Γ.Δ.
1404.26 +0,27%
ACAG
0,00%
5.75
CENER
-2,04%
9.59
CNLCAP
+0,68%
7.4
DIMAND
+0,24%
8.46
NOVAL
+0,04%
2.701
OPTIMA
+0,17%
12.02
TITC
-1,52%
29.25
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,59%
1.358
ΑΒΕ
+1,58%
0.449
ΑΔΜΗΕ
+0,69%
2.175
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.765
ΑΛΜΥ
-0,57%
2.635
ΑΛΦΑ
+4,17%
1.5235
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+3,64%
11.68
ΑΣΚΟ
+0,68%
2.98
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.46
ΑΤΤ
+0,45%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,39%
5.69
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,79%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
+3,64%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.54
ΔΑΑ
-0,51%
7.85
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+3,02%
11.24
ΔΟΜΙΚ
-2,73%
3.745
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,32%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
-1,75%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-2,13%
4.375
ΕΛΒΕ
-1,92%
5.1
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.19
ΕΛΛ
-1,49%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.47
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+0,86%
1.65
ΕΛΧΑ
+0,23%
1.764
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.92
ΕΠΙΛΚ
+3,17%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
-0,21%
7.784
ΕΥΑΠΣ
+0,33%
3.07
ΕΥΔΑΠ
-1,08%
5.48
ΕΥΡΩΒ
-1,41%
2.021
ΕΧΑΕ
+1,89%
4.84
ΙΑΤΡ
0,00%
1.545
ΙΚΤΙΝ
-0,42%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.66
ΙΝΚΑΤ
+0,39%
5.1
ΙΝΛΙΦ
-1,26%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,91%
1.176
ΙΝΤΕΚ
+0,72%
5.6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-7,03%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+3,80%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-0,93%
3.21
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,33%
1.535
ΚΟΡΔΕ
-4,53%
0.464
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.2
ΚΟΥΕΣ
+2,91%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,71%
11.35
ΚΤΗΛΑ
+8,43%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.846
ΛΑΜΔΑ
+2,74%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
+2,86%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-2,92%
1.33
ΛΟΥΛΗ
+2,25%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-4,41%
0.824
ΜΕΒΑ
+2,64%
3.89
ΜΕΝΤΙ
+2,20%
2.79
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.4
ΜΙΓ
-1,50%
3.61
ΜΙΝ
0,00%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,43%
23.44
ΜΟΝΤΑ
+0,61%
3.3
ΜΟΤΟ
+1,26%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+2,91%
26.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,58%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+0,54%
1.855
ΜΠΤΚ
+6,42%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,10%
34.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
-0,45%
0.89
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.4
ΟΛΠ
-0,20%
25
ΟΛΥΜΠ
-0,80%
2.48
ΟΠΑΠ
-1,01%
14.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,44%
0.918
ΟΤΕ
-1,39%
13.44
ΟΤΟΕΛ
+1,62%
11.32
ΠΑΙΡ
-3,67%
1.05
ΠΑΠ
0,00%
2.41
ΠΕΙΡ
+0,35%
3.406
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,91%
3.81
ΠΛΑΚΡ
-2,61%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.244
ΠΡΕΜΙΑ
+0,73%
1.11
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+2,15%
4.505
ΡΕΒΟΙΛ
+2,30%
1.78
ΣΑΡ
-0,55%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+1,20%
0.336
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+3,70%
6.72
ΣΠΙ
-2,87%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,41%
19.49
ΤΖΚΑ
-0,73%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+2,61%
0.236
ΦΡΛΚ
+2,11%
3.88
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.675

ΕΕ: Έλλειψη κινήτρων για την απόκτηση επαγγελματικών EVs

Πολλές ευρωπαϊκές χώρες παρέχουν ποικίλη δημοσιονομική στήριξη προκειμένου να ενισχύσουν την υιοθέτηση εμπορικών οχημάτων μηδενικών εκπομπών όπως φορτηγά, λεωφορεία και φορτηγά.

Η ενημερωμένη έκδοση του 2024 της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA), προσφέρει μια ολοκληρωμένη έρευνα στα φορολογικά οφέλη και τα κίνητρα για την απόκτηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών και την υποδομή φόρτισης/αναπλήρωσης στην ΕΕ, την Ισλανδία, τη Νορβηγία, την Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

«Μια ισχυρή επιχειρηματική υποστήριξη είναι απαραίτητη για τους μεταφορείς να στραφούν σε φορτηγά και λεωφορεία μηδενικών εκπομπών. Στα πρώτα στάδια της ανάπτυξης της αγοράς, τα κίνητρα είναι σημαντικά για την επιτάχυνση της ανανέωσης του στόλου, την υποστήριξη των επενδύσεων και τη βελτιστοποίηση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας», δήλωσε ο Τόμας Φαμπιάν, Chief Commercial Vehicles Officer της ACEA.

