Πώς η ηλεκτροκίνηση μπορεί να φέρει κοντά ΕΕ & Κίνα

Ο υπουργός «αρχιτέκτονας» της ηλεκτροκίνησης στην Κίνα μιλά για το πώς η ηλεκτροκίνηση μπορεί να εξομαλύνει τις σινο-ευρωπαϊκές σχέσεις

Ο Γουάν Γανγκ, «πατέρας» των EVs της Κίνας © EPA/CARSTEN KOALL

Οι κινεζικές επενδύσεις στην ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν να αποτελέσουν, εν μέσω εμπορικών εντάσεων, το βήμα για την εξομάλυνση αυτών, δήλωσε την Τετάρτη στο αμερικανικό CNBC ο Γουάν Γκανγκ, πρόεδρος της China Association for Science and Technology, που πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη της στρατηγικής για την ηλεκτροκίνηση στην Κίνα.

«Πιστεύω ότι οι κυβερνήσεις (της Κίνας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης) εξετάζουν το πώς, μέσω διαπραγματεύσεων, μπορούν να συνδυάσουν τις επενδύσεις μαζί με τις εμπορικές συναλλαγές», δήλωσε ο Γουάν. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας, ξεκινούν διαβουλεύσεις με την ΕΕ σχετικά με τον ρόλο των επιδοτήσεων στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εκπρόσωποι της ΕΕ είχαν αναφέρει προ ημερών ότι η Ένωση θα αυξήσει τους δασμούς στις εισαγωγές των κινεζικών οχημάτων.

«Αν και δεν εξάγουμε μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων, ίσως οι κινεζικές εταιρείες μπορούν να δοκιμάσουν να επενδύσουν στην Ευρώπη», είπε ο Γουάν, σημειώνοντας ότι μια τέτοια χρηματοδότηση θα μπορούσε να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

Οι ΗΠΑ αύξησαν επίσης φέτος τους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εν μέσω αυξανόμενης κριτικής για το πώς η πολιτική του Πεκίνου ευνόησε υπερβολικά τους εγχώριους παίκτες στην ηλεκτροκίνηση έναντι των ξένων εταιρειών.

Ο Γουάν έγινε υπουργός Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας το 2007 και είναι γνωστός για την πρωτοπόρα στροφή της χώρας του στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όταν η Κίνα εντάχθηκε στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου το 2001, ο Γουάν είχε ήδη εργαστεί στη Γερμανία για περίπου 15 χρόνια, σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες συμπεριλαμβανομένης της Audi εν μέσω πολλών διαστημάτων αστάθειας στις τιμές του πετρελαίου.

Ο Γουάν πρόσθεσε ότι το 2001 ήταν επίσης η χρονιά κατά την οποία η κινεζική κυβέρνηση έθεσε ως στόχο την ανάπτυξη μιας «μετρίως ευημερούσας κοινωνίας», που θα σήμαινε ότι κάθε οικογένεια θα είχε σύντομα το δικό της αυτοκίνητο. Ωστόσο, από το τότε ο Γουάν είχε σκεφτεί πως τα αυτοκίνητα που κινούνται με συμβατικά καύσιμα θα συνέβαλαν στην αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Και σύμφωνα με τον ίδιο, η Κίνα δεν στράφηκε στην ηλεκτροκίνηση με σκοπό τον ανταγωνισμό αλλά το περιβάλλον.

Ο Γουάν είπε ότι η Κίνα του ζήτησε να επιστρέψει από τη Γερμανία και να ξεκινήσει την έρευνα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα πριν από περισσότερα από 20 χρόνια. Περίπου το 2010, ανέφερε ότι οι κινεζικές πόλεις αντιμετώπιζαν ακραία προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, γεγονός που έδωσε κίνητρο σε μια τοπική προσπάθεια να γίνει ηλεκτροκίνητη, ξεκινώντας με λεωφορεία και ταξί.

Φέτος, το μερίδιο στην αγορά των νέων «πράσινων» οχημάτων καταλαμβάνει πάνω από το ένα τρίτο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της κινεζικής ένωσης πώλησης επιβατικών οχημάτων.

Ωστόσο, ο Γουάν υποστήριξε ότι οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει να κάνουν περισσότερα για να βελτιώσουν τη διάρκεια της μπαταρίας, όπως να εγκαταστήσουν στα οχήματα ένα σύστημα αυτόματης αναγνώρισης το πού βρίσκονται οι φορτιστές, αλλά και να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια μέσω της τεχνολογίας υποβοήθησης του οδηγού.

Τέλος, τόνισε ότι η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μια «μη αναστρέψιμη τάση» για τον κόσμο, σημειώνοντας ότι «πρέπει να είμαστε απόλυτα αποφασισμένοι να προχωρήσουμε παρά τις αντιξοότητες».

