Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Πώς η ηλεκτροκίνηση μπορεί να φέρει κοντά ΕΕ & Κίνα

Οι κινεζικές επενδύσεις στην ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν να αποτελέσουν, εν μέσω εμπορικών εντάσεων, το βήμα για την εξομάλυνση αυτών, δήλωσε την Τετάρτη στο αμερικανικό CNBC ο Γουάν Γκανγκ, πρόεδρος της China Association for Science and Technology, που πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη της στρατηγικής για την ηλεκτροκίνηση στην Κίνα.

«Πιστεύω ότι οι κυβερνήσεις (της Κίνας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης) εξετάζουν το πώς, μέσω διαπραγματεύσεων, μπορούν να συνδυάσουν τις επενδύσεις μαζί με τις εμπορικές συναλλαγές», δήλωσε ο Γουάν. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας, ξεκινούν διαβουλεύσεις με την ΕΕ σχετικά με τον ρόλο των επιδοτήσεων στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εκπρόσωποι της ΕΕ είχαν αναφέρει προ ημερών ότι η Ένωση θα αυξήσει τους δασμούς στις εισαγωγές των κινεζικών οχημάτων.

«Αν και δεν εξάγουμε μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων, ίσως οι κινεζικές εταιρείες μπορούν να δοκιμάσουν να επενδύσουν στην Ευρώπη», είπε ο Γουάν, σημειώνοντας ότι μια τέτοια χρηματοδότηση θα μπορούσε να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

Οι ΗΠΑ αύξησαν επίσης φέτος τους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εν μέσω αυξανόμενης κριτικής για το πώς η πολιτική του Πεκίνου ευνόησε υπερβολικά τους εγχώριους παίκτες στην ηλεκτροκίνηση έναντι των ξένων εταιρειών.

Ο Γουάν έγινε υπουργός Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας το 2007 και είναι γνωστός για την πρωτοπόρα στροφή της χώρας του στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όταν η Κίνα εντάχθηκε στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου το 2001, ο Γουάν είχε ήδη εργαστεί στη Γερμανία για περίπου 15 χρόνια, σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες συμπεριλαμβανομένης της Audi εν μέσω πολλών διαστημάτων αστάθειας στις τιμές του πετρελαίου.

Ο Γουάν πρόσθεσε ότι το 2001 ήταν επίσης η χρονιά κατά την οποία η κινεζική κυβέρνηση έθεσε ως στόχο την ανάπτυξη μιας «μετρίως ευημερούσας κοινωνίας», που θα σήμαινε ότι κάθε οικογένεια θα είχε σύντομα το δικό της αυτοκίνητο. Ωστόσο, από το τότε ο Γουάν είχε σκεφτεί πως τα αυτοκίνητα που κινούνται με συμβατικά καύσιμα θα συνέβαλαν στην αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Και σύμφωνα με τον ίδιο, η Κίνα δεν στράφηκε στην ηλεκτροκίνηση με σκοπό τον ανταγωνισμό αλλά το περιβάλλον.

Ο Γουάν είπε ότι η Κίνα του ζήτησε να επιστρέψει από τη Γερμανία και να ξεκινήσει την έρευνα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα πριν από περισσότερα από 20 χρόνια. Περίπου το 2010, ανέφερε ότι οι κινεζικές πόλεις αντιμετώπιζαν ακραία προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, γεγονός που έδωσε κίνητρο σε μια τοπική προσπάθεια να γίνει ηλεκτροκίνητη, ξεκινώντας με λεωφορεία και ταξί.

Φέτος, το μερίδιο στην αγορά των νέων «πράσινων» οχημάτων καταλαμβάνει πάνω από το ένα τρίτο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της κινεζικής ένωσης πώλησης επιβατικών οχημάτων.

Ωστόσο, ο Γουάν υποστήριξε ότι οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει να κάνουν περισσότερα για να βελτιώσουν τη διάρκεια της μπαταρίας, όπως να εγκαταστήσουν στα οχήματα ένα σύστημα αυτόματης αναγνώρισης το πού βρίσκονται οι φορτιστές, αλλά και να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια μέσω της τεχνολογίας υποβοήθησης του οδηγού.

Τέλος, τόνισε ότι η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μια «μη αναστρέψιμη τάση» για τον κόσμο, σημειώνοντας ότι «πρέπει να είμαστε απόλυτα αποφασισμένοι να προχωρήσουμε παρά τις αντιξοότητες».

Διαβάστε επίσης:

Η συμβουλή του Γουόρεν Μπάφετ για μία ζωή χωρίς τύψεις

ΑΑΔΕ: Ειδοποιητήρια για αλλαγές στοιχείων στις φορολογικές δηλώσεις

Φωτοβολταϊκά: Αντίδοτο στις περικοπές η ευελιξία του δικτύου και η αποθήκευση

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!