Απόβαση κινεζικών EVs στην Τουρκία

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery σχεδιάζουν να ανοίξουν εργοστάσια κατασκευής EVs στην Τουρκία

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD © byd.com

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery, προκειμένου οι κινέζικες μάρκες να πραγματοποιήσουν επενδύσεις σε εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων. Τα νέα εργοστάσια που προγραμματίζουν οι κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων να δημιουργήσουν στην Τουρκία, θα έχουν καθοριστικό ρόλο στην εξάπλωση των κινέζικων μοντέλων στην τουρκική και την ευρωπαϊκή αγορά τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.

Παράλληλα, η Τουρκία βρίσκεται και σε χωριστές διαπραγματεύσεις με την κινεζική εταιρεία SAIC, στην οποία ανήκει η MG και η Great Wall. «Θα θέλαμε να ολοκληρώσουμε τις συνομιλίες το συντομότερο δυνατό. Έχουμε κάνει πολύ δρόμο και με τους δύο» δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Φατίχ Κασίρ στο Bloomberg σε συνέντευξή του στην Άγκυρα.

Η συγκεκριμένη κίνηση θα μπορούσε να δώσει στους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων ευκολότερη πρόσβαση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την οποία η Τουρκία έχει συνάψει συμφωνία τελωνειακής ένωσης. Η Τουρκία αποτελεί μια σημαντική αγορά από μόνη της, με τα EV να αποτελούν το 7,5% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων το 2023.

Στόχος 180.000 EVs έως το 2025 στην Τουρκία

Η εθνική ρυθμιστική αρχή της αγοράς ενέργειας της Τουρκίας αναμένει ότι ο αριθμός των EV στη χώρα θα αυξηθεί και θα πλησιάσει τις 180.000 μονάδες έως το 2025. Ο ερευνητής BMI προβλέπει ότι το μερίδιο των EVs στις εγχώριες πωλήσεις αυτοκινήτων της Τουρκίας θα φτάσει το 30,4% το 2032.

Από τη μεριά του ο διευθύνων σύμβουλος της BYD Europe, Michael Shu, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι είδε έναν χώρο όπου θα μπορούσε να εγκατασταθεί το δεύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της κινεζικής μάρκας το 2025, εκτός από το εργοστάσιο που κατασκευάζεται ήδη στην Ουγγαρία.

Οι ευρωπαϊκές επενδύσεις μπορεί να βοηθήσουν την BYD να αποφύγει τυχόν νέους δασμούς εισαγωγής που προκύπτουν από έρευνα της ΕΕ για κρατικές επιδοτήσεις στους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Η Τουρκία επιβάλλει επίσης πρόσθετους φόρους στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται στο εξωτερικό.

Η Άγκυρα προσπαθεί να προστατεύσει την Togg -την πρώτη εγχώρια κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας- από τον εσωτερικό ανταγωνισμό μέχρι να κυριαρχήσει μια νέα τούρκικη μάρκα στην εγχώρια αγορά. Η αγορά αυτοκινήτων της Τουρκίας είναι η τέταρτη μεγαλύτερη στην Ευρώπη από το τέταρτο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με στοιχεία του Automotive News Europe. Σημειώνεται ότι η Togg και η κινεζική εταιρεία Farasis Energy κατασκευάζουν επίσης ένα εργοστάσιο μπαταριών στη βορειοδυτική πόλη της Προύσας στην Τουρκία στο πλαίσιο μιας κοινοπραξίας.

Σε κάθε περίπτωση, μια τελική επενδυτική απόφαση από οποιαδήποτε από τις δύο κινεζικές εταιρείες θα ήταν πολύ σημαντική για την τουρκική κυβέρνηση, η οποία προσπαθεί εδώ και χρόνια να αξιοποιήσει την τοποθεσία της που συνδέει την Ασία και την Ευρώπη για να προσελκύσει ξένες επενδύσεις στον μεταποιητικό της τομέα, χωρίς μέχρι στιγμής μεγάλη επιτυχία. Μια αξιοσημείωτη απώλεια ήταν η απόφαση του Ομίλου Volkswagen να εγκαταλείψει μια προγραμματισμένη επένδυση στο εργοστάσιο, καθώς η στρατιωτική δράση της Τουρκίας στη βόρεια Συρία προκάλεσε διεθνή κατακραυγή το 2019.

