THEPOWERGAME
Διχασμένες οι απόψεις των κυβερνήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την επιβολή δασμών στις εισαγωγές κινέζικων ηλεκτρικών οχημάτων (EVs), σε μια μη δεσμευτική αλλά ιδιαίτερης σημασίας ψηφοφορία, σύμφωνα με το Reuters.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία εποπτεύει την εμπορική πολιτική του μπλοκ, έχει ορίσει προσωρινούς δασμούς έως 37,6% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα και έχει ζητήσει τις απόψεις των μελών της ΕΕ σε μια συμβουλευτική ψηφοφορία. Δώδεκα μέλη της ΕΕ ψήφισαν υπέρ των δασμών, τέσσερα ψήφισαν κατά και 11 απείχαν, ανέφερε το Reuters. Η Επιτροπή αναμένεται να το λάβει υπόψη της όταν αποφασίσει αν θα προχωρήσει σε οριστικούς δασμούς.
Η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία ψήφισαν υπέρ, ενώ η Γερμανία, η Φινλανδία και η Σουηδία απείχαν. Μια γερμανική πηγή δήλωσε ότι η αποχή της ήταν στο πνεύμα της «κρίσιμης αλληλεγγύης» με την Επιτροπή. Η Φινλανδία είχε αμφιβολίες για το αν ήταν προς το συμφέρον της ΕΕ, δεδομένου ότι δεν ευνοούσαν τα μέτρα όλους τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, δήλωσε αξιωματούχος της πρεσβείας.
Ο Σουηδός υπουργός Εμπορίου, Γιόχαν Φόρσελ, δήλωσε ότι ο διάλογος μεταξύ της Επιτροπής και της Κίνας για την εξεύρεση λύσης θα είναι πολύ σημαντικός καθώς το Πεκίνο έχει απειλήσει με εκτεταμένα αντίποινα.
Η Επιτροπή θα συνεχίσει την έρευνά της για άλλους τρεις μήνες και θα αποφασίσει αν θα προτείνει οριστικούς δασμούς που ισχύουν συνήθως για πέντε χρόνια. Οι δασμοί θα τεθούν σε ψηφοφορία μεταξύ των μελών της ΕΕ και θα μπλοκαριστούν εάν η ειδική πλειοψηφία των 15 χωρών μελών που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ ψηφίσει κατά.
Σε μια ένδειξη συμβιβασμού, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει επισημάνει ότι μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο χαμηλότερης τιμολόγησης για το ηλεκτρικό Mini της BMW και το Cupra Tavascan της Volkswagen.
Διαβάστε επίσης
Huawei: Σφίγγει ο κλοιός σε Ευρώπη και Ελλάδα
Στη Βουλή η αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΗ
Γεωθερμία, ΕΣΕΚ και δίκτυα στην ατζέντα του Συμβουλίου των Υπουργών Ενέργειας