THEPOWERGAME
Υπερψηφίστηκε η πρόταση της Κομισιόν να επιβληθούν επιπλέον δασμοί σε κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς εξασφάλισε την απαραίτητη υποστήριξη από τα κράτη μέλη.
Η ανακοίνωση της Κομισιόν αναφέρει πως θα συνεχίσει παράλληλα τις διαπραγματεύσεις με την Κίνα προκειμένου «να διερευνήσει μια εναλλακτική λύση που θα πρέπει να είναι πλήρως συμβατή με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, να μπορεί να αντιμετωπίσει τις επιβλαβείς κινεζικές επιδοτήσεις που κατέδειξε η έρευνα της Κομισιόν, να μπορεί να παρακολουθηθεί και να τεθεί σε εφαρμογή».
Δέκα χώρες -μέλη μεταξύ των οποίων η Γαλλία και η Ιταλία ψήφισαν υπέρ, 12 απείχαν και πέντε ψήφισαν κατά, σύμφωνα με διπλωμάτες με τους οποίους μίλησε το AFP.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο εκτελεστικός βραχίονας του μπλοκ, μπορεί τώρα να προχωρήσει στην εφαρμογή των δασμών, οι οποίοι θα διαρκέσουν πέντε χρόνια, δήλωσαν πηγές που επικαλείται το Bloomberg,
Ποιες χώρες ψήφισαν υπέρ, ποιες κατά και ποιες απείχαν
Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας της Παρασκευής δεν ήταν δημοσίως διαθέσιμο, αν και αρκετοί διπλωμάτες δήλωσαν στο Euronews πώς τοποθετήθηκε κάθε κράτος μέλος:
- 10 ήταν υπέρ: Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Δανία, Ιρλανδία, Βουλγαρία, Εσθονία, Λιθουανία και Λετονία. (45,99% του πληθυσμού της ΕΕ)
- 12 απείχαν: Βέλγιο, Τσεχική Δημοκρατία, Ελλάδα, Ισπανία, Κροατία, Κύπρος, Λουξεμβούργο, Αυστρία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σουηδία και Φινλανδία. (31,36%)
- Πέντε ψήφισαν κατά: Γερμανία, Ουγγαρία, Μάλτα, Σλοβενία και Σλοβακία. (22,65%)
Ο μεγάλος αριθμός των αποχών αντανακλά μακροχρόνιες επιφυλάξεις σχετικά με το πώς η Ευρώπη θα πρέπει να σταθεί απέναντι στην Κίνα. Παρόλο που η πολιτική συναίνεση λέει ότι οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές του Πεκίνου αξίζουν μια δυναμική, ενιαία απάντηση, οι φόβοι για εμπορικά αντίποινα φαίνεται να έχουν αμβλύνει την αποφασιστικότητα πολλών πρωτευουσών καθώς η ημερομηνία που θα αποφασίσει την ανατροπή πλησιάζει.
Εναπόκειται στην Επιτροπή, η οποία έχει αποκλειστικές εξουσίες για τον καθορισμό της εμπορικής πολιτικής του μπλοκ, να σπάσει το αδιέξοδο και να διασφαλίσει ότι οι δασμοί θα περάσουν.
Η απόφαση της ΕΕ έρχεται μετά από έρευνα που διαπίστωσε ότι η Κίνα επιδοτεί αθέμιτα τη βιομηχανία της. Το Πεκίνο αρνείται τον ισχυρισμό αυτό και έχει απειλήσει με τους δικούς του δασμούς στους ευρωπαϊκούς τομείς των γαλακτοκομικών προϊόντων, του κονιάκ, του χοιρινού κρέατος και της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Διαιρεμένη η ΕΕ
Η απόφαση έρχεται μετά από μήνες συζητήσεων και διαβουλεύσεων μεταξύ των χωρών μελών της ΕΕ, οι οποίες έχουν εκφράσει διαφορετικές απόψεις σχετικά με την αύξηση των δασμών στα εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής.
Ενώ η Γαλλία υπήρξε μεγάλος υποστηρικτής, πιέζοντας προηγουμένως την ΕΕ να ξεκινήσει έρευνες για ενδεχόμενους δασμούς, η Γερμανία τάχθηκε εναντίον τους, εκφράζοντας ανησυχίες για τις συνέπειες για τις δικές της αυτοκινητοβιομηχανίες που αγωνίζονται.
Ο Ούγγρος υπουργός Εξωτερικών Πίτερ Σίγιαρτο δήλωσε την Πέμπτη ότι η χώρα του θα ασκήσει βέτο σε πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που προωθεί δασμούς έως και 45%, ανέφερε το Reuters.
Διαβάστε επίσης
Τα πέντε “αγκάθια” στην κατασκευή μεγάλων έργων real estate
Θεσσαλονίκη: Το Μετρό ανασταίνει το εμπορικό κέντρο
Πώς θα εφαρμοστούν τα πορτοκαλί τιμολόγια