Γ.Δ.
1404.26 +0,27%
ACAG
0,00%
5.75
CENER
-2,04%
9.59
CNLCAP
+0,68%
7.4
DIMAND
+0,24%
8.46
NOVAL
+0,04%
2.701
OPTIMA
+0,17%
12.02
TITC
-1,52%
29.25
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,59%
1.358
ΑΒΕ
+1,58%
0.449
ΑΔΜΗΕ
+0,69%
2.175
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.765
ΑΛΜΥ
-0,57%
2.635
ΑΛΦΑ
+4,17%
1.5235
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+3,64%
11.68
ΑΣΚΟ
+0,68%
2.98
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.46
ΑΤΤ
+0,45%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,39%
5.69
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,79%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
+3,64%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.54
ΔΑΑ
-0,51%
7.85
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+3,02%
11.24
ΔΟΜΙΚ
-2,73%
3.745
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,32%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
-1,75%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-2,13%
4.375
ΕΛΒΕ
-1,92%
5.1
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.19
ΕΛΛ
-1,49%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.47
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+0,86%
1.65
ΕΛΧΑ
+0,23%
1.764
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.92
ΕΠΙΛΚ
+3,17%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
-0,21%
7.784
ΕΥΑΠΣ
+0,33%
3.07
ΕΥΔΑΠ
-1,08%
5.48
ΕΥΡΩΒ
-1,41%
2.021
ΕΧΑΕ
+1,89%
4.84
ΙΑΤΡ
0,00%
1.545
ΙΚΤΙΝ
-0,42%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.66
ΙΝΚΑΤ
+0,39%
5.1
ΙΝΛΙΦ
-1,26%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,91%
1.176
ΙΝΤΕΚ
+0,72%
5.6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-7,03%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+3,80%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-0,93%
3.21
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,33%
1.535
ΚΟΡΔΕ
-4,53%
0.464
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.2
ΚΟΥΕΣ
+2,91%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,71%
11.35
ΚΤΗΛΑ
+8,43%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.846
ΛΑΜΔΑ
+2,74%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
+2,86%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-2,92%
1.33
ΛΟΥΛΗ
+2,25%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-4,41%
0.824
ΜΕΒΑ
+2,64%
3.89
ΜΕΝΤΙ
+2,20%
2.79
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.4
ΜΙΓ
-1,50%
3.61
ΜΙΝ
0,00%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,43%
23.44
ΜΟΝΤΑ
+0,61%
3.3
ΜΟΤΟ
+1,26%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+2,91%
26.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,58%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+0,54%
1.855
ΜΠΤΚ
+6,42%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,10%
34.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
-0,45%
0.89
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.4
ΟΛΠ
-0,20%
25
ΟΛΥΜΠ
-0,80%
2.48
ΟΠΑΠ
-1,01%
14.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,44%
0.918
ΟΤΕ
-1,39%
13.44
ΟΤΟΕΛ
+1,62%
11.32
ΠΑΙΡ
-3,67%
1.05
ΠΑΠ
0,00%
2.41
ΠΕΙΡ
+0,35%
3.406
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,91%
3.81
ΠΛΑΚΡ
-2,61%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.244
ΠΡΕΜΙΑ
+0,73%
1.11
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+2,15%
4.505
ΡΕΒΟΙΛ
+2,30%
1.78
ΣΑΡ
-0,55%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+1,20%
0.336
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+3,70%
6.72
ΣΠΙ
-2,87%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,41%
19.49
ΤΖΚΑ
-0,73%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+2,61%
0.236
ΦΡΛΚ
+2,11%
3.88
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.675

Πώς η ηλεκτροκίνηση μπορεί να φέρει κοντά ΕΕ & Κίνα

Οι κινεζικές επενδύσεις στην ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν να αποτελέσουν, εν μέσω εμπορικών εντάσεων, το βήμα για την εξομάλυνση αυτών, δήλωσε την Τετάρτη στο αμερικανικό CNBC ο Γουάν Γκανγκ, πρόεδρος της China Association for Science and Technology, που πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη της στρατηγικής για την ηλεκτροκίνηση στην Κίνα.

