), δήλωσε ότι της είναι «πραγματικά δύσκολο να πιστέψει» ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στην ηλεκτροκίνηση.

Η ACEA εκπροσωπεί 15 μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες με έδρα την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων της Volkswagen, του ομίλου Mercedes-Benz και της BMW. «Φυσικά, όπως λέω, είμαι περισσότερο υπέρ του «made in Europe» παρά του «made in France» ή του «made in Germany», αλλά πιστεύω ότι υπάρχει μια τεράστια παράδοση στην αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αποτελεί από μόνη της μια αρμοδιότητα», δήλωσε η de Vries στο CNBC.

«Είναι ένα πολύπλοκο και είναι ένα πολύ προηγμένο προϊόν που πρέπει να βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής σε μεγάλες ποσότητες, οπότε πρέπει να κάνεις πολλά πράγματα σωστά. Και δεν πρέπει να υποτιμούμε αυτή την ικανότητα νομίζω, επίσης να καινοτομούμε και να κατακτούμε νέες τεχνολογίες». Η de Vries δήλωσε ότι, ενώ κάποιοι μπορεί να ισχυριστούν ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δρόμο να διανύσουν για να επιταχύνουν, «νομίζω ότι, για να μείνουμε σε αυτή την ορολογία, τότε καλύπτουν γρήγορα το χαμένο έδαφος». «Έχουν πραγματικά καλή και, νομίζω, ενδιαφέρουσα τεχνολογία και προϊόντα να προσφέρουν και μην υποτιμάτε πράγματι το όνομα και τη φήμη της πιστότητας στη μάρκα», πρόσθεσε.

Κάποιοι ελπίζουν ότι η έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι αυτή την εβδομάδα θα μπορούσε να αποδειχθεί σημείο καμπής για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εκμεταλλευτεί την ευκαιρία για να παρουσιάσουν χαμηλού κόστους ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μια προσπάθεια να αναθερμάνουν τη ζήτηση και να ανακτήσουν μέρος του μεριδίου αγοράς που κατέχουν τώρα οι κινεζικές μάρκες. Η BMW παρουσίασε στην έκθεση δύο οικονομικά ηλεκτρικά μοντέλα Mini, μεταξύ των οποίων το John Cooper Works Electric και το John Cooper Works Aceman.

Η επιβράδυνση της ηλεκτροκίνησης δεν είναι η απάντηση

Η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια για τα οχήματα και τις αλυσίδες εφοδιασμού της ηλεκτρονικής κινητικότητας στην ομάδα εκστρατείας Transport & Environment, δήλωσε ότι υπάρχουν δύο ξεχωριστά ζητήματα που πρέπει να εξεταστούν κατά την αξιολόγηση της υγείας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Το ένα είναι τι είναι καλύτερο για την παραγωγή στη Γερμανία και το άλλο είναι τι είναι καλύτερο για τους Γερμανούς κατασκευαστές που βρίσκονται σε όλο τον κόσμο και βγάζουν χρήματα παντού – και δεν είναι πάντα το ίδιο πράγμα», δήλωσε η Poliscanova στο CNBC.

«Νομίζω ότι η γερμανική βιομηχανία και ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen έχουν πραγματικά σοβαρά προβλήματα σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό που δεν πιστεύω είναι ότι όλα αυτά οφείλονται στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και στην ηλεκτροκίνηση. Είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό».

Η Poliscanova δήλωσε ότι μερικές από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γίγαντες της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας περιλαμβάνουν τον αυξημένο ανταγωνισμό από την Κίνα, την «πατριωτική» τάση των Κινέζων καταναλωτών να επιλέγουν να αγοράζουν εγχώρια οχήματα αντί για αυτά που κατασκευάζονται στην Ευρώπη, μαζί με τις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων που δεν καταφέρνουν να επιστρέψουν στα πανδημίας επίπεδα.

«Έτσι, ναι, ένας Γερμανός κατασκευαστής θα υποφέρει πραγματικά, αλλά η επιβράδυνση της ηλεκτροκίνησης ή της τεχνολογίας που όλοι θέλουν να αγοράσουν δεν είναι η απάντηση», πρόσθεσε.

Διαβάστε επίσης

Χρηματιστήριο: Attica Bank και Cenergy ζωηρεύουν τις εκδόσεις τίτλων

Επιτόκια: Γιατί ενδιαφέρουν την… τσέπη του μέσου καταναλωτή

Ποιον ρόλο θα έχει το φυσικό αέριο στο ενεργειακό μείγμα του 2030

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!