Γ.Δ.
1536.55 +1,27%
ACAG
0,00%
5.97
AEM
-0,41%
4.41
AKTR
-0,60%
4.99
BOCHGR
+0,20%
4.97
CENER
+0,11%
9.26
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,61%
8.19
EVR
+1,33%
1.525
NOVAL
+1,66%
2.45
OPTIMA
0,00%
13.14
TITC
+2,19%
44.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+2,92%
1.904
ΑΒΕ
+0,22%
0.446
ΑΔΜΗΕ
+2,57%
2.795
ΑΚΡΙΤ
+4,64%
0.79
ΑΛΜΥ
-0,24%
4.14
ΑΛΦΑ
+1,91%
1.7375
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,46%
10.43
ΑΣΚΟ
0,00%
3.13
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,82%
1.79
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+1,42%
0.714
ΑΤΤΙΚΑ
+3,48%
2.38
ΒΙΟ
+2,86%
5.76
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
1.82
ΒΙΟΣΚ
+0,68%
1.48
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+5,26%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-0,70%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,88%
18.4
ΔΑΑ
-0,88%
8.544
ΔΑΙΟΣ
+8,24%
3.68
ΔΕΗ
+1,94%
13.15
ΔΟΜΙΚ
+1,79%
2.84
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,09%
0.328
ΕΒΡΟΦ
+1,11%
1.82
ΕΕΕ
+3,16%
35.3
ΕΚΤΕΡ
+7,36%
1.896
ΕΛΒΕ
-6,31%
5.2
ΕΛΙΝ
0,00%
2.2
ΕΛΛ
+0,35%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.245
ΕΛΠΕ
-0,53%
7.54
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.19
ΕΛΤΟΝ
+1,13%
1.79
ΕΛΧΑ
+1,32%
1.998
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,89%
1.14
ΕΤΕ
+0,41%
8.234
ΕΥΑΠΣ
+0,30%
3.35
ΕΥΔΑΠ
+0,67%
6.02
ΕΥΡΩΒ
+1,77%
2.361
ΕΧΑΕ
+1,26%
4.805
ΙΑΤΡ
+2,46%
2.08
ΙΚΤΙΝ
+0,30%
0.339
ΙΛΥΔΑ
+0,89%
1.705
ΙΝΛΙΦ
+1,31%
4.65
ΙΝΛΟΤ
+3,53%
1.056
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.115
ΙΝΤΚΑ
+2,05%
2.98
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
330
ΚΕΚΡ
+1,16%
1.31
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+1,37%
0.445
ΚΟΥΑΛ
+0,62%
1.308
ΚΟΥΕΣ
+1,62%
6.27
ΚΡΙ
-0,62%
16.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,83%
0.968
ΛΑΒΙ
+1,84%
0.83
ΛΑΜΔΑ
+0,88%
6.91
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-2,15%
0.91
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
-2,23%
1.75
ΛΟΥΛΗ
+0,31%
3.19
ΜΑΘΙΟ
-6,91%
0.62
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.22
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.8
ΜΙΓ
+0,17%
2.9
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΟΗ
+0,67%
20.94
ΜΟΝΤΑ
-0,55%
3.6
ΜΟΤΟ
+1,69%
2.71
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.645
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.78
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
2.31
ΜΠΤΚ
0,00%
0.71
ΜΥΤΙΛ
+0,90%
33.5
ΝΑΚΑΣ
+1,88%
3.26
ΝΑΥΠ
+0,25%
0.79
ΞΥΛΚ
+0,76%
0.265
ΞΥΛΠ
+9,76%
0.36
ΟΛΘ
-0,69%
28.8
ΟΛΠ
+1,50%
30.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.56
ΟΠΑΠ
+1,46%
16.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,11%
0.817
ΟΤΕ
+0,84%
14.46
ΟΤΟΕΛ
+0,94%
10.76
ΠΑΙΡ
+1,91%
1.015
ΠΑΠ
+0,40%
2.52
ΠΕΙΡ
+2,36%
4.339
ΠΕΡΦ
0,00%
5.26
ΠΕΤΡΟ
-1,46%
8.08
ΠΛΑΘ
+1,67%
3.95
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.35
ΠΡΕΜΙΑ
-0,78%
1.268
ΠΡΟΝΤΕΑ
+1,61%
6.3
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
+1,81%
1.69
ΣΑΡ
-0,53%
11.24
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.348
ΣΙΔΜΑ
+1,62%
1.57
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.68
ΣΠΙ
+2,69%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.435
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,84%
1.674
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.5
ΦΡΙΓΟ
+4,00%
0.208
ΦΡΛΚ
-0,36%
4.155
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

EE: Πτώση 18,3% στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Αύγουστο

Σημαντική μείωση σημειώθηκε στις πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Αύγουστο στην ΕΕ. Η πτώση αγγίζει το 18,3% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023 και αποτελεί μια ανησυχητική αρνητική εξέλιξη που έχει επηρεάσει όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο μειωμένος όγκος των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν τον Αύγουστο 2024, καθώς και η απροθυμία των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων να προχωρήσουν στην απόκτηση αυτοκινήτου, θα επιφέρουν αλλαγές και αναδιαρθρώσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ήδη έχει ανακοινωθεί ότι το γκρουπ VW, εφαρμόζει ένα πρόγραμμα περικοπής του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει ακόμη και το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία.

Η μείωση των ταξινομήσεων τον Αύγουστο 2024, οφείλεται κυρίως στην έντονη πτωτική τάση στις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ. Ειδικότερα στη Γερμανία η πτώση ήταν -27,8%, στη Γαλλία -24,3%, στην Ιταλία -13,4% και στην Ισπανία -6,5%. Ένα ακόμη στοιχείο που δείχνει την απροθυμία των υποψήφιων αγοραστών να αποκτήσουν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ότι το μερίδιο αγοράς των BEV μειώθηκε σχεδόν κατά ένα τρίτο.

Το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024 οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 1,4%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ο όγκος των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στο οκτάμηνο έφθασε σχεδόν τις 7,2 εκατομμύρια μονάδες.

Στο οκτάμηνο, η Ισπανία (+4,5%) και η Ιταλία (+3,8%) παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική και η γερμανική αγορά είδαν τα αποτελέσματά τους να παραμένουν σχεδόν στάσιμα (-0,5% και ‑0,3% αντίστοιχα).

Τον Αύγουστο 2024, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 14,4% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 21% το προηγούμενο έτος. Αυτή η εξέλιξη έχει σαν αποτέλεσμα ο Αύγουστος 2024 να είναι ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας πτώσης των πωλήσεων αυτών των αυτοκινήτων φέτος, ενώ πέρσι υπήρχαν σχεδόν σταθερές μηνιαίες αυξήσεις στις πωλήσεις τους.

Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων κατέγραψαν επίσης σημαντική πτώση 22,3%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε επίσης ελαφρά στο 44,3%, από 45,1%.

Τον Αύγουστο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 43,9% στις 92.627 μονάδες (έναντι 165.204 την ίδια περίοδο πέρυσι), με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να υποχωρεί στο 14,4% από 21% ένα χρόνο πριν. Αυτό οφείλεται στη μεγάλη πτώση στις δύο μεγαλύτερες αγορές για αυτοκίνητα BEV: τη Γερμανία (-68,8%) και τη Γαλλία (-33,1%). Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, ταξινομήθηκαν 902.011 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, που αντιπροσωπεύουν το 12,6% της αγοράς.

Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων παρουσίασαν μείωση (-22,3%) τον περασμένο μήνα, με πτώση να καταγράφεται σε όλες τις μεγάλες αγορές τους. Τον Αύγουστο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,4% πέρυσι, με 45.590 πωλήσεις.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα είναι ο μόνος τύπος οχημάτων που σημείωσε ανάπτυξη τον Αύγουστο, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 6,6% στις 201.552 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτό το τμήμα κατέγραψαν κέρδη: η Ισπανία (+12,6%), η Γαλλία (+12,5%) και η Ιταλία (+2,5%), ενώ η Γερμανία (-0,1%) παρέμεινε σταθερή. Το μερίδιο αγοράς υβριδικού-ηλεκτρικού ρεύματος έφτασε το 31,3%, από 24% τον Αύγουστο του 2023.

Τον Αύγουστο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 17,1%, και οι τέσσερις βασικές αγορές καταγράφουν σημαντική πτώση: Γαλλία (-36,6%), Ιταλία (-18,8%), Ισπανία (-17,4%) και Γερμανία (-7,4%). Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε πτώση 26,4%, με αποτέλεσμα τον περασμένο Αύγουστο να κατέχει μερίδιο 11,2%.

Διαβάστε επίσης

Το σχέδιο για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της ΕΤΑΔ

Τατιάνα Μπακαλτσούκ: Αιματηροί μπελάδες για την πιο πλούσια Ρωσίδα

Motor Oil: Η επόμενη μέρα μετά την πυρκαγιά στο διυλιστήριο

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!