Γ.Δ.
1471.26 +0,63%
ACAG
-0,67%
5.96
BOCHGR
+0,21%
4.83
CENER
+0,30%
10.02
CNLCAP
+1,40%
7.25
DIMAND
-0,95%
9.36
NOVAL
-0,56%
2.68
OPTIMA
-1,22%
12.94
TITC
+2,79%
35
ΑΑΑΚ
-7,83%
4
ΑΒΑΞ
+3,63%
1.54
ΑΒΕ
+1,07%
0.474
ΑΔΜΗΕ
+1,70%
2.39
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+1,94%
2.89
ΑΛΦΑ
+0,31%
1.625
ΑΝΔΡΟ
-0,60%
6.6
ΑΡΑΙΓ
+3,77%
11
ΑΣΚΟ
-1,40%
2.82
ΑΣΤΑΚ
-1,95%
7.04
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
+7,66%
5.06
ΑΤΤΙΚΑ
+0,43%
2.36
ΒΙΟ
-0,67%
5.9
ΒΙΟΚΑ
-1,06%
1.875
ΒΙΟΣΚ
-2,36%
1.655
ΒΙΟΤ
+3,05%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.22
ΓΕΒΚΑ
+1,79%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
17.6
ΔΑΑ
-0,13%
7.77
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
+0,73%
12.38
ΔΟΜΙΚ
+0,47%
3.185
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,95%
0.313
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.595
ΕΕΕ
+0,06%
32.34
ΕΚΤΕΡ
-0,52%
1.904
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+1,97%
2.07
ΕΛΛ
-1,10%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,55%
2.01
ΕΛΠΕ
+0,72%
7.04
ΕΛΣΤΡ
+1,90%
2.14
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.7
ΕΛΧΑ
-1,23%
1.926
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
-0,66%
7.808
ΕΥΑΠΣ
-0,94%
3.16
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.72
ΕΥΡΩΒ
+2,21%
2.124
ΕΧΑΕ
+0,76%
4.665
ΙΑΤΡ
+0,65%
1.555
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.37
ΙΛΥΔΑ
+1,84%
1.66
ΙΝΚΑΤ
+0,92%
4.93
ΙΝΛΙΦ
+0,82%
4.94
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.15
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.99
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-0,32%
3.15
ΚΑΡΕΛ
0,00%
324
ΚΕΚΡ
+2,41%
1.485
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.44
ΚΛΜ
0,00%
1.67
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.439
ΚΟΥΑΛ
+1,64%
1.238
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.19
ΚΡΙ
+3,08%
13.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.07
ΛΑΒΙ
+1,13%
0.805
ΛΑΜΔΑ
+0,67%
7.54
ΛΑΜΨΑ
+2,07%
39.4
ΛΑΝΑΚ
+1,64%
0.93
ΛΕΒΚ
-29,01%
0.186
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
+1,47%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.52
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
0,00%
3.9
ΜΕΝΤΙ
+0,82%
2.46
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
-0,15%
3.33
ΜΙΝ
+2,59%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,79%
21.58
ΜΟΝΤΑ
-2,05%
3.82
ΜΟΤΟ
+1,70%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.725
ΜΠΕΛΑ
+2,53%
25.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.6
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.985
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,56%
36.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-4,87%
0.782
ΞΥΛΚ
+0,34%
0.292
ΞΥΛΠ
0,00%
0.368
ΟΛΘ
+0,48%
21
ΟΛΠ
-0,54%
27.85
ΟΛΥΜΠ
+0,41%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,25%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,37%
0.818
ΟΤΕ
+0,69%
16
ΟΤΟΕΛ
-0,18%
11.04
ΠΑΙΡ
-1,96%
1
ΠΑΠ
-0,86%
2.3
ΠΕΙΡ
+0,77%
3.95
ΠΕΡΦ
-0,14%
6.96
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
-1,03%
3.86
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+0,33%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,09%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,38%
5.32
ΡΕΒΟΙΛ
+0,82%
1.835
ΣΑΡ
-0,18%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.351
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.625
ΣΠΕΙΣ
+1,90%
6.42
ΣΠΙ
+1,61%
0.632
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
19.5
ΤΖΚΑ
-4,51%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,90%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+9,73%
0.248
ΦΡΛΚ
-0,13%
3.995
ΧΑΙΔΕ
-6,43%
0.655

EE: Πτώση 18,3% στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Αύγουστο

Σημαντική μείωση σημειώθηκε στις πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Αύγουστο στην ΕΕ. Η πτώση αγγίζει το 18,3% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023 και αποτελεί μια ανησυχητική αρνητική εξέλιξη που έχει επηρεάσει όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο μειωμένος όγκος των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν τον Αύγουστο 2024, καθώς και η απροθυμία των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων να προχωρήσουν στην απόκτηση αυτοκινήτου, θα επιφέρουν αλλαγές και αναδιαρθρώσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ήδη έχει ανακοινωθεί ότι το γκρουπ VW, εφαρμόζει ένα πρόγραμμα περικοπής του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει ακόμη και το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία.

Η μείωση των ταξινομήσεων τον Αύγουστο 2024, οφείλεται κυρίως στην έντονη πτωτική τάση στις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ. Ειδικότερα στη Γερμανία η πτώση ήταν -27,8%, στη Γαλλία -24,3%, στην Ιταλία -13,4% και στην Ισπανία -6,5%. Ένα ακόμη στοιχείο που δείχνει την απροθυμία των υποψήφιων αγοραστών να αποκτήσουν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ότι το μερίδιο αγοράς των BEV μειώθηκε σχεδόν κατά ένα τρίτο.

Το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024 οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 1,4%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ο όγκος των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στο οκτάμηνο έφθασε σχεδόν τις 7,2 εκατομμύρια μονάδες.

Στο οκτάμηνο, η Ισπανία (+4,5%) και η Ιταλία (+3,8%) παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική και η γερμανική αγορά είδαν τα αποτελέσματά τους να παραμένουν σχεδόν στάσιμα (-0,5% και ‑0,3% αντίστοιχα).

Τον Αύγουστο 2024, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 14,4% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 21% το προηγούμενο έτος. Αυτή η εξέλιξη έχει σαν αποτέλεσμα ο Αύγουστος 2024 να είναι ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας πτώσης των πωλήσεων αυτών των αυτοκινήτων φέτος, ενώ πέρσι υπήρχαν σχεδόν σταθερές μηνιαίες αυξήσεις στις πωλήσεις τους.

Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων κατέγραψαν επίσης σημαντική πτώση 22,3%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε επίσης ελαφρά στο 44,3%, από 45,1%.

Τον Αύγουστο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 43,9% στις 92.627 μονάδες (έναντι 165.204 την ίδια περίοδο πέρυσι), με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να υποχωρεί στο 14,4% από 21% ένα χρόνο πριν. Αυτό οφείλεται στη μεγάλη πτώση στις δύο μεγαλύτερες αγορές για αυτοκίνητα BEV: τη Γερμανία (-68,8%) και τη Γαλλία (-33,1%). Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, ταξινομήθηκαν 902.011 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, που αντιπροσωπεύουν το 12,6% της αγοράς.

Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων παρουσίασαν μείωση (-22,3%) τον περασμένο μήνα, με πτώση να καταγράφεται σε όλες τις μεγάλες αγορές τους. Τον Αύγουστο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,4% πέρυσι, με 45.590 πωλήσεις.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα είναι ο μόνος τύπος οχημάτων που σημείωσε ανάπτυξη τον Αύγουστο, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 6,6% στις 201.552 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτό το τμήμα κατέγραψαν κέρδη: η Ισπανία (+12,6%), η Γαλλία (+12,5%) και η Ιταλία (+2,5%), ενώ η Γερμανία (-0,1%) παρέμεινε σταθερή. Το μερίδιο αγοράς υβριδικού-ηλεκτρικού ρεύματος έφτασε το 31,3%, από 24% τον Αύγουστο του 2023.

Τον Αύγουστο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 17,1%, και οι τέσσερις βασικές αγορές καταγράφουν σημαντική πτώση: Γαλλία (-36,6%), Ιταλία (-18,8%), Ισπανία (-17,4%) και Γερμανία (-7,4%). Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε πτώση 26,4%, με αποτέλεσμα τον περασμένο Αύγουστο να κατέχει μερίδιο 11,2%.

Διαβάστε επίσης

Το σχέδιο για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της ΕΤΑΔ

Τατιάνα Μπακαλτσούκ: Αιματηροί μπελάδες για την πιο πλούσια Ρωσίδα

Motor Oil: Η επόμενη μέρα μετά την πυρκαγιά στο διυλιστήριο

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!