Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Από το 2025 θα μπουν στην αγορά ηλεκτροκίνητα ΙΧ σε προσιτές τιμές

Οι απόψεις διίστανται για τη χρονική στιγμή που η αγορά της ηλεκτροκίνησης θα αρχίσει να ανταπεξέρχεται στις προσδοκίες του κλάδου και των κυβερνώντων στην Ε.Ε που προασπίζονται την πράσινη μετάβαση. Σε κάθε περίπτωση, η προσφορά EVs σε ελκυστικότερες τιμές αναμένεται μέσα στο επόμενο έτος.

Απογοητευτικές είναι, σε αυτή τη φάση, οι συνθήκες στην αγορά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη (EVs) καθώς οι καταναλωτές αποθαρρύνονται, κατά κύριο λόγο, από τις υψηλές τιμές αλλά και τα εμπόδια στην επαναφόρτιση των οχημάτων καθώς τα δίκτυα δεν έχουν εξελιχθεί ακόμη. Μετά δε την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από την Κίνα, οι επιλογές των καταναλωτών συρρικνώνονται εκ των πραγμάτων σε πιο δαπανηρές λύσεις.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η μη κυβερνητική οργάνωση που προωθεί τις μετακινήσεις με βιώσιμους τρόπους, εκτιμά πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες προωθούν μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ακριβά EVs μέχρι να τεθούν σε εφαρμογή οι αυστηρότεροι κανόνες της Ε.Ε για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) μέσα στον επόμενο χρόνο. Ως εκ τούτου αναμένεται οι πωλήσεις των EVs να επιταχυνθούν μέσα στο 2025, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προωθούν φθηνότερα μοντέλα που να ικανοποιούν το νέο κανονιστικό πλαίσιο.

«Οι κανόνες της Ευρώπης για την κυκλοφορία μοντέλων που να μην προκαλούν φθορά στο περιβάλλον θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στις πωλήσεις των EVs σε πιο προσιτές τιμές» σχολιάζει ο Λουσιέν Μαθιέ, υπεύθυνος για την αυτοκίνηση στη Τ&Ε, η οποία διατηρεί την έδρα της στις Βρυξέλλες. Πληροφορίες θέλουν τις Volkswagen, Stellantis και Renault να σχεδιάζουν την κυκλοφορία μοντέλων σε τιμές της τάξεως των 25.000 ευρώ από το επόμενο έτος.

Από την άλλη πλευρά,  οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη προβλέπεται πως θα είναι κατά εννέα εκατομμύρια λιγότερα οχήματα έναντι αρχικών προβλέψεων, σύμφωνα με την UBS. Παρόλα αυτά, η ελβετική τράπεζα θεωρεί πως τα EVs  θα εξελιχθούν στη βασική επιλογή για τους καταναλωτές μέχρι το 2030.

Αλλά, η UBS αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις για τις πωλήσεις του 2030 στα 8,3 εκατ. EVs από τα 9,6 εκατ. που είχε υπολογίσει αρχικά. Μέσα στο 2024, οι πωλήσεις προβλέπεται να φθάσουν τα 2,3 εκατ. οχήματα έναντι αρχικής πρόβλεψης για 2,5 εκατ., ενώ στο 2025 θα περιοριστούν στα 2,9 εκατ. EVs από 3,6 εκατ. Η UBS διαβλέπει πως 5,7 εκατ. οχήματα θα αφομοιωθούν από την ευρωπαϊκή αγορά το 2028 έναντι των 7,5 εκατ. που προέβλεπε αρχικά. «Η αδυναμία ευχέρειας είναι ο βασικός λόγος που διατηρεί σε στασιμότητα την αγορά των EVs», ανέφερε η UBS σε έκθεση της.

Παρόμοια είναι η θέση της Schmidt Automative Research, η οποία εκτιμά πως οι πωλήσεις EVs στη δυτική Ευρώπη θα φθάσουν τα 8,4 εκατ. οχήματα μέχρι το 2030, δηλαδή θα καλύπτουν το 60% της συνολικής αγοράς. Στη γενικότερη υποχώρηση αυτοκινήτων που σημειώθηκε στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του Μάιου, το μερίδιο των EVs μειώθηκε κατά μια ποσοστιαία μονάδα στο 14% του συνόλου.

Διαβάστε επίσης:

Οι CEOs αποκαλύπτουν: Οι φόβοι και οι προσδοκίες για το 2024

“Παιχνίδι” μίμησης των ενηλίκων: Το καταναλωτικό φαινόμενο Sephora Kids

Ενέργεια: Ο χορός των deals “υψηλής τάσης” στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!