THEPOWERGAME
Η Νορβηγία, πρωτοπόρος στην υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, δεν θα συμμετάσχει στην αύξηση των δασμών της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών της χώρας, Trygve Slagsvold Vedum.
«Η θέσπιση δασμών στα κινεζικά αυτοκίνητα δεν είναι ούτε σχετική ούτε επιθυμητή από αυτήν την κυβέρνηση», είπε ο Vedum στο Bloomberg.
Η Νορβηγία έχει την υψηλότερη πυκνότητα ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Από όλα τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα στη σκανδιναβική χώρα πέρυσι, το 24% ήταν ηλεκτρικά, ενώ περισσότερο από το 80% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2022 ήταν ηλεκτρικά, σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία της Νορβηγίας.
Πάνω από το 12% των ηλεκτρικών οχημάτων που εισάγονται στη Νορβηγία κατασκευάζονται από κινεζικές μάρκες, σύμφωνα με τη Νορβηγική Οδική Ομοσπονδία, OFV. Ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει την Polestar, αλλά όχι τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει η Volvo Car AB.
Υπενθυμίζεται ότι, η Κομισιόν, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης έρευνάς της, κατέληξε προσωρινά στο συμπέρασμα ότι η αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Κίνα επωφελείται από αθέμιτες επιδοτήσεις, οι οποίες προκαλούν κίνδυνο οικονομικής ζημίας στους παραγωγούς BEV της ΕΕ. Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάσθηκαν επίσης οι πιθανές συνέπειες και ο αντίκτυπος των μέτρων στους εισαγωγείς, χρήστες και καταναλωτές BEV στην ΕΕ.
Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή έχει προαναγγείλει το επίπεδο των προσωρινών αντισταθμιστικών δασμών που θα επιβάλει στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα. Εάν οι συζητήσεις με τις κινεζικές αρχές δεν οδηγήσουν σε αποτελεσματική λύση, αυτοί οι προσωρινοί αντισταθμιστικοί δασμοί θα εισαχθούν από τις 4 Ιουλίου με εγγύηση (με τη μορφή που θα αποφασίσουν τα τελωνεία κάθε κράτους μέλους). Θα εισπράττονται μόνο εάν και εφόσον επιβληθούν οριστικοί δασμοί.
Διαβάστε επίσης:
Υπερτουρισμός: Το 61% των ταξιδιωτών αποφεύγουν πολυσύχναστους προορισμούς
Οι καλύτερες ελληνικές παραλίες για υγεία και ευεξία
Η εξαγορά της Ηλέκτωρ από τη Motor Oil και τα έργα των 3 δισ.