Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Σατζάν και Παρθ Τζιντάλ: Oι Ινδοί κροίσοι που σπρώχνουν πολλά δισ. σε EVs

Ο Σατζάν Τζιντάλ, γιος της πλουσιότερης γυναίκας της Ινδίας, της Σαβίτρι Τζιντάλ, κατευθύνει τον γίγαντα της βιομηχανίας χάλυβα και ενέργειας, την JSW Group στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τον Μάρτιο, αγόρασε το 35% της MG Motor India από την κινεζική SAIC Motor για άγνωστο μέχρι στιγμής ποσό.

Ο Παρθ Τζιντάλ, γιος του Σατζάν και διευθυντής της μετονομασθείσας JSW MG Motor, είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς η Ινδία προωθεί τη βιομηχανία για να μειώσει την εξάρτησή της από το εισαγόμενο αργό πετρέλαιο. «Όταν άρχισε να γίνεται η μετάβαση (στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα)… αισθανθήκαμε ότι ο αγωνιστικός χώρος γίνεται πολύ πιο ισότιμος, επειδή για έναν καθιερωμένο παίκτη αυτοκινήτων που θα μπει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή για έναν νέο παίκτη… είναι σχεδόν το ίδιο πράγμα», λέει στο Forbes.

Η JSW Group εισφέρει περίπου 1,8 δισ. δολάρια στην JSW MG Motor για να αυξήσει την παραγωγική ικανότητα σε 300.000 μονάδες ετησίως έως το 2026 και σε 1 εκατ. έως το 2030, σε σύγκριση με 100.000 μονάδες που παράγει σήμερα. Η κοινοπραξία διαθέτει ένα μόνο εργοστάσιο στην πολιτεία Gujarat στην Ινδία, αλλά σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα άλλο σε κοντινή απόσταση, καθώς στοχεύει να λανσάρει ένα νέο μοντέλο κάθε τρεις έως έξι μήνες. Για τη μείωση του κόστους, η κοινοπραξία θα αγοράζει περισσότερα τοπικά εξαρτήματα, συμπεριλαμβανομένων των υλικών από την JSW Group.

Τον Μάρτιο, η κυβέρνηση της Ινδίας μείωσε τους εισαγωγικούς δασμούς σε ορισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται από αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες συμφωνούν να επενδύσουν τουλάχιστον 500 εκατ. δολάρια και να ξεκινήσουν την παραγωγή εντός τριών ετών. Η κυβέρνηση «πρέπει να πιέσει τους μεγάλους αυτοκινητοβιομηχανίες να φέρουν την τεχνολογία τους στη χώρα μας», λέει ο Παρθ. «Αυτός είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα μπορέσουμε να επιτύχουμε τους στόχους της Ινδίας για τη μετάβαση από τους κινητήρες στα EVs».

Ο Παρθ Τζιντάλ © jsw.in
Ο Παρθ Τζιντάλ © jsw.in

Σύμφωνα με την Society of Indian Automobile Manufacturers, οι εγχώριες πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 8% το έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου σε 4,2 εκατομμύρια μονάδες, με τα EVs να αντιπροσωπεύουν το 2% του συνόλου. Η Tata Motors κυριάρχησε στην αγορά EV το πρώτο τρίμηνο του 2024, με μερίδιο 67%, ενώ η εταιρεία Mahindra & Mahindra του δισεκατομμυριούχου Aνάντ Μαχίντρα και η JSW MG Motor βρίσκονταν στη δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα, με 13% έκαστη, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Canalys. Η JSW MG Motor διαθέτει τρία μοντέλα EV: το SUV ZS, το μικρό αυτοκίνητο Comet και το πρόσφατα λανσαρισμένο μεσαίο crossover όχημα κοινής ωφέλειας Windsor.

Το Windsor της MG Motor India © https://www.mgmotor.co.in/vehicles/windsor-ev-electric-car-in-india
Το Windsor της MG Motor India © https://www.mgmotor.co.in/vehicles/windsor-ev-electric-car-in-india

Ο Παρθ προβλέπει ότι οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων θα εκτοξευθούν κατά 67% σε 7 εκατομμύρια οχήματα έως το 2030, ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθούν σε 2 έως 2,5 εκατομμύρια μονάδες. «Θα θέλαμε να πουλήσουμε 600.000 οχήματα μέχρι το 2030», λέει, εκ των οποίων το 75% θα είναι EV. Ο ίδιος αναμένει ότι η JSW MG Motor θα σημειώσει αύξηση των εσόδων κατά 10% σε σχεδόν 1,5 δισ. δολάρια το έτος έως τις 31 Μαρτίου 2025 και θα δεκαπλασιαστεί στη συνέχεια σε 15 δισ. δολάρια το οικονομικό έτος 2030. Λέει ότι θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο σε τρία έως πέντε χρόνια και ενώ δεν έχει θέσει ακόμη στόχο χρηματοδότησης, «οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ινδία διαπραγματεύονται οπουδήποτε μεταξύ δύο έως τριών φορές τα έσοδα, οπότε αυτός θα είναι ο στόχος μας».

Διαβάστε επίσης

Η ανομβρία επενδύσεων και οι συνεδριάσεις της διυπουργικής

Φιλοδωρήματα: Τα “γκρίζα” σημεία και οι παγίδες στο αφορολόγητο των tips

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις: “Ανεβαίνει η τάση” για GREGY και GSI

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!