«Ωστόσο, περίπου το ένα τρίτο των κρατών μελών δεν παρέχουν τέτοια κίνητρα στους φορείς εμπορικών μεταφορών τη στιγμή που η ΕΕ μόλις έχει υπογράψει τους πιο φιλόδοξους στόχους μείωσης του CO2 στον κόσμο για τους κατασκευαστές οχημάτων».

Περίπου το ένα τρίτο των κρατών μελών της ΕΕ δεν προσφέρουν κανένα κίνητρο για την απόκτηση επαγγελματικών οχημάτων. Μόνο έξι χώρες προσφέρουν κίνητρα για υποδομές. Δεν υπάρχουν διαθέσιμα φορολογικά οφέλη σε τέσσερις χώρες: Εσθονία, Ουγγαρία, Ολλανδία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Περίπου ένας στους οκτώ δημόσιους φορτιστές της ΕΕ είναι ταχυφορτιστής. Η έλλειψη επιλογών γρήγορης φόρτισης είναι ένα σημαντικό εμπόδιο για τους πιθανούς αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων. Υπάρχουν λίγο περισσότερα από 630.000 σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ, αλλά οι τυπικοί φορτιστές AC (εναλλασσόμενο ρεύμα) με χωρητικότητα μικρότερη από 22 kW αποτελούν περισσότερους από επτά στους οκτώ φορτιστές στην ΕΕ. Οι γρήγοροι φορτιστές DC (συνεχούς ρεύματος) που μπορούν να αποδώσουν περισσότερα από 22 kW ηλεκτρικής ενέργειας αποτελούν μόνο περίπου το 13,5% του συνόλου.

Οι φορτιστές AC χρησιμοποιούνται κυρίως για εφαρμογές πιο αργής φόρτισης, καθιστώντας τους ιδανικούς για σπίτια, χώρους εργασίας και δημόσιους χώρους όπως σούπερ μάρκετ και εγκαταστάσεις αναψυχής. Οι φορτιστές DC είναι προσαρμοσμένοι για γρήγορη φόρτιση, που βρίσκονται συχνά κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων και κεντρικών αυτοκινητοδρόμων, διευκολύνοντας τις επιλογές γρήγορης επαναφόρτισης για τους οδηγούς σε μεγάλα ταξίδια.

Η έλλειψη ενός ισχυρού δικτύου υποδομής φόρτισης είναι ένας πολύ γνωστός παράγοντας που αποθαρρύνει τους αγοραστές οχημάτων να επιλέξουν ηλεκτρικά μοντέλα, ένα κοινό φαινόμενο γνωστό ως άγχος της αυτονομίας. «Αν θέλουμε να πείσουμε τους Ευρωπαίους να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα, η φόρτιση θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός σήμερα», δήλωσε η γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries. «Οι άνθρωποι χρειάζονται εύκολη πρόσβαση στους φορτιστές στο καθημερινό τους περιβάλλον και αυτά τα σημεία φόρτισης θα πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν σε μεγάλες ουρές».

Ένα πυκνό δίκτυο δημόσιων φορτιστών DC είναι κρίσιμο για τη διευκόλυνση των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων και τον μετριασμό του άγχους της εμβέλειας. Ειδικότερα, ωφελούν σημαντικά άτομα που ενδέχεται να μην έχουν τη δυνατότητα να αντέξουν οικονομικά ή να έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικές εγκαταστάσεις χρέωσης.

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να επενδύσει πάνω από 250 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2030 – περισσότερο από το ΑΕΠ πολλών κρατών μελών μαζί.

Η ACEA εκτιμά την ανάγκη για 8,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εγκαθίστανται περίπου 1,2 εκατομμύρια φορτιστές κάθε χρόνο για να επιτευχθεί ο στόχος απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές για το 2030 -οκτώ φορές μεγαλύτερος από ό,τι εγκαθίσταται σήμερα (150.000) ετησίως – και αυτό εν ριπή οφθαλμού όσον αφορά την έγκριση και εγκατάσταση αδειών υποδομής.

Σχεδόν τα δύο τρίτα των σημείων χρέωσης της ΕΕ συγκεντρώνονται σε μόλις τρία κράτη μέλη που καλύπτουν περίπου το 20% της επιφάνειας της ΕΕ – την Ολλανδία, τη Γαλλία και τη Γερμανία. Το άλλο τρίτο όλων των φορτιστών κατανέμεται αραιά στα άλλα 24 μέλη της ΕΕ.

Διαβάστε επίσης:           

Υπερταμείο: Οι 7 αλλαγές που περιορίζουν τον έλεγχο των δανειστών

ΣΕΒ: Πρόεδρος με επίσημη αντιπολίτευση ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος

Γιαννόπουλος: Μεγάλα τα περιθώρια ενεργειακής συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!