THEPOWERGAME
Τα 9.665 έφτασαν τα καινούρια ΙΧ αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2024 μειωμένα κατά 15,2% σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ. Τα καινούρια φορτηγά έφτασαν τα 601 μειωμένα κατά 19,7% σε σύγκριση με το 2023, ενώ τα καινούρια λεωφορεία είχαν αύξηση 476,5% και έφτασαν τα 98.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Σεπτέμβριος 2024 | Σεπτέμβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 9.665 | 11.401 | -15,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
601 | 748 | -19,7% |
Καινούργια λεωφορεία | 98 | 17 | +476,5% |
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2024 | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 |
|
Καινούργια επιβατικά | 108.039 | 104.510 | +3,4% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
8.316 | 8.274 | +0,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 758 | 204 | +271,6% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Σεπτέμβριο, έχει ως εξής:
Segment | Σεπτέμβριος 2024 | Σεπτέμβριος 2023 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2024 | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2023 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 6,3% | 7,0% | -0,7 | 7,0% | 7,8% | -0,7 |
A-SUV | 2,3% | 3,0% | -0,7 | 4,1% | 2,3% | +1,8 |
(A TOTAL) | (8,6%) | (10,0%) | (-1,3) | (11,2%) | (10,1%) | (+1,1) |
B | 23,5% | 27,0% | -3,5 | 24,6% | 27,4% | -2,7 |
B-SUV | 29,9% | 23,2% | +6,7 | 30,9% | 25,4% | +5,5 |
(B TOTAL) | (53,4%) | (50,2%) | (+3,2) | (55,5%) | (52,7%) | (+2,8) |
C | 4,8% | 7,6% | -2,8 | 6,5% | 8,3% | -1,8 |
C-SUV | 23,1% | 23,1% | +0,0 | 18,8% | 20,8% | -2,1 |
(C TOTAL) | (27,9%) | (30,7%) | (-2,8) | (25,3%) | (29,2%) | (-3,9) |
D | 3,4% | 1,9% | +1,5 | 1,8% | 1,4% | +0,4 |
D-SUV | 4,8% | 5,6% | -0,8 | 4,1% | 4,9% | -0,9 |
(D TOTAL) | (8,2%) | (7,5%) | (+0,7) | (5,8%) | (6,3%) | (-0,5) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,7% | 0,6% | +0,0 | 0,4% | 0,4% | +0,1 |
(E TOTAL) | (0,7%) | (0,7%) | (-0,0) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) |
F-G | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,6%) | (0,4%) | (+0,2) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 0,1% | 0,3% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,5% | 0,3% | +0,2 | 1,1% | 0,6% | +0,5 |
(SUV TOTAL) | (61,2%) | (55,7%) | (+5,5) | (58,6%) | (54,1%) | (+4,5) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Σεπτέμβριος 2024 | Σεπτέμβριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –
Σεπτέμβριος 2024 |
Ιανουάριος –
Σεπτέμβριος 2023 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Αυγ. ‘24 |
|
Βενζίνη | 28,7% | 40,2% | -11,6 | 38,2% | 43,2% | -5,0 | 34,9% |
Πετρέλαιο | 3,3% | 11,4% | -8,2 | 7,9% | 13,7% | -5,8 | 12,7% |
Υβριδικά (HEV) | 46,6% | 29,0% | +17,6 | 41,2% | 29,9% | +11,4 | 29,8% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 16,5% | 16,3% | +0,3 | 10,8% | 10,5% | +0,3 | 19,5% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,2% | -0,2 | 0,0% | 0,3% | -0,3 | 3,1% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
4,9% | 2,8% | +2,1 | 1,8% | 2,4% | -0,6 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Αύγουστο ως εξής:
Αύγουστος 2024 | Αύγουστος 2023 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Αύγουστος 2024 | Ιανουάριος- Αύγουστος 2023 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 643.637 | 787.812 | -18,3% | 7.180.492 | 7.078.200 | +1,4% |
ΕΕ 14(2) | 547.717 | 686.447 | -20,2% | 6.245.971 | 6.217.092 | +0,5% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 671.142 | 819.037 | -18,1% | 7.422.546 | 7.337.384 | +1,2% |
Ελλάδα | 8.149 | 10.368 | -21,4% | 98.374 | 93.109 | +5,7% |
Διαβάστε επίσης
Όλυμπος: Στρατηγική επένδυση 70 εκατ. ευρώ στην Κύπρο
Φρενιτίτιδα franchise στα σινεμά και το 2025
Πράσινο υδρογόνο: Ένα βήμα μπροστά, δύο πίσω για τις επενδύσεις