THEPOWERGAME
Η Volkswagen AG και τα συνδικάτα ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις για εκτεταμένες περικοπές κόστους την Τετάρτη, με τις εντάσεις μεταξύ των δύο πλευρών να είναι υψηλότερες από ό,τι ήταν εδώ και χρόνια.
Οι συζητήσεις επικεντρώνονται στο σχέδιο της VW να κλείσει δυνητικά εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά μετά την κατάργηση των προστατευτικών θέσεων εργασίας δεκαετιών νωρίτερα αυτόν τον μήνα. Το σωματείο IG Metall έχει δεσμευτεί να καταπολεμήσει αυτά τα σχέδια, απειλώντας με απεργίες που θα μπορούσαν να παραλύσουν τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης για εβδομάδες.
«Δεν θα γίνουν συζητήσεις για κλείσιμο εργοστασίων και μαζικές απολύσεις»
«Δεν θα γίνουν συζητήσεις για κλείσιμο εργοστασίων και μαζικές απολύσεις μαζί μας», δήλωσε ο Thorsten Gröger, επικεφαλής διαπραγματευτής του συνδικάτου σύμφωνα με το Bloomberg. Εάν η VW επιμείνει στα σχέδια περικοπών της, τότε «δεκάδες χιλιάδες συνάδελφοι θα αναγκάσουν την εταιρεία να επιστρέψει στον σωστό δρόμο».
Η διαμάχη είναι μια σημαντική δοκιμασία για τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Όλιβερ Μπλούμε μετά από συγκρούσεις των συνδικάτων που έπληξαν αρκετούς από τους προκατόχους του.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος προειδοποίησε ότι το κόστος στη Γερμανία είναι πολύ υψηλό καθώς οι πωλήσεις μειώνονται και οι Κινέζοι κατασκευαστές πιέζουν προς την Ευρώπη. Η VW έχει χάσει επίσης τη δυναμική της στη βασική ασιατική αγορά, όπου οι εγχώριες μάρκες κυριαρχούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο πρώτος γύρος συνομιλιών λαμβάνει χώρα στο Ανόβερο, όπου εκατοντάδες μέλη του συνδικάτου συγκεντρώθηκαν την Τετάρτη, πολλά από αυτά κρατούν σημαίες και σφυρίζουν. Και οι δύο πλευρές εξακολουθούν να απέχουν πολύ μεταξύ τους, με την IG Metall να απαιτεί αύξηση των μισθών κατά 7% για τους βιομηχανικούς εργάτες. Οι ηγέτες του Εργατικού Κόμματος έχουν πει ότι οι εργαζόμενοι δεν θα πρέπει να υποφέρουν για γκάφες διαχείρισης, συμπεριλαμβανομένης της κακής απόδοσης της VW στις ΗΠΑ.
Ο κύριος στόχος της Blume είναι η επώνυμη επωνυμία επιβατικών αυτοκινήτων της VW, της οποίας τα περιθώρια κέρδους συμπιέζονται εν μέσω μιας ραγδαίας μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα και της επιβράδυνσης των καταναλωτικών δαπανών.
Η VW θα μπορούσε να επιβάλει αποφάσεις για το κλείσιμο εργοστασίων φέτος, ανοίγοντας το δρόμο για περισσότερες από 15.000 περικοπές θέσεων εργασίας, δήλωσαν αναλυτές της Jefferies νωρίτερα αυτό το μήνα. Η αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει το κλείσιμο δύο έως τριών εγκαταστάσεων, με έως και πέντε γερμανικές τοποθεσίες υπό εξέταση, ανέφεραν οι αναλυτές.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η VW πήρε μια γεύση από την οργή που προκάλεσε τα σχέδιά της για περικοπές, με χιλιάδες εργαζόμενους να φωνάζουν τους διευθυντές στο εργοστάσιο του Wolfsburg, το μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Τα στελέχη εκφράζουν τη λύπη τους για την επισήμανση των πωλήσεων που της άφησαν περίπου δύο εργοστάσια πάρα πολλά.
Οι περικοπές θέσεων εργασίας στη VW είναι πιο δύσκολο να περάσουν από ό,τι αλλού. Οι μισές έδρες στο εποπτικό της συμβούλιο κατέχονται από εκπροσώπους των εργαζομένων και το γερμανικό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας —που κατέχει το 20% των μετοχών— συχνά τάσσεται με τα συνδικάτα.
«Η Volkswagen χρειάζεται λύσεις τώρα»
«Η Volkswagen χρειάζεται λύσεις τώρα», δήλωσε ο Stephan Weil, πρωθυπουργός της Κάτω Σαξονίας και μέλος του εποπτικού συμβουλίου, στο κοινοβούλιο της πολιτείας. Το να γίνει η αυτοκινητοβιομηχανία ανταγωνιστική «είναι η βάση για μακροπρόθεσμη οικονομική επιτυχία και ασφαλείς θέσεις εργασίας».
Οι απεργίες θα μπορούσαν να ξεκινήσουν μόλις την 1η Δεκεμβρίου, όταν τελειώσει η περίοδος χάριτος μεταξύ της VW και του σωματείου.
Διαβάστε επίσης
Υπερδιπλάσια η ζήτηση για κεφάλαια από ΜμΕ: Στο 44% η έγκριση νέων δανείων
Bitcoin: Το φράγμα των 65.000 δολαρίων και το ανοδικό γύρισμα
Η νέα Σουηδή Επίτροπος Περιβάλλοντος διχάζει την ΕΕ