Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Η Audi στρίβει προς την κινητικότητα του μέλλοντος

Οι Γερμανοί της Audi στρίβουν προς την κινητικότητα του μέλλοντος. Τι εννοούμε ακριβώς;

 

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ένα από τα επιμέρους συστήματα του αυτοκινήτου που συνήθως δεν του δίνουμε μεγάλη σημασία, επικεντρωνόμενοι κυρίως στον κινητήρα του, στο στυλ του ή στη δυνατότητα διασύνδεσή του στο διαδίκτυο.

Ωστόσο, είναι και παραμένει ουσιώδες και στην Audi επενδύουν σημαντικούς πόρους για την εξέλιξη τόσο αυτού όσο και του τιμονιού καθαυτού.

Όπως γράφει το caranddriver, σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, η φιλοσοφία εξέλιξης του συστήματος διεύθυνσης στα μοντέλα της χαρακτηρίζεται από το τρίπτυχο: ακριβής αίσθηση, αβίαστη προσπάθεια και πλήρως ελεγχόμενη λειτουργία.

Σύμφωνα με τα στελέχη της Audi, για όλη την γκάμα των μοντέλων της υπάρχει μια διαβάθμιση πέντε επιμέρους επιπέδων εφαρμογής τής μέχρι τώρα τεχνολογίας, η οποία αφορά στο σύστημα διεύθυνσης που υπάρχει σε αυτά.

Με άλλα λόγια, άλλη η ανάγκη σε ένα οικογενειακό μοντέλο της, άλλη σε ένα SUV, διαφορετική σε ένα όχημα επιδόσεων ή σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο (εσχάτως).

Όμως, αυτή η κατηγοριοποίηση δεν συνεπάγεται και τυχόν παραμέληση στην καταβολή μεγαλύτερης εξέλιξης σε κάποια μοντέλα έναντι άλλων.Τουναντίον.

Αυτό που μεταβάλλεται είναι ο λεπτός συντονισμός μεταξύ κινητήρα, πλαισίου και συστήματος διεύθυνσης. Κατά τα λοιπά, στο τελευταίο δίνεται πάντα η μεγαλύτερη δυνατή προσοχή και σημασία, ανεξαρτήτως της κατηγορίας στην οποία ανήκει το εκάστοτε μοντέλο της Audi.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, οι μηχανικοί της εταιρείας προσπαθούν να εξελίξουν όσο γίνεται περισσότερο το σύστημα δυναμικής τετραδιεύθυνσης («Dynamic All-Wheel Steering», όπως το ονομάζουν στην Audi) που υπάρχει στα A6, A7 και A8. Η διαδικασία δεν αφορά μόνο στο σύστημα καθαυτό αλλά και στην αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός μέσω του τιμονιού κατά τη λειτουργία του.

Όσο το όχημα κινείται με ταχύτητα έως 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρίβουν στη αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός, σε μια γωνία έως πέντε μοίρες.

Όταν αυτή ξεπεράσει αυτό το όριο, τότε στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση υπό γωνία έως δύο μοίρες.

Όπως είναι κατανοητό, αυτό συμβαίνει για να διευκολύνεται ο οδηγός τόσο στις επιτόπιες μανούβρες ή στην κίνηση εντός πόλης, όσο και κατά το ταξίδι, αντιστοίχως.

Όμως, για να συμβαίνει αυτό χρειάζεται ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα μεταβλητής υποβοήθησης στο σύστημα διεύθυνσης το οποίο είναι απαραίτητο να παρέχει πολύ καλή αίσθηση στον οδηγό για το πόσο έχουν στρίψει οι τροχοί ή εάν αυτοί πρόκειται να χάσουν την πρόσφυσή τους.

Επίσης, το σύστημα διεύθυνσης πρέπει να λειτουργεί με την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια από τον οδηγό, ώστε να μην τον κουράζει. αλλά να αποκρίνεται άμεσα και στην παραμικρή εφαρμογή δύναμης στο τιμόνι για την αλλαγή κατεύθυνσης.

Για τους ανθρώπους της Audi που ασχολούνται με την εξέλιξη και βελτίωση του συστήματος διεύθυνσης στα μοντέλα της εταιρείας, είναι σημαντικό να έχει ο οδηγός την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση κάθε φορά, ανεξαρτήτως του προγράμματος που έχει επιλέξει ο οδηγός στο σύστημα παραμετροποίησης των δυναμικών χαρακτηριστικών του οχήματος (σημ.: «Drive Mode»).

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Carsten Jablonowski (φωτογραφία επάνω), επικεφαλής του Τμήματος Εξέλιξης Οδηγικών Χαρακτηριστικών στην Audi, το σύστημα διεύθυνσης είναι πολύ σημαντικό και θα παραμείνει ακόμη και στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της.

Η εξέλιξη του τιμονιού

Στη γερμανική εταιρεία δίνουν μεγάλη σημασία και στο τιμόνι, τόσο ως μέσο χειρισμού όσο και ως αντικείμενο.

Η πληθώρα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων που διαθέτει πλέον ένα σύγχρονο όχημα της πολυτελούς κατηγορίας απαιτεί την ύπαρξη τιμονιού που να πραγματοποιεί πολύ περισσότερες λειτουργίες πέραν της κατεύθυνσης του οχήματος.

Για παράδειγμα, η πρόσφατη γενιά τιμονιού που δημιούργησε η Audi μπορεί να διενεργεί μέχρι και 18 διαφορετικές λειτουργίες για τον χειρισμό των επιμέρους συστημάτων.

Βασικό στοιχείο ενός τιμονιού, ως αντικειμένου, είναι η σχεδίασή του, η εργονομία του και η αίσθηση που δίνει στην αφή του οδηγού. Πλέον, για την δομική κατασκευή του χρησιμοποιούνται ελαφρά κράματα που το κάνουν ανθεκτικό και επενδύεται με καλής ποιότητας υλικό το οποίο να είναι ευχάριστο στην αφή και να αντέχει στον χρόνο.

Όπως ανακοινώθηκε, στην Audi κατέληξαν ότι τα τιμόνια που θα χρησιμοποιούνται σε όλα τα μοντέλα της θα έχουν διάμετρο 37,5 cm, ενώ η διάμετρος της στεφάνης αυτών θα κυμαίνεται μεταξύ 30-36 mm, αναλόγως της κατηγορίας του οχήματος και του επιπέδου εξοπλισμού.

Τέλος, το τιμόνι –και η μορφή που αυτό έχει– είναι βασικό στοιχείο στη γενικότερη σχεδίαση του ταμπλώ και του εσωτερικού ενός οχήματος. Αυτό πρέπει να ταιριάζει αρμονικά με το σύνολο και να μην διαταράσσει την αναλογία όγκων και τη γενικότερη εικόνα που επιθυμούν να δώσουν οι δημιουργοί του νέου μοντέλου.

Επίσης, βαρύνουσα σημασία έχει και η γωνία υπό την οποία τοποθετείται αυτό ως προς το ταμπλώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!