Γ.Δ.
1404.26 +0,27%
ACAG
0,00%
5.75
CENER
-2,04%
9.59
CNLCAP
+0,68%
7.4
DIMAND
+0,24%
8.46
NOVAL
+0,04%
2.701
OPTIMA
+0,17%
12.02
TITC
-1,52%
29.25
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,59%
1.358
ΑΒΕ
+1,58%
0.449
ΑΔΜΗΕ
+0,69%
2.175
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.765
ΑΛΜΥ
-0,57%
2.635
ΑΛΦΑ
+4,17%
1.5235
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+3,64%
11.68
ΑΣΚΟ
+0,68%
2.98
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.46
ΑΤΤ
+0,45%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,39%
5.69
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,79%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
+3,64%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.54
ΔΑΑ
-0,51%
7.85
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+3,02%
11.24
ΔΟΜΙΚ
-2,73%
3.745
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,32%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
-1,75%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-2,13%
4.375
ΕΛΒΕ
-1,92%
5.1
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.19
ΕΛΛ
-1,49%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.47
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+0,86%
1.65
ΕΛΧΑ
+0,23%
1.764
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.92
ΕΠΙΛΚ
+3,17%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
-0,21%
7.784
ΕΥΑΠΣ
+0,33%
3.07
ΕΥΔΑΠ
-1,08%
5.48
ΕΥΡΩΒ
-1,41%
2.021
ΕΧΑΕ
+1,89%
4.84
ΙΑΤΡ
0,00%
1.545
ΙΚΤΙΝ
-0,42%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.66
ΙΝΚΑΤ
+0,39%
5.1
ΙΝΛΙΦ
-1,26%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,91%
1.176
ΙΝΤΕΚ
+0,72%
5.6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-7,03%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+3,80%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-0,93%
3.21
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,33%
1.535
ΚΟΡΔΕ
-4,53%
0.464
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.2
ΚΟΥΕΣ
+2,91%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,71%
11.35
ΚΤΗΛΑ
+8,43%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.846
ΛΑΜΔΑ
+2,74%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
+2,86%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-2,92%
1.33
ΛΟΥΛΗ
+2,25%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-4,41%
0.824
ΜΕΒΑ
+2,64%
3.89
ΜΕΝΤΙ
+2,20%
2.79
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.4
ΜΙΓ
-1,50%
3.61
ΜΙΝ
0,00%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,43%
23.44
ΜΟΝΤΑ
+0,61%
3.3
ΜΟΤΟ
+1,26%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+2,91%
26.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,58%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+0,54%
1.855
ΜΠΤΚ
+6,42%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,10%
34.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
-0,45%
0.89
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.4
ΟΛΠ
-0,20%
25
ΟΛΥΜΠ
-0,80%
2.48
ΟΠΑΠ
-1,01%
14.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,44%
0.918
ΟΤΕ
-1,39%
13.44
ΟΤΟΕΛ
+1,62%
11.32
ΠΑΙΡ
-3,67%
1.05
ΠΑΠ
0,00%
2.41
ΠΕΙΡ
+0,35%
3.406
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,91%
3.81
ΠΛΑΚΡ
-2,61%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.244
ΠΡΕΜΙΑ
+0,73%
1.11
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+2,15%
4.505
ΡΕΒΟΙΛ
+2,30%
1.78
ΣΑΡ
-0,55%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+1,20%
0.336
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+3,70%
6.72
ΣΠΙ
-2,87%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,41%
19.49
ΤΖΚΑ
-0,73%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+2,61%
0.236
ΦΡΛΚ
+2,11%
3.88
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.675

Από το 2025 θα μπουν στην αγορά ηλεκτροκίνητα ΙΧ σε προσιτές τιμές

Οι απόψεις διίστανται για τη χρονική στιγμή που η αγορά της ηλεκτροκίνησης θα αρχίσει να ανταπεξέρχεται στις προσδοκίες του κλάδου και των κυβερνώντων στην Ε.Ε που προασπίζονται την πράσινη μετάβαση. Σε κάθε περίπτωση, η προσφορά EVs σε ελκυστικότερες τιμές αναμένεται μέσα στο επόμενο έτος.

