Γ.Δ.
1451.9 -1,14%
ACAG
-0,34%
5.92
BOCHGR
-1,28%
4.64
CENER
-0,60%
10
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
+1,18%
9.41
NOVAL
+2,67%
2.69
OPTIMA
+0,15%
12.98
TITC
+0,85%
35.7
ΑΑΑΚ
+9,00%
4.36
ΑΒΑΞ
-1,02%
1.546
ΑΒΕ
0,00%
0.47
ΑΔΜΗΕ
-0,84%
2.365
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+1,53%
2.985
ΑΛΦΑ
-2,20%
1.558
ΑΝΔΡΟ
-0,60%
6.58
ΑΡΑΙΓ
-1,53%
10.93
ΑΣΚΟ
+1,09%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-0,57%
7
ΑΤΕΚ
+9,55%
0.39
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.58
ΑΤΤ
-4,58%
4.79
ΑΤΤΙΚΑ
-1,28%
2.31
ΒΙΟ
+0,34%
5.82
ΒΙΟΚΑ
-7,11%
1.765
ΒΙΟΣΚ
-6,06%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-1,07%
1.385
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,23%
17.66
ΔΑΑ
-1,49%
7.644
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-1,63%
12.04
ΔΟΜΙΚ
+2,35%
3.27
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.318
ΕΒΡΟΦ
-2,44%
1.6
ΕΕΕ
-0,31%
32.42
ΕΚΤΕΡ
-1,09%
1.82
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
-0,97%
2.05
ΕΛΛ
-0,37%
13.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,71%
1.956
ΕΛΠΕ
-0,07%
6.985
ΕΛΣΤΡ
-1,40%
2.12
ΕΛΤΟΝ
+1,31%
1.704
ΕΛΧΑ
-2,19%
1.874
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-2,33%
1.26
ΕΤΕ
-2,14%
7.676
ΕΥΑΠΣ
-1,22%
3.24
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1,53%
2.058
ΕΧΑΕ
-1,30%
4.55
ΙΑΤΡ
-3,22%
1.505
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+6,23%
1.79
ΙΝΚΑΤ
-0,31%
4.9
ΙΝΛΙΦ
-0,81%
4.91
ΙΝΛΟΤ
-1,06%
1.122
ΙΝΤΕΚ
-1,66%
5.94
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
-3,17%
1.22
ΙΝΤΚΑ
-0,48%
3.095
ΚΑΡΕΛ
+1,83%
334
ΚΕΚΡ
-2,69%
1.445
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.52
ΚΛΜ
-2,71%
1.615
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.439
ΚΟΥΑΛ
-2,15%
1.184
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.22
ΚΡΙ
0,00%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,44%
1.06
ΛΑΒΙ
+1,59%
0.832
ΛΑΜΔΑ
-0,66%
7.49
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.93
ΛΕΒΚ
+5,00%
0.252
ΛΕΒΠ
+3,05%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
-1,54%
3.84
ΜΕΝΤΙ
-1,63%
2.41
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
-0,15%
3.32
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,19%
21.26
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.76
ΜΟΤΟ
0,00%
2.68
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-2,28%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,56%
3.62
ΜΠΡΙΚ
+1,76%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-1,23%
35.38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-3,27%
0.77
ΞΥΛΚ
-2,44%
0.28
ΞΥΛΠ
0,00%
0.368
ΟΛΘ
0,00%
21.4
ΟΛΠ
-4,46%
26.75
ΟΛΥΜΠ
+0,41%
2.45
ΟΠΑΠ
-0,13%
15.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,12%
0.817
ΟΤΕ
-3,67%
15.49
ΟΤΟΕΛ
-0,90%
10.96
ΠΑΙΡ
+0,40%
1
ΠΑΠ
-0,43%
2.3
ΠΕΙΡ
-2,65%
3.826
ΠΕΡΦ
-4,29%
6.7
ΠΕΤΡΟ
-0,72%
8.22
ΠΛΑΘ
-1,04%
3.79
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
+2,73%
0.226
ΠΡΕΜΙΑ
+4,67%
1.256
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,95%
5.33
ΡΕΒΟΙΛ
-2,22%
1.765
ΣΑΡ
-0,73%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,13%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,91%
1.67
ΣΠΕΙΣ
+1,54%
6.6
ΣΠΙ
-2,48%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,31%
19.51
ΤΖΚΑ
-5,49%
1.29
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,62%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+6,21%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.272
ΦΡΛΚ
-2,40%
3.86
ΧΑΙΔΕ
-8,40%
0.6

Volkswagen: Kρίσιμες ώρες για τη γερμανική φίρμα, οι προκλήσεις

Η δεύτερη προειδοποίηση για τα κέρδη της Volkswagen AG μέσα σε τρεις μήνες καθιστά ένα πράγμα σαφές: η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης βρίσκεται σε πτώση.

Η γερμανική κατασκευάστρια εταιρεία μείωσε την Παρασκευή τις προσδοκίες για τα έσοδα, τα κέρδη και τις ταμειακές ροές λόγω της φθίνουσας ζήτησης για τα αυτοκίνητά της. Η εταιρεία αναμένει τώρα ότι θα παραδώσει φέτος λιγότερα οχήματα από ό,τι το 2023 – η τέταρτη ετήσια πτώση των πωλήσεών της μέσα σε πέντε χρόνια.

Η προειδοποίηση υπογραμμίζει την έκταση της κρίσης στη Volkswagen, η οποία έχει μπερδέψει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα και έχει χάσει τη σημασία της στην Κίνα, όπου οι μάρκες της VW, Audi και Porsche αιμορραγούν από το μερίδιο αγοράς. Στην Ευρώπη, ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume αντιμετωπίζει νέους εισερχόμενους, συμπεριλαμβανομένης της κινεζικής BYD Co. καθώς και μια σύγκρουση με τα συνδικάτα για πιθανές περικοπές θέσεων εργασίας και πρωτοφανή κλεισίματα εργοστασίων.