«Πιστεύω ότι οι κυβερνήσεις (της Κίνας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης) εξετάζουν το πώς, μέσω διαπραγματεύσεων, μπορούν να συνδυάσουν τις επενδύσεις μαζί με τις εμπορικές συναλλαγές», δήλωσε ο Γουάν. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας, ξεκινούν διαβουλεύσεις με την ΕΕ σχετικά με τον ρόλο των επιδοτήσεων στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εκπρόσωποι της ΕΕ είχαν αναφέρει προ ημερών ότι η Ένωση θα αυξήσει τους δασμούς στις εισαγωγές των κινεζικών οχημάτων.

«Αν και δεν εξάγουμε μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων, ίσως οι κινεζικές εταιρείες μπορούν να δοκιμάσουν να επενδύσουν στην Ευρώπη», είπε ο Γουάν, σημειώνοντας ότι μια τέτοια χρηματοδότηση θα μπορούσε να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

Οι ΗΠΑ αύξησαν επίσης φέτος τους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εν μέσω αυξανόμενης κριτικής για το πώς η πολιτική του Πεκίνου ευνόησε υπερβολικά τους εγχώριους παίκτες στην ηλεκτροκίνηση έναντι των ξένων εταιρειών.

Ο Γουάν έγινε υπουργός Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας το 2007 και είναι γνωστός για την πρωτοπόρα στροφή της χώρας του στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όταν η Κίνα εντάχθηκε στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου το 2001, ο Γουάν είχε ήδη εργαστεί στη Γερμανία για περίπου 15 χρόνια, σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες συμπεριλαμβανομένης της Audi εν μέσω πολλών διαστημάτων αστάθειας στις τιμές του πετρελαίου.

Ο Γουάν πρόσθεσε ότι το 2001 ήταν επίσης η χρονιά κατά την οποία η κινεζική κυβέρνηση έθεσε ως στόχο την ανάπτυξη μιας «μετρίως ευημερούσας κοινωνίας», που θα σήμαινε ότι κάθε οικογένεια θα είχε σύντομα το δικό της αυτοκίνητο. Ωστόσο, από το τότε ο Γουάν είχε σκεφτεί πως τα αυτοκίνητα που κινούνται με συμβατικά καύσιμα θα συνέβαλαν στην αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Και σύμφωνα με τον ίδιο, η Κίνα δεν στράφηκε στην ηλεκτροκίνηση με σκοπό τον ανταγωνισμό αλλά το περιβάλλον.

Ο Γουάν είπε ότι η Κίνα του ζήτησε να επιστρέψει από τη Γερμανία και να ξεκινήσει την έρευνα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα πριν από περισσότερα από 20 χρόνια. Περίπου το 2010, ανέφερε ότι οι κινεζικές πόλεις αντιμετώπιζαν ακραία προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, γεγονός που έδωσε κίνητρο σε μια τοπική προσπάθεια να γίνει ηλεκτροκίνητη, ξεκινώντας με λεωφορεία και ταξί.

Φέτος, το μερίδιο στην αγορά των νέων «πράσινων» οχημάτων καταλαμβάνει πάνω από το ένα τρίτο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της κινεζικής ένωσης πώλησης επιβατικών οχημάτων.

Ωστόσο, ο Γουάν υποστήριξε ότι οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει να κάνουν περισσότερα για να βελτιώσουν τη διάρκεια της μπαταρίας, όπως να εγκαταστήσουν στα οχήματα ένα σύστημα αυτόματης αναγνώρισης το πού βρίσκονται οι φορτιστές, αλλά και να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια μέσω της τεχνολογίας υποβοήθησης του οδηγού.

Τέλος, τόνισε ότι η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μια «μη αναστρέψιμη τάση» για τον κόσμο, σημειώνοντας ότι «πρέπει να είμαστε απόλυτα αποφασισμένοι να προχωρήσουμε παρά τις αντιξοότητες».

Διαβάστε επίσης:

Η συμβουλή του Γουόρεν Μπάφετ για μία ζωή χωρίς τύψεις

ΑΑΔΕ: Ειδοποιητήρια για αλλαγές στοιχείων στις φορολογικές δηλώσεις

Φωτοβολταϊκά: Αντίδοτο στις περικοπές η ευελιξία του δικτύου και η αποθήκευση

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!