Γ.Δ.
1366.72 -1,85%
ACAG
-2,36%
5.38
BOCHGR
-2,00%
4.4
CENER
-2,28%
8.15
CNLCAP
+2,10%
7.3
DIMAND
-2,19%
8.5
NOVAL
-2,99%
2.27
OPTIMA
-1,57%
12.56
TITC
-2,16%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-4,29%
1.34
ΑΒΕ
-4,26%
0.449
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+2,21%
0.695
ΑΛΜΥ
-3,49%
3.59
ΑΛΦΑ
-1,73%
1.537
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-3,20%
9.225
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-3,77%
2.04
ΒΙΟ
-2,84%
4.955
ΒΙΟΚΑ
-1,73%
1.7
ΒΙΟΣΚ
-6,19%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-2,86%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-3,85%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,50%
17.08
ΔΑΑ
-1,70%
7.726
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-4,97%
11.47
ΔΟΜΙΚ
-7,53%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,33%
0.287
ΕΒΡΟΦ
-3,87%
1.365
ΕΕΕ
-0,73%
32.74
ΕΚΤΕΡ
-6,08%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
-2,96%
1.97
ΕΛΛ
-1,50%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,27%
1.638
ΕΛΠΕ
-2,14%
6.62
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,53%
1.88
ΕΛΧΑ
-3,06%
1.648
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-4,35%
1.1
ΕΤΕ
-0,12%
6.88
ΕΥΑΠΣ
-1,90%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1,45%
1.977
ΕΧΑΕ
-3,18%
4.115
ΙΑΤΡ
-3,49%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,33%
0.302
ΙΛΥΔΑ
-4,31%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-2,08%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
-2,13%
0.874
ΙΝΤΕΚ
-3,41%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-4,49%
2.55
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
-8,33%
1.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
-2,39%
0.408
ΚΟΥΑΛ
-5,84%
1
ΚΟΥΕΣ
-3,23%
5.4
ΚΡΙ
-4,98%
13.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-5,12%
0.89
ΛΑΒΙ
-6,49%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-3,60%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
+0,79%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-2,38%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-3,14%
3.7
ΜΕΝΤΙ
-3,33%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-4,88%
3.02
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,54%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-2,75%
3.53
ΜΟΤΟ
-2,78%
2.445
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-2,03%
24.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-4,89%
30.74
ΝΑΚΑΣ
-1,92%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,90%
0.878
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-2,39%
20.4
ΟΛΠ
+2,59%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,87%
14.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.796
ΟΤΕ
-2,60%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-2,91%
10.02
ΠΑΙΡ
-7,02%
0.9
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,72%
3.535
ΠΕΡΦ
-8,59%
5
ΠΕΤΡΟ
-2,53%
7.72
ΠΛΑΘ
-1,38%
3.945
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,99%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-3,50%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
-6,15%
1.525
ΣΑΡ
+1,76%
10.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,65%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-2,85%
1.535
ΣΠΕΙΣ
-1,06%
5.62
ΣΠΙ
-3,40%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,23%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,87%
0.228
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.45
ΧΑΙΔΕ
-2,59%
0.565

Σατζάν και Παρθ Τζιντάλ: Oι Ινδοί κροίσοι που σπρώχνουν πολλά δισ. σε EVs

Ο Σατζάν Τζιντάλ, γιος της πλουσιότερης γυναίκας της Ινδίας, της Σαβίτρι Τζιντάλ, κατευθύνει τον γίγαντα της βιομηχανίας χάλυβα και ενέργειας, την JSW Group στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τον Μάρτιο, αγόρασε το 35% της MG Motor India από την κινεζική SAIC Motor για άγνωστο μέχρι στιγμής ποσό.

Ο Παρθ Τζιντάλ, γιος του Σατζάν και διευθυντής της μετονομασθείσας JSW MG Motor, είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς η Ινδία προωθεί τη βιομηχανία για να μειώσει την εξάρτησή της από το εισαγόμενο αργό πετρέλαιο. «Όταν άρχισε να γίνεται η μετάβαση (στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα)… αισθανθήκαμε ότι ο αγωνιστικός χώρος γίνεται πολύ πιο ισότιμος, επειδή για έναν καθιερωμένο παίκτη αυτοκινήτων που θα μπει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή για έναν νέο παίκτη… είναι σχεδόν το ίδιο πράγμα», λέει στο Forbes.

Η JSW Group εισφέρει περίπου 1,8 δισ. δολάρια στην JSW MG Motor για να αυξήσει την παραγωγική ικανότητα σε 300.000 μονάδες ετησίως έως το 2026 και σε 1 εκατ. έως το 2030, σε σύγκριση με 100.000 μονάδες που παράγει σήμερα. Η κοινοπραξία διαθέτει ένα μόνο εργοστάσιο στην πολιτεία Gujarat στην Ινδία, αλλά σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα άλλο σε κοντινή απόσταση, καθώς στοχεύει να λανσάρει ένα νέο μοντέλο κάθε τρεις έως έξι μήνες. Για τη μείωση του κόστους, η κοινοπραξία θα αγοράζει περισσότερα τοπικά εξαρτήματα, συμπεριλαμβανομένων των υλικών από την JSW Group.

Τον Μάρτιο, η κυβέρνηση της Ινδίας μείωσε τους εισαγωγικούς δασμούς σε ορισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται από αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες συμφωνούν να επενδύσουν τουλάχιστον 500 εκατ. δολάρια και να ξεκινήσουν την παραγωγή εντός τριών ετών. Η κυβέρνηση «πρέπει να πιέσει τους μεγάλους αυτοκινητοβιομηχανίες να φέρουν την τεχνολογία τους στη χώρα μας», λέει ο Παρθ. «Αυτός είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα μπορέσουμε να επιτύχουμε τους στόχους της Ινδίας για τη μετάβαση από τους κινητήρες στα EVs».

Ο Παρθ Τζιντάλ © jsw.in
Ο Παρθ Τζιντάλ © jsw.in

Σύμφωνα με την Society of Indian Automobile Manufacturers, οι εγχώριες πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 8% το έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου σε 4,2 εκατομμύρια μονάδες, με τα EVs να αντιπροσωπεύουν το 2% του συνόλου. Η Tata Motors κυριάρχησε στην αγορά EV το πρώτο τρίμηνο του 2024, με μερίδιο 67%, ενώ η εταιρεία Mahindra & Mahindra του δισεκατομμυριούχου Aνάντ Μαχίντρα και η JSW MG Motor βρίσκονταν στη δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα, με 13% έκαστη, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Canalys. Η JSW MG Motor διαθέτει τρία μοντέλα EV: το SUV ZS, το μικρό αυτοκίνητο Comet και το πρόσφατα λανσαρισμένο μεσαίο crossover όχημα κοινής ωφέλειας Windsor.

Το Windsor της MG Motor India © https://www.mgmotor.co.in/vehicles/windsor-ev-electric-car-in-india
Το Windsor της MG Motor India © https://www.mgmotor.co.in/vehicles/windsor-ev-electric-car-in-india

Ο Παρθ προβλέπει ότι οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων θα εκτοξευθούν κατά 67% σε 7 εκατομμύρια οχήματα έως το 2030, ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθούν σε 2 έως 2,5 εκατομμύρια μονάδες. «Θα θέλαμε να πουλήσουμε 600.000 οχήματα μέχρι το 2030», λέει, εκ των οποίων το 75% θα είναι EV. Ο ίδιος αναμένει ότι η JSW MG Motor θα σημειώσει αύξηση των εσόδων κατά 10% σε σχεδόν 1,5 δισ. δολάρια το έτος έως τις 31 Μαρτίου 2025 και θα δεκαπλασιαστεί στη συνέχεια σε 15 δισ. δολάρια το οικονομικό έτος 2030. Λέει ότι θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο σε τρία έως πέντε χρόνια και ενώ δεν έχει θέσει ακόμη στόχο χρηματοδότησης, «οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ινδία διαπραγματεύονται οπουδήποτε μεταξύ δύο έως τριών φορές τα έσοδα, οπότε αυτός θα είναι ο στόχος μας».

Διαβάστε επίσης

Η ανομβρία επενδύσεων και οι συνεδριάσεις της διυπουργικής

Φιλοδωρήματα: Τα “γκρίζα” σημεία και οι παγίδες στο αφορολόγητο των tips

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις: “Ανεβαίνει η τάση” για GREGY και GSI

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!