THEPOWERGAME
Μπορεί τα EVs να θεωρείται πως είναι το μέλλον των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά υπάρχουν ισχυροί παίκτες που υπενθυμίζουν πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICEs) δεν θα εκλείψουν ολοσχερώς. Η Saudi Aramco, ο πετρελαϊκός γίγαντας της Σαουδικής Αραβίας, εκτιμά πως πάνω από το ήμισυ των αυτοκινήτων θα κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης ακόμη και το 2050, παρά το ότι κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν πως το 2035 θα είναι καταλυτική χρονιά για την κυριαρχία της ηλεκτροκίνησης.
Σε ανάλογο μήκος κύματος, ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Ακίο Τογιόντα, δεσμεύτηκε πως η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεχίσει να παράγει κινητήρες εσωτερικής καύσης, που, όμως, θα είναι αποτελεσματικότεροι για τη λειτουργία ενός υβριδικού αυτοκινήτου. «Θα κρατήσουμε αναμμένες τις μηχανές», είχε δηλώσει σε εκδήλωση της Toyota, συμπληρώνοντας πως «δεν θα αφήσω όλη τη δουλειά που έχει γίνει μέχρι τώρα να πάει χαμένη». Η Toyota ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που πειραματίστηκαν με την ενσωμάτωση μπαταριών στα αυτοκίνητα, κερδίζοντας επάξια τον τίτλο της καινοτόμου αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς κατάφερε να συνδυάσει το παρελθόν με το μέλλον σε πλήρη αρμονία και λειτουργικότητα. Τα υβριδικά οχήματα έχουν πια καθιερωθεί στην παγκόσμια αγορά.
Σήμερα, ωστόσο, είναι αρκετοί οι αναλυτές που διερωτώνται εάν η Toyota υποτιμά τον κίνδυνο της μαζικής ηλεκτροκίνησης. H κινεζική BYD ή Built Your Dreams διεκδικεί την πρωτιά στις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων (EVs) από την αμερικανική Tesla. Ο ανταγωνισμός από την Κίνα είναι τόσο μεγάλος που η ΕΕ αύξησε τους δασμούς στις εισαγωγές των EVs λίγο έως πολύ στο 25%, ενώ οι ΗΠΑ θεσμοθέτησαν μια φορολογική επιβάρυνση-μαμούθ της τάξεως του 100%. Την ίδια ημέρα που η Toyota παρουσίασε σχέδια για την παραγωγή νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης, η BYD έκλεψε τις εντυπώσεις με το πρώτο υβριδικό τρένο, που θα καταναλώνει ελάχιστα καύσιμα και θα κινείται με ταχύτητες έως και 2.100 χιλιομέτρων την ώρα.
Μολονότι ο ανταγωνισμός στην ηλεκτροκίνηση αναμένεται να ενταθεί το επόμενο διάστημα, η Aramco, η οποία είχε πέρυσι έσοδα 500 δισ. δολαρίων, κυρίως από την παραγωγή και πώληση πετρελαίου, ανακοίνωσε πρόσφατα πως απέκτησε το 10% του μετοχικού κεφαλαίου της Horse Powertrain έναντι 740 εκατ. ευρώ, όπως αποκάλυψαν οι Financial Times. Πρόκειται για μια εταιρεία που επικεντρώνεται στον σχεδιασμό και την παραγωγή, κυρίως, κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά υβριδικών.
Στους μετόχους της Horse Powertrain συγκαταλέγονται η κινεζική Geely και η γαλλική Renault, ενισχύοντας την πεποίθηση πως η παλαιά τεχνολογία δεν θα χαθεί, αλλά θα συνεχίσει να εξελίσσεται. Στην ιστοσελίδα της Horse, ο διευθύνων σύμβουλος, Πάτρις Χέιτελ, εκφράζει την πεποίθηση πως δεν υπάρχει μονοδιάστατη λύση στη βιώσιμη μετακίνηση, με την εταιρεία του να δίνει βάρος σε τεχνολογίες για την παραγωγή ισχύος όχι μόνον για αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και σε άλλους κλάδους.
Τώρα πια τα σενάρια μιας συμβίωσης των EVs, των υβριδικών και των συμβατικών αυτοκινήτων θεωρούνται πιο ρεαλιστικά. Αν και οι GM, Ford και Mercedes στοχεύουν να μετατρέψουν όλα τα μοντέλα τους σε ηλεκτροκίνητα από το 2030 έως το 2035, η BMW θέτει έναν πιο συντηρητικό στόχο. Εκτιμά πως περίπου έως το 2030 ο στόλος της θα είναι κατά το ήμισυ διαχωρισμένος σε EVs και αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μόλις αυτήν την εβδομάδα η Volkswagen ανακοίνωσε πως ενδεχομένως να κλείσει εργοστάσιο της μάρκας Audi στο Βέλγιο λόγω της απογοητευτικής ζήτησης για EVs.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Bloomberg NEF, είναι πιθανό να κυκλοφορούν ανά τον κόσμο έως και 250 εκατ. ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έως το 2031. Ορισμένες προβλέψεις, όμως, αναθεωρούνται προς τα κάτω. Η KPMG ανακοίνωσε πως οι αμερικανικές πωλήσεις των EVs θα φθάσουν το 35% του συνόλου έως το 2030, έναντι του 65% που είχε προβλεφθεί έναν χρόνο πριν.
Διαβάστε επίσης:
Τι είδους σπίτια αναζητούν να αγοράσουν οι Έλληνες
Μομπάρεζ: Αισιόδοξη η Exxon Mobil για τα θαλάσσια οικόπεδα της Κρήτης
Ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης, Κύπρου: Με τεκμηριωμένη απόφαση προς τη ΡΑΕΚ “ξεκλειδώνει” το έργο