THEPOWERGAME
Ο όμιλος Volkswagen Group συμφώνησε να επενδύσει 5 δισ. δολάρια στη startup ηλεκτρικών οχημάτων Rivian, σε μία συμφωνία στο πλαίσιο της οποίας οι δύο εταιρείες θα δημιουργήσουν μια κοινοπραξία. Το νέο σχήμα θα επιτρέψει στην VW να αξιοποιήσει την τεχνολογία της Rivian για να επιταχύνει την παραγωγή των δικών της EVs.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έκανε την προηγούμενη Τρίτη, η Volkswagen θα επενδύσει αρχικά 1 δισ. δολάρια στη Rivian, μέσω ενός μη εξασφαλισμένου convertible note, μία διαδεδομένη μορφή επένδυσης στις startup στις ΗΠΑ (ουσιαστικά πρόκειται για μία μορφή δανείου που χορηγείται σε μία startup, χωρίς να απαιτείται συνήθως άμεσος ορισμός του valuation, ήτοι η εκτίμηση της αξίας της εταιρείας, τη στιγμή που υπογράφεται). Ο επενδυτής μπορεί να πάρει πίσω την επένδυσή του με τόκους ή η επένδυσή του να μετατραπεί σε μετοχές της εταιρείας, όπως θα συμβεί εν προκειμένω.
Το υπόλοιπο της επένδυσης περιλαμβάνει εξαγορά 1 δισ. μετοχών της Rivian έως το 2025 και ακόμη τόσα έως το 2026, με επιπλέον επένδυση 2 δισ. δολαρίων στην κοινοπραξία. Μετά τις σχετικές ανακοινώσεις η αξία της μετοχής της Rivian εκτοξεύθηκε κατά 32% την ίδια μέρα, μετά το κλείσιμο του χρηματιστηρίου.
Η κοινοπραξία που θα δημιουργηθεί θα εστιάσει στην ανάπτυξη «ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής επόμενης γενιάς και στην καλύτερη τεχνολογία λογισμικού στην ίδια κατηγορία», τα οποία θα χρησιμοποιήσουν και οι δύο εταιρείες για να παράγουν, ξεχωριστά η καθεμία, τα δικά της οχήματα «νέας γενιάς».
«Η Rivian σχεδιάζει να συνεισφέρει την τεχνογνωσία της στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική και αναμένεται να αδειοδοτήσει υφιστάμενα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας στην κοινοπραξία», ανέφεραν οι δύο εταιρείες σε κοινή τους δήλωση.
Η Rivian διαθέτει αυτήν τη στιγμή προς πώληση δύο μοντέλα EV -το R1T και το SUV R1S-, ενώ η VW διαθέτει το ηλεκτρικό SUV ID.4, με το ηλεκτρικό van ID.Buzz να έρχεται σύντομα.
Τα αμοιβαία οφέλη της αυτοκινητοβιομηχανίας
Για τη Volkswagen η επένδυση αντιπροσωπεύει μια στρατηγική προσπάθεια για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων προκλήσεων στην ανάπτυξη του λογισμικού της. Το τμήμα λογισμικού της VW, η Cariad, αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα τα τελευταία χρόνια, όπως υπερβάσεις προϋπολογισμού και ανεκπλήρωτους στόχους, που συνέβαλαν στην αποχώρηση του πρώην Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου VW, Χέρμπερτ Ντις, τον Σεπτέμβριο του 2022. Η νέα συνεργασία θεωρείται ως ένα κρίσιμο βήμα για την ενίσχυση των δυνατοτήτων λογισμικού της VW και την επιτάχυνση την ανάπτυξη οχημάτων που καθορίζονται από λογισμικό (SDV).
Το 2022 ανακοίνωσε σχέδια για την κυκλοφορία ηλεκτρικών φορτηγών και SUV υπό την επωνυμία Scout, αλλά αυτά τα οχήματα δεν έχουν ακόμη υλοποιηθεί.
Η υποστήριξη της Amazon και της Ford στη Rivian
Η Rivian, πάλι, αρχικά με την υποστήριξη της Amazon και της Ford, παρέδωσε περίπου 50.000 οχήματα το 2023 και νωρίτερα φέτος αποκάλυψε τρία ακόμη μοντέλα που βρίσκονται σε διαδικασία ανάπτυξης. Σε κάθε περίπτωση, οι αναλυτές της αγοράς εκτιμούν πως όλα αυτά μπορεί να προμηνύουν και άλλες εξελίξεις στο μέλλον, μεταξύ αυτών την πιθανή εξαγορά της Rivian από τη Volkswagen.
Διαβάστε επίσης:
Ακίνητα: Οι περιοχές με τις υψηλότερες αυξήσεις τιμών
Στο ναδίρ η ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας μεταξύ των χωρών της ΕΕ
ΡΑΑΕΥ: Συμπληρωματική διαβούλευση για τον ΕΣΜΗΕ