Γ.Δ.
1536.34 -0,20%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-0,39%
5.06
CENER
+1,77%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.18
EVR
0,00%
1.495
NOVAL
+0,65%
2.315
OPTIMA
+0,15%
12.96
TITC
+0,79%
44.85
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,21%
1.888
ΑΒΕ
+0,22%
0.458
ΑΔΜΗΕ
+0,18%
2.745
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+1,48%
4.11
ΑΛΦΑ
-1,10%
1.748
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,19%
11
ΑΣΚΟ
-0,30%
3.29
ΑΣΤΑΚ
-2,75%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,03%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
+0,35%
5.7
ΒΙΟΚΑ
+2,06%
1.98
ΒΙΟΣΚ
-1,90%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,43%
18.6
ΔΑΑ
+1,98%
8.258
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,39%
12.86
ΔΟΜΙΚ
-1,37%
2.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,82%
0.365
ΕΒΡΟΦ
-0,84%
1.78
ΕΕΕ
-0,42%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
+1,41%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.245
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.5
ΕΛΣΤΡ
+2,36%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.858
ΕΛΧΑ
+0,24%
2.095
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.2
ΕΤΕ
-1,39%
8.356
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.92
ΕΥΡΩΒ
-1,21%
2.446
ΕΧΑΕ
+1,69%
4.805
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+2,14%
0.3575
ΙΛΥΔΑ
+1,14%
1.77
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.8
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.6
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.96
ΙΝΤΕΤ
-2,16%
1.13
ΙΝΤΚΑ
+1,55%
3.27
ΚΑΡΕΛ
+1,21%
334
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.382
ΚΟΥΕΣ
-0,97%
6.1
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
0,00%
0.793
ΛΑΜΔΑ
-0,69%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+0,80%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+1,23%
2.87
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
-0,74%
21.34
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-0,77%
25.64
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,52%
34.12
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.289
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-2,46%
27.8
ΟΛΠ
+2,49%
30.85
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.53
ΟΠΑΠ
+0,19%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,90%
0.789
ΟΤΕ
-0,60%
14.86
ΟΤΟΕΛ
-0,89%
11.1
ΠΑΙΡ
+0,96%
1.05
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-1,15%
4.315
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.45
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.16
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+0,98%
1.236
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.67
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,36%
5.8
ΣΠΙ
+3,68%
0.62
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,88%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Καύσωνας: Γιατί είναι απαραίτητη η χρήση κλιματισμού στο αυτοκίνητο

Η χρήση του κλιματισμού είναι απαραίτητη κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού καύσωνα, όχι μόνο για να προσφέρει άνεση στον οδηγό, αλλά και για παρέχει την ανάλογη ασφάλεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Έρευνα του Πανεπιστημίου του Αμβούργου έδειξε χαρακτηριστικά, πως όταν η εσωτερική θερμοκρασία στην καμπίνα υπερβαίνει τους 35 βαθμούς Κελσίου ισοδυναμεί με 0,05% ένδειξη αλκοόλ στο αίμα του οδηγού.

Επίσης όταν στην καμπίνα υπάρχουν 35 βαθμοί Κελσίου, αντί για 25, τότε η θερμοκρασία μπορεί να μειώσει τους χρόνους αντίδρασης κατά 20%. Υπάρχει δηλαδή σημαντική επίδραση στον χρόνο αντίδρασης του οδηγού. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που οι μηχανικοί των εταιριών ξοδεύουν πολλούς μήνες κατά τη διάρκεια της παραγωγής ενός μοντέλου αναπτύσσοντας το σύστημα κλιματισμού.

Εάν οι πίσω επιβάτες δεν αισθάνονται τον δροσερό αέρα, τότε οι αεραγωγοί μπορεί να έχουν ρυθμιστεί λάθος. Αυτοί πρέπει να είναι στραμμένοι προς τα πάνω και όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων. Το τελευταίο μάλιστα αποτελεί ένα σημαντικό λάθος που το κάνουν αρκετοί οδηγοί. Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες βρίσκονται πάνω από τους 40°C, τα αυτοκίνητα στο εσωτερικό τους μπορούν να φτάσουν τους 70°C. Αυτή η θερμοκρασία μπορεί να πέσει έως 25 βαθμούς απλά ανοίγοντας τις πόρτες και τα παράθυρα, λίγο πριν ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό.

Η διατήρηση της λειτουργίας της ανακύκλωσης αέρα δεν βοηθά, καθώς καθυστερεί τον κλιματισμό. Σχεδόν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μια επιλογή «Auto», όπου το αυτοκίνητο ρυθμίζει μόνο του πότε θα ενεργοποιήσει την ανακύκλωση καθώς και την ένταση. Επίσης μερικά καλοκαιρινά πρωινά που μπορεί να είναι δροσερά είναι καλό να θέτουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό για να αποτρέψουμε το θάμπωμα των παραθύρων.

Το σύστημα κλιματισμού απαιτεί συντήρηση κάθε 10.000 με 15.000 χιλιόμετρα. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι απαγορεύεται το κάπνισμα με τον κλιματισμό, δεν τον λειτουργούμε στο ταξίδι με ανοικτά παράθυρα και δεν επιλέγουμε εσωτερική θερμοκρασία που να έχει μεγάλη διαφορά με την εξωτερική. Σημαντικό, επίσης, είναι να θέτουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό και τον χειμώνα για να μην μένει για μεγάλο διάστημα ανενεργός.

Για να διατηρήσουμε δροσερό το αυτοκίνητό μας, καλό είναι να χρησιμοποιήσουμε ένα προστατευτικό κάλυμμα σκίασης. Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σκίαστρα και στα πλαϊνά παράθυρα. Βοηθάει η τοποθέτηση ενός καλύμματος στο ταμπλό του αυτοκινήτου, όπως και μια πετσέτα στο τιμόνι. Θα πρέπει να τοποθετήσουμε τα εύθραυστα πράγματα όπως CD ή ηλεκτρονικές συσκευές σε σκιερό μέρος ή στο ντουλαπάκι.

Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και το χρώμα του αυτοκινήτου. Η διαφορά ενός ανοικτόχρωμου από ένα σκουρόχρωμο αυτοκίνητο μπορεί να είναι και 5 βαθμοί Κελσίου στην καμπίνα. Η χρήση ημικουκούλας βοηθάει, ενώ η στάθμευση κάτω από ένα δέντρο έχει ευεργετικά αποτελέσματα. Η εφαρμογή φιμέ τζαμιών πλάι και πίσω κατεβάζει αισθητά την θερμοκρασία της καμπίνας και είναι μια επιλογή που πλέον την κάνει μεγάλο ποσοστό οδηγών.

Διαβάστε επίσης

ΤτΕ: Άλμα 16,2% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις στο 5μηνο

Σόρος και άλλοι χορηγοί στηρίζουν Καμάλα Χάρις: Τα 46,7 εκατ. που μάζεψε

Ρεύμα: Στα 850 ευρώ ανά MWh η μέγιστη χονδρεμπορική τιμή

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!