Διαβάστε επίσης:

Η συμβουλή του Γουόρεν Μπάφετ για μία ζωή χωρίς τύψεις

ΑΑΔΕ: Ειδοποιητήρια για αλλαγές στοιχείων στις φορολογικές δηλώσεις

Φωτοβολταϊκά: Αντίδοτο στις περικοπές η ευελιξία του δικτύου και η αποθήκευση

ΙΛΥΔΑ
0.00%
1.81
AKTR
0.10%
4.98
ΔΕΗ
0.15%
13.00
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.87
ΕΛΠΕ
-1.32%
7.46
ΠΕΤΡΟ
0.00%
8.48
ΟΛΠ
-1.75%
39.20
TITC
-0.61%
40.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.48%
18.50
ΕΥΑΠΣ
0.30%
3.29
ΛΟΥΛΗ
-1.63%
3.02
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-3.26%
1.19
NOVAL
0.00%
2.38
ΙΝΤΚΑ
-1.84%
2.93
ΧΑΙΔΕ
2.04%
0.75
ΔΡΟΜΕ
0.00%
0.30
ACAG
-1.88%
5.73
ΑΣΚΟ
0.29%
3.45
ΚΥΡΙΟ
-3.19%
0.79
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
BOCHGR
-1.82%
5.40
ΚΕΚΡ
-1.75%
1.12
ΠΛΑΘ
-2.05%
3.82
ΡΕΒΟΙΛ
-1.56%
1.58
ΕΛΛ
-0.69%
14.30
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
2.27%
0.34
ΟΠΑΠ
-1.16%
18.71
ΜΥΤΙΛ
-0.82%
41.30
ΔΟΜΙΚ
0.88%
2.29
ΦΡΛΚ
-1.39%
3.91
ΜΕΡΚΟ
2.94%
35.00
ΣΑΡ
-1.09%
12.70
ΟΤΟΕΛ
1.27%
11.14
ΚΡΙ
0.83%
14.66
ΙΑΤΡ
0.56%
1.79
ΠΑΙΡ
3.69%
0.79
ΜΟΤΟ
1.16%
2.62
ΣΠΕΙΣ
0.35%
5.74
ΚΟΡΔΕ
1.23%
0.41
ΠΡΟΦ
0.39%
5.21
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
2.94%
2.10
OPTIMA
-2.10%
14.00
ΑΚΡΙΤ
3.41%
0.85
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
-4.44%
1.72
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.23
ΑΑΑΚ
-10.00%
4.50
ΑΤΡΑΣΤ
0.46%
8.76
ΒΙΟΚΑ
-0.96%
1.55
ΠΑΠ
-0.40%
2.51
ΙΝΤΕΤ
2.64%
1.17
ΠΕΙΡ
-2.45%
4.70
ΜΙΝ
0.42%
0.48
ΕΤΕ
-0.79%
9.10
ΒΙΟΤ
-5.00%
0.19
ΑΛΜΥ
0.00%
5.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.63%
1.57
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
-1.57%
20.08
ΟΛΘ
1.33%
30.50
ΣΕΝΤΡ
-0.30%
0.33
ΕΕΕ
0.69%
43.74
ΚΟΥΕΣ
-2.07%
6.16
ΕΥΔΑΠ
0.00%
5.79
ΜΙΓ
1.73%
2.35
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
-3.85%
0.25
ΔΑΙΟΣ
-8.50%
3.66
ΦΑΙΣ
-0.27%
3.73
ΛΑΝΑΚ
4.12%
0.89
CENER
-3.10%
8.43
ΝΑΥΠ
4.00%
0.73
ΙΝΤΕΚ
0.32%
6.21
ΜΑΘΙΟ
-6.29%
0.67
ΚΑΡΕΛ
0.00%
0.00
ΑΤΤ
-0.68%
0.73
ΑΤΤΙΚΑ
-0.94%
2.11
ΕΣΥΜΒ
-0.95%
1.04
ΕΥΡΩΒ
-3.11%
2.31
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
-3.23%
2.10
ΑΔΜΗΕ
-2.53%
2.70
DIMAND
0.72%
8.42
ΒΙΟΣΚ
-0.35%
1.43
ΑΒΑΞ
-1.93%
1.93
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0.14%
1.39
ΠΛΑΚΡ
2.84%
14.50
ΛΑΒΙ
-1.82%
0.76
EVR
4.63%
1.70
ΓΕΒΚΑ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
-2.13%
2.07
ΟΤΕ
-0.89%
15.68
ΜΕΒΑ
0.00%
0.00
ΑΣΤΑΚ
0.00%
6.60
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
0.19%
1.07
CNLCAP
-0.74%
6.70
ΑΤΕΚ
-7.56%
1.10
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
-0.65%
1.85
ΔΑΑ
1.28%
9.46
ΑΝΔΡΟ
0.91%
6.64
ΞΥΛΚ
-1.20%
0.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
2.11%
26.10
ΚΟΥΑΛ
-0.36%
1.10
ΕΛΒΕ
-1.78%
4.96
ΤΖΚΑ
-3.85%
1.25
ΕΛΧΑ
-1.04%
1.91
ΑΡΑΙΓ
0.00%
11.52
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.76%
3.98
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
0.00%
4.68
ΟΛΥΜΠ
0.00%
2.24
ΑΒΕ
1.64%
0.43
ΛΟΓΟΣ
0.00%
1.59
ΠΕΡΦ
-0.36%
5.47
ΤΡΑΣΤΟΡ
1.68%
1.21
ΕΛΤΟΝ
0.30%
1.65
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
-1.08%
6.41
AEM
-1.19%
4.15
ΒΙΟ
-1.30%
5.30
ΜΠΤΚ
-9.57%
0.52
ΕΧΑΕ
0.77%
5.23
ΟΡΙΛΙΝΑ
2.87%
0.79
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.32
ΣΠΙ
-0.75%
0.53
ΕΒΡΟΦ
-0.27%
1.86
ΜΠΡΙΚ
1.54%
2.64