Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Σατζάν και Παρθ Τζιντάλ: Oι Ινδοί κροίσοι που σπρώχνουν πολλά δισ. σε EVs

Ο Σατζάν Τζιντάλ, γιος της πλουσιότερης γυναίκας της Ινδίας, της Σαβίτρι Τζιντάλ, κατευθύνει τον γίγαντα της βιομηχανίας χάλυβα και ενέργειας, την JSW Group στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τον Μάρτιο, αγόρασε το 35% της MG Motor India από την κινεζική SAIC Motor για άγνωστο μέχρι στιγμής ποσό.

Ο Παρθ Τζιντάλ, γιος του Σατζάν και διευθυντής της μετονομασθείσας JSW MG Motor, είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς η Ινδία προωθεί τη βιομηχανία για να μειώσει την εξάρτησή της από το εισαγόμενο αργό πετρέλαιο. «Όταν άρχισε να γίνεται η μετάβαση (στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα)… αισθανθήκαμε ότι ο αγωνιστικός χώρος γίνεται πολύ πιο ισότιμος, επειδή για έναν καθιερωμένο παίκτη αυτοκινήτων που θα μπει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή για έναν νέο παίκτη… είναι σχεδόν το ίδιο πράγμα», λέει στο Forbes.

Η JSW Group εισφέρει περίπου 1,8 δισ. δολάρια στην JSW MG Motor για να αυξήσει την παραγωγική ικανότητα σε 300.000 μονάδες ετησίως έως το 2026 και σε 1 εκατ. έως το 2030, σε σύγκριση με 100.000 μονάδες που παράγει σήμερα. Η κοινοπραξία διαθέτει ένα μόνο εργοστάσιο στην πολιτεία Gujarat στην Ινδία, αλλά σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα άλλο σε κοντινή απόσταση, καθώς στοχεύει να λανσάρει ένα νέο μοντέλο κάθε τρεις έως έξι μήνες. Για τη μείωση του κόστους, η κοινοπραξία θα αγοράζει περισσότερα τοπικά εξαρτήματα, συμπεριλαμβανομένων των υλικών από την JSW Group.

Τον Μάρτιο, η κυβέρνηση της Ινδίας μείωσε τους εισαγωγικούς δασμούς σε ορισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται από αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες συμφωνούν να επενδύσουν τουλάχιστον 500 εκατ. δολάρια και να ξεκινήσουν την παραγωγή εντός τριών ετών. Η κυβέρνηση «πρέπει να πιέσει τους μεγάλους αυτοκινητοβιομηχανίες να φέρουν την τεχνολογία τους στη χώρα μας», λέει ο Παρθ. «Αυτός είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα μπορέσουμε να επιτύχουμε τους στόχους της Ινδίας για τη μετάβαση από τους κινητήρες στα EVs».

Ο Παρθ Τζιντάλ © jsw.in
Ο Παρθ Τζιντάλ © jsw.in

Σύμφωνα με την Society of Indian Automobile Manufacturers, οι εγχώριες πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 8% το έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου σε 4,2 εκατομμύρια μονάδες, με τα EVs να αντιπροσωπεύουν το 2% του συνόλου. Η Tata Motors κυριάρχησε στην αγορά EV το πρώτο τρίμηνο του 2024, με μερίδιο 67%, ενώ η εταιρεία Mahindra & Mahindra του δισεκατομμυριούχου Aνάντ Μαχίντρα και η JSW MG Motor βρίσκονταν στη δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα, με 13% έκαστη, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Canalys. Η JSW MG Motor διαθέτει τρία μοντέλα EV: το SUV ZS, το μικρό αυτοκίνητο Comet και το πρόσφατα λανσαρισμένο μεσαίο crossover όχημα κοινής ωφέλειας Windsor.

Το Windsor της MG Motor India © https://www.mgmotor.co.in/vehicles/windsor-ev-electric-car-in-india
Το Windsor της MG Motor India © https://www.mgmotor.co.in/vehicles/windsor-ev-electric-car-in-india

Ο Παρθ προβλέπει ότι οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων θα εκτοξευθούν κατά 67% σε 7 εκατομμύρια οχήματα έως το 2030, ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθούν σε 2 έως 2,5 εκατομμύρια μονάδες. «Θα θέλαμε να πουλήσουμε 600.000 οχήματα μέχρι το 2030», λέει, εκ των οποίων το 75% θα είναι EV. Ο ίδιος αναμένει ότι η JSW MG Motor θα σημειώσει αύξηση των εσόδων κατά 10% σε σχεδόν 1,5 δισ. δολάρια το έτος έως τις 31 Μαρτίου 2025 και θα δεκαπλασιαστεί στη συνέχεια σε 15 δισ. δολάρια το οικονομικό έτος 2030. Λέει ότι θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο σε τρία έως πέντε χρόνια και ενώ δεν έχει θέσει ακόμη στόχο χρηματοδότησης, «οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ινδία διαπραγματεύονται οπουδήποτε μεταξύ δύο έως τριών φορές τα έσοδα, οπότε αυτός θα είναι ο στόχος μας».

Διαβάστε επίσης

Η ανομβρία επενδύσεων και οι συνεδριάσεις της διυπουργικής

Φιλοδωρήματα: Τα “γκρίζα” σημεία και οι παγίδες στο αφορολόγητο των tips

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις: “Ανεβαίνει η τάση” για GREGY και GSI

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!