Και οι τρεις μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες – η Volkswagen, η Mercedes-Benz Group AG και η BMW AG – έχουν πλέον προειδοποιήσει για τα κέρδη τους αυτό το μήνα. Η ύφεση στην Κίνα και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από τους κατασκευαστές EV, συμπεριλαμβανομένης της Tesla Inc. αναγκάζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν εκπτώσεις, περιορίζοντας τα περιθώρια κέρδους. Η μείωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών εξαντλεί τη ζήτηση για αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η Volkswagen κυριαρχούσε στις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην Κίνα, αλλά δεν κατάφερε να ακολουθήσει την ταχεία στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων. Εκεί, τοπικοί ανταγωνιστές όπως η BYD έχουν κατακτήσει το πάνω χέρι με καινοτόμα και προσιτά μοντέλα. Για να προσπαθήσει να αλλάξει τα πράγματα, η VW κλείνει εργοστάσια, συνάπτει συνεργασίες με τοπικούς κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένης της Xpeng Inc. και προωθεί μια νέα μάρκα EV που απευθύνεται σε νεότερους αγοραστές.

Οι premium μάρκες που ανήκουν στη VW, συμπεριλαμβανομένων των Audi και Porsche, ήταν η μεγαλύτερη πηγή κέρδους της αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία χρόνια, αλλά έχουν αρχίσει να δυσκολεύονται στη βασική αγορά του κλάδου. Οι πωλήσεις της κατασκευάστριας εταιρείας 911 στην Κίνα υποχώρησαν κατά 33% το πρώτο εξάμηνο, καθώς οι αγοραστές πολυτελών αυτοκινήτων απέφυγαν τις αγορές.

«Τα οφέλη κλίμακας της Volkswagen στην Κίνα έχουν πιθανότατα κορυφωθεί, καθώς οι τοπικοί πελάτες αρχίζουν να προτιμούν τις εγχώριες μάρκες», δήλωσε ο Matthias Schmidt, ανεξάρτητος αναλυτής αυτοκινήτων που εδρεύει κοντά στο Αμβούργο, προσθέτοντας ότι ο “βάναυσος” πόλεμος τιμών εκεί πλήττει την τελική γραμμή της VW.

Ενώ η στροφή της Κίνας προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, η Ευρώπη έχει μείνει πίσω. Οι πωλήσεις έχουν επιβραδυνθεί αφού χώρες όπως η Γερμανία και η Σουηδία μείωσαν ή αφαίρεσαν τα κίνητρα, αιφνιδιάζοντας τη VW και τις ευρωπαϊκές ομότιμες εταιρείες Stellantis NV και Renault SA. Κινέζοι κατασκευαστές EV, συμπεριλαμβανομένων των BYD και MG – που ανήκουν στη SAIC Motor Corp., συνεργάτη της VW – έχουν μπει στο ρήγμα με προσφορές χαμηλού κόστους.

Οι δραστηριότητες της VW με μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων βρίσκονται σε ακόμη χειρότερη κατάσταση. Η ομώνυμη μάρκα επιβατικών αυτοκινήτων και η μονάδα εμπορικών οχημάτων παρουσιάζουν επιδόσεις κατώτερες των προσδοκιών, ενώ μάρκες όπως η Skoda και η Seat απειλούνται από την «επιδείνωση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος», δήλωσε η εταιρεία.

Η Volkswagen προειδοποίησε την Παρασκευή ότι οι παγκόσμιες παραδόσεις θα μειωθούν σε περίπου 9 εκατομμύρια μονάδες φέτος, από 9,24 εκατομμύρια το 2023. Προηγουμένως είχε προβλέψει αύξηση 3%. Ο κατασκευαστής βλέπει τώρα ετήσιο λειτουργικό περιθώριο κέρδους 5,6% – κάτω από μια πρόβλεψη έως και 7% τον Ιούλιο, όταν προηγουμένως μείωσε τις προσδοκίες του. Οι καθαρές ταμειακές ροές στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να είναι λιγότερες από το μισό του επιπέδου που είχε προβλέψει η εταιρεία με βάση το καλύτερο δυνατό σενάριο.

Ο Blume έχει δεσμευτεί να καταστήσει τη Volkswagen πιο ανταγωνιστική μέσω της μείωσης του κόστους. Έχει καταργήσει τις δεσμεύσεις δεκαετιών για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας στη Γερμανία και εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει για πρώτη φορά εργοστάσια στη χώρα. Τα στελέχη της VW έχουν επισημάνει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα περίπου δύο εργοστασίων αυτοκινήτων, γεγονός που τους βάζει σε τροχιά για μια παρατεταμένη σύγκρουση με ισχυρές εργατικές ομάδες.

«Η επιδείνωση των επιδόσεων θα μπορούσε να επιταχύνει τις αποφάσεις για αναδιάρθρωση, με τη μάρκα VW ειδικότερα να συνεχίζει να παρασύρει τη μετατροπή μετρητών σε νέα χαμηλά επίπεδα, δημιουργώντας ενδεχομένως έναν υπαρξιακό κίνδυνο για τον όμιλο», ανέφεραν σε σημείωμά τους οι αναλυτές της Jefferies με επικεφαλής τον Philippe Houchois.

Διαβάστε επίσης

Συνωστισμός επενδυτών για την Εθνική: Αυλαία για το placement

Εξαγορά καταπατημένων: Ποιοι μπορούν άμεσα να υποβάλουν αίτηση

Πυρηνική κινητικότητα στη γειτονιά της Ελλάδας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!