THEPOWERGAME
Απέτυχε να εντυπωσιάσει τους επενδυτές η εκδήλωση της Tesla για το ρομποταξί με αποτέλεσμα την πτώση των μετοχών της εταιρείας. Η πολυαναμενόμενη εκδήλωση για το ρομποταξί, όπου ο διευθύνων σύμβουλος Έλον Μασκ, παρουσίασε το πρωτότυπο Cybercab δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία. Η μετοχή της Tesla σημείωσε πτώση περίπου 9% στο κλείσιμο της Wall Street την Παρασκευή (11/10).
Το Cybercab της Tesla είναι ένα χαμηλό, ασημί διθέσιο όχημα, που δεν έχει τιμόνι ή πεντάλ. Ο σκοπός είναι το συγκεκριμένο ταξί να είναι ικανό να κινείται αυτόνομα όταν κυκλοφορήσει. Ο Μασκ δήλωσε ότι η εταιρεία ελπίζει να αρχίσει να παράγει το Cybercab πριν από το 2027, αλλά δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το πού θα κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα. Είπε ακόμη ότι οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράσουν ένα Tesla Cybercab σε τιμή κάτω των 27.429 ευρώ.
Ο Μασκ ανέφερε επίσης, πως η Tesla θα θέσει σε λειτουργία το «μη εποπτευόμενο σύστημα Full Self-Driving (FSD)» στο Τέξας και την Καλιφόρνια το επόμενο έτος στα ηλεκτρικά οχήματα Model 3 και Model Y της εταιρείας. Το FSD είναι ένα σύστημα υποβοήθησης οδηγού της Tesla, το οποίο διατίθεται σήμερα σε «εποπτευόμενη» έκδοση για τα ηλεκτρικά οχήματα της Tesla. Η τεχνολογία εξακολουθεί να απαιτεί έναν ανθρώπινο οδηγό στο τιμόνι, έτοιμο να στρίψει ή να φρενάρει ανά πάσα στιγμή.
Δεν ενθουσιάζει το ρομποταξί της Tesla
Οι αναλυτές της Barclays απογοητεύτηκαν, καθώς δήλωσαν ότι οι αποκαλύψεις απέτυχαν να αναδείξουν οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες ευκαιρίες για την Tesla, δίνοντας αντίθετα προτεραιότητα στο όραμα του Έλον Μασκ για ένα μέλλον πλήρως αυτόνομης οδήγησης.
Η ομάδα αυτοκινήτων και κινητικότητας της Barclays στις ΗΠΑ, στο σημείωμα της, ανέφερε: «Όπως αναμενόταν, όπως και οι προηγούμενες παρουσιάσεις προϊόντων της Tesla, η εκδήλωση δεν παρείχε αρκετές πληροφορίες και αντ’ αυτού έδωσε έμφαση στο όραμα που στηρίζει τις προσπάθειες ανάπτυξης της Tesla στον τομέα της AI/AV (αυτόνομα οχήματα)». Σε ξεχωριστό σημείωμα, οι αναλυτές της Piper Sandler υπογράμμισαν ότι «οι περισσότερες επιχειρήσεις που προσανατολίζονται στις συναλλαγές θα μείνουν ικανοποιημένες από την παρουσίαση του ρομποταξί».
Πότε θα γίνει καθημερινότητα η οδήγηση χωρίς οδηγό
Αναμένεται να χρειαστούν μερικά χρόνια ακόμη μέχρι τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα να γίνουν μέρος της καθημερινότητας στους δημόσιους δρόμους, με τις ρυθμιστικές αρχές να ανησυχούν για τα χαρακτηριστικά ασφαλείας που ενσωματώνονται σε τέτοια οχήματα. Ανάμεσα στις λίγες εταιρείες που έχουν λανσάρει με επιτυχία αυτοκινούμενα αυτοκίνητα σε δημόσιους δρόμους είναι η Waymo της Google, η οποία προσφέρει την υπηρεσία ρομποταξί στο ευρύ κοινό από τον Ιούνιο.
Διαβάστε επίσης
Φρενιτίτιδα franchise στα σινεμά και το 2025
Όλυμπος: Στρατηγική επένδυση 70 εκατ. ευρώ στην Κύπρο
Cenergy: 9 ευρώ η τελική τιμή διάθεσης των μετοχών από την ΑΜΚ