Διαβάστε επίσης:

Viva: Τι λέει η δικαστής για τη διαμάχη JP Morgan και WRL

JYSK: Τα μεγέθη και το πλάνο για το αντίπαλο δέος της ΙΚΕΑ

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για το πρόγραμμα Απόλλων

ΙΛΥΔΑ
-0.28%
1.81
AKTR
-0.60%
4.97
ΔΕΗ
-0.46%
13.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.87
ΕΛΠΕ
-0.20%
7.52
ΠΕΤΡΟ
1.66%
8.56
ΟΛΠ
2.09%
39.00
TITC
1.36%
40.85
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.91%
18.57
ΕΥΑΠΣ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.33%
3.07
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-0.49%
1.23
NOVAL
0.85%
2.38
ΙΝΤΚΑ
1.19%
2.99
ΧΑΙΔΕ
-6.08%
0.70
ΔΡΟΜΕ
2.40%
0.30
ACAG
-1.69%
5.80
ΑΣΚΟ
-1.17%
3.39
ΚΥΡΙΟ
-0.99%
0.80
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
3.04
BOCHGR
-1.08%
5.52
ΚΕΚΡ
0.88%
1.15
ΠΛΑΘ
-0.38%
3.90
ΡΕΒΟΙΛ
0.63%
1.59
ΕΛΛ
1.05%
14.50
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
-3.07%
0.33
ΟΠΑΠ
-0.90%
18.74
ΜΥΤΙΛ
-0.24%
41.82
ΔΟΜΙΚ
0.44%
2.29
ΦΡΛΚ
-1.26%
3.93
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
0.63%
12.86
ΟΤΟΕΛ
-0.72%
11.06
ΚΡΙ
-2.41%
14.58
ΙΑΤΡ
0.00%
1.79
ΠΑΙΡ
7.98%
0.76
ΜΟΤΟ
-1.52%
2.59
ΣΠΕΙΣ
2.89%
5.70
ΚΟΡΔΕ
0.99%
0.41
ΠΡΟΦ
0.58%
5.22
ΒΟΣΥΣ
-1.79%
2.20
ΕΛΙΝ
1.50%
2.03
OPTIMA
2.14%
14.30
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.82
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
-4.26%
1.80
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
7.62%
0.23
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.23%
8.74
ΒΙΟΚΑ
-0.64%
1.56
ΠΑΠ
0.40%
2.53
ΙΝΤΕΤ
0.44%
1.14
ΠΕΙΡ
-0.21%
4.79
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
-1.90%
9.10
ΒΙΟΤ
3.26%
0.19
ΑΛΜΥ
2.80%
5.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.31%
1.59
ΜΕΝΤΙ
0.49%
2.04
ΜΟΗ
-0.10%
20.38
ΟΛΘ
3.79%
30.10
ΣΕΝΤΡ
0.00%
0.33
ΕΕΕ
2.02%
43.46
ΚΟΥΕΣ
1.14%
6.23
ΕΥΔΑΠ
-0.17%
5.78
ΜΙΓ
1.74%
2.34
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
-2.34%
0.25
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΦΑΙΣ
0.40%
3.75
ΛΑΝΑΚ
-5.56%
0.85
CENER
3.42%
8.76
ΝΑΥΠ
-5.41%
0.70
ΙΝΤΕΚ
0.65%
6.19
ΜΑΘΙΟ
1.41%
0.72
ΚΑΡΕΛ
-1.29%
306.00
ΑΤΤ
-0.80%
0.74
ΑΤΤΙΚΑ
-0.93%
2.13
ΕΣΥΜΒ
-1.13%
1.05
ΕΥΡΩΒ
0.21%
2.40
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
0.93%
2.17
ΑΔΜΗΕ
-1.60%
2.77
DIMAND
0.48%
8.36
ΒΙΟΣΚ
-3.13%
1.40
ΑΒΑΞ
-1.20%
1.97
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0.43%
1.39
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
0.13%
0.78
EVR
0.00%
1.62
ΓΕΒΚΑ
1.54%
1.32
ΑΛΦΑ
-2.04%
2.12
ΟΤΕ
0.63%
15.89
ΜΕΒΑ
-1.45%
4.08
ΑΣΤΑΚ
4.75%
6.62
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
1.72%
1.06
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
1.71%
1.19
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
5.77%
1.87
ΔΑΑ
-0.16%
9.36
ΑΝΔΡΟ
-0.60%
6.58
ΞΥΛΚ
0.81%
0.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
2.65%
5.80
ΜΠΕΛΑ
-1.62%
25.52
ΚΟΥΑΛ
-0.91%
1.09
ΕΛΒΕ
-3.81%
5.05
ΤΖΚΑ
-1.14%
1.30
ΕΛΧΑ
-1.12%
1.94
ΑΡΑΙΓ
-0.52%
11.54
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
-2.13%
0.46
ΙΝΛΙΦ
-1.06%
4.65
ΟΛΥΜΠ
-0.89%
2.23
ΑΒΕ
-1.61%
0.43
ΛΟΓΟΣ
-0.63%
1.58
ΠΕΡΦ
1.29%
5.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
4.27%
1.22
ΕΛΤΟΝ
-0.30%
1.65
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
1.26%
6.45
AEM
-0.05%
4.19
ΒΙΟ
-0.93%
5.34
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
-0.57%
5.20
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.77
ΣΙΔΜΑ
-1.13%
1.31
ΣΠΙ
0.00%
0.53
ΕΒΡΟΦ
-0.27%
1.87
ΜΠΡΙΚ
0.78%
2.60