Απογοητευτικές είναι, σε αυτή τη φάση, οι συνθήκες στην αγορά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη (EVs) καθώς οι καταναλωτές αποθαρρύνονται, κατά κύριο λόγο, από τις υψηλές τιμές αλλά και τα εμπόδια στην επαναφόρτιση των οχημάτων καθώς τα δίκτυα δεν έχουν εξελιχθεί ακόμη. Μετά δε την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από την Κίνα, οι επιλογές των καταναλωτών συρρικνώνονται εκ των πραγμάτων σε πιο δαπανηρές λύσεις.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η μη κυβερνητική οργάνωση που προωθεί τις μετακινήσεις με βιώσιμους τρόπους, εκτιμά πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες προωθούν μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ακριβά EVs μέχρι να τεθούν σε εφαρμογή οι αυστηρότεροι κανόνες της Ε.Ε για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) μέσα στον επόμενο χρόνο. Ως εκ τούτου αναμένεται οι πωλήσεις των EVs να επιταχυνθούν μέσα στο 2025, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προωθούν φθηνότερα μοντέλα που να ικανοποιούν το νέο κανονιστικό πλαίσιο.

«Οι κανόνες της Ευρώπης για την κυκλοφορία μοντέλων που να μην προκαλούν φθορά στο περιβάλλον θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στις πωλήσεις των EVs σε πιο προσιτές τιμές» σχολιάζει ο Λουσιέν Μαθιέ, υπεύθυνος για την αυτοκίνηση στη Τ&Ε, η οποία διατηρεί την έδρα της στις Βρυξέλλες. Πληροφορίες θέλουν τις Volkswagen, Stellantis και Renault να σχεδιάζουν την κυκλοφορία μοντέλων σε τιμές της τάξεως των 25.000 ευρώ από το επόμενο έτος.

Από την άλλη πλευρά,  οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη προβλέπεται πως θα είναι κατά εννέα εκατομμύρια λιγότερα οχήματα έναντι αρχικών προβλέψεων, σύμφωνα με την UBS. Παρόλα αυτά, η ελβετική τράπεζα θεωρεί πως τα EVs  θα εξελιχθούν στη βασική επιλογή για τους καταναλωτές μέχρι το 2030.

Αλλά, η UBS αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις για τις πωλήσεις του 2030 στα 8,3 εκατ. EVs από τα 9,6 εκατ. που είχε υπολογίσει αρχικά. Μέσα στο 2024, οι πωλήσεις προβλέπεται να φθάσουν τα 2,3 εκατ. οχήματα έναντι αρχικής πρόβλεψης για 2,5 εκατ., ενώ στο 2025 θα περιοριστούν στα 2,9 εκατ. EVs από 3,6 εκατ. Η UBS διαβλέπει πως 5,7 εκατ. οχήματα θα αφομοιωθούν από την ευρωπαϊκή αγορά το 2028 έναντι των 7,5 εκατ. που προέβλεπε αρχικά. «Η αδυναμία ευχέρειας είναι ο βασικός λόγος που διατηρεί σε στασιμότητα την αγορά των EVs», ανέφερε η UBS σε έκθεση της.

Παρόμοια είναι η θέση της Schmidt Automative Research, η οποία εκτιμά πως οι πωλήσεις EVs στη δυτική Ευρώπη θα φθάσουν τα 8,4 εκατ. οχήματα μέχρι το 2030, δηλαδή θα καλύπτουν το 60% της συνολικής αγοράς. Στη γενικότερη υποχώρηση αυτοκινήτων που σημειώθηκε στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του Μάιου, το μερίδιο των EVs μειώθηκε κατά μια ποσοστιαία μονάδα στο 14% του συνόλου.

Διαβάστε επίσης:

Οι CEOs αποκαλύπτουν: Οι φόβοι και οι προσδοκίες για το 2024

“Παιχνίδι” μίμησης των ενηλίκων: Το καταναλωτικό φαινόμενο Sephora Kids

Ενέργεια: Ο χορός των deals “υψηλής τάσης” στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!