Γ.Δ.
1397.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.37
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.24
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.3
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
0,00%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.62
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
7.036
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.04
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.69
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.395
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.01
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
0,00%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.726
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
0,00%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.974
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Stellantis: Ταχεία αύξηση εξαγωγών κινεζικών EVs στην Ευρώπη

Η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis αναμένει να αυξήσει γρήγορα τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής εκτός της χώρας μέσω μιας νέας κοινοπραξίας με την Leapmotor, που θα ξεκινήσει αργότερα φέτος.

Οι δύο εταιρείες δήλωσαν την Τρίτη ότι οι πωλήσεις των οχημάτων της Leapmotor που κατασκευάζονται στην Κίνα θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο μέσω των δικτύων διανομής της Stellantis, συμπεριλαμβανομένων των αντιπροσώπων στην Ευρώπη – Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Βέλγιο, Ελλάδα και Ρουμανία.

Παράλληλα σχεδιάζουν να επεκταθούν στην Ινδία και την Ασία και τον Ειρηνικό, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική και τη Νότια Αμερική από τα τέλη του 2024.

Τα σχέδια επέκτασης δεν περιλαμβάνουν επί του παρόντος διανομή στις ΗΠΑ, δήλωσε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, μετά από συνέντευξη Τύπου στο Hangzhou της Κίνας, όπου εδρεύει η Leapmotor. Ο ίδιος επικαλέστηκε, μεταξύ άλλων, τους νέους αμερικανικούς δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοίνωσε την Τρίτη νέους αυστηρούς δασμούς σε κινεζικές εισαγωγές αξίας 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου του τετραπλασιασμού των δασμών στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, από 25% σε 100%.

«Υπάρχει πολύ περιορισμένη κινεζική προσφορά στην αμερικανική αγορά, οπότε δεν αποτελεί προτεραιότητα για εμάς», δήλωσε ο Tavares. «Υπάρχουν πολλά στην Ευρώπη, επειδή βλέπουμε ότι η Ευρώπη έχει μια πολύ διαφορετική προσέγγιση για το πρόβλημα αυτό… Φαίνεται ότι οι ΗΠΑ επιδιώκουν έναν πολύ ισχυρό προστατευτισμό. Ενώ, προς το παρόν, βλέπω ότι η Ευρώπη διατηρεί την αγορά λογικά ανοιχτή».

Τα σχέδια επέκτασης της κοινοπραξίας περιλαμβάνουν τουλάχιστον έξι EV μέχρι το 2027, σύμφωνα με παρουσίαση της Stellantis και της Leapmotor. Τα αυτοκίνητα, αρχικά οικονομικά οχήματα, αναμένεται να συμπληρώνουν την τρέχουσα γκάμα οχημάτων της Stellantis, δήλωσαν οι εταιρείες.

Η ανακοίνωση έρχεται εν μέσω αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και άλλες χώρες. Πολλοί μέσα και γύρω από την αυτοκινητοβιομηχανία φοβούνται ότι τα λιγότερο ακριβά, κινεζικής κατασκευής οχήματα θα κατακλύσουν τις αγορές, υποβαθμίζοντας τα εγχώριας παραγωγής ηλεκτρικά οχήματα.

«Από την άποψη της Stellantis, η θέση μας είναι ότι ανταγωνιζόμαστε. Ανταγωνιζόμαστε τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και ανταγωνιζόμαστε όσο πιο έντονα μπορούμε γιατί είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθουμε. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να παραμείνουμε σε φόρμα για τον παγκόσμιο αγώνα στον οποίο συμμετέχουμε πλέον», δήλωσε ο Tavares.

Ο Tavares δήλωσε την Τρίτη ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, τις οποίες έχει αποκαλέσει προηγουμένως ως τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της Stellantis, αναμένεται να αναπτυχθούν ραγδαία διεθνώς – με ή χωρίς τη βοήθεια της κοινοπραξίας.

«Είτε μου αρέσει είτε όχι, είτε με εμένα είτε χωρίς εμένα, η Leapmotor θα ήταν ούτως ή άλλως στην Ευρώπη… ίσως όχι τόσο γρήγορα, ίσως όχι τόσο έντονα, αλλά θα πήγαινε στην Ευρώπη», δήλωσε ο Tavares. «Αυτό που κάνω εγώ είναι απλώς να προσπαθώ να επωφεληθώ απέναντι σε μια δυναμική που έχει δημιουργηθεί από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες».

Οι κινεζικές εταιρείες αντιπροσώπευαν το 8% των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο και θα μπορούσαν να αυξήσουν το μερίδιό τους στο 15% μέχρι το 2025, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι. Η ΕΕ πιστεύει ότι τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπολείπονται των τιμών των τοπικών μοντέλων κατά περίπου 20% στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η εισροή των κινεζικών EVs ώθησε την Ευρωπαϊκή Ένωση να δρομολογήσει κυβερνητική στήριξη για τη βιομηχανία.

«Η συνεργασία μεταξύ της Leapmotor και της Stellantis αποδεικνύει υψηλό επίπεδο αποτελεσματικότητας, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην παγκόσμια ολοκλήρωση της βιομηχανίας έξυπνων ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας», δήλωσε ο ιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Leapmotor Jiangming Zhu. «Πιστεύουμε ότι αυτή η συνεργασία μπορεί να δώσει ώθηση στη Leapmotor να γίνει μια σεβαστή εταιρεία ευφυών ηλεκτρικών οχημάτων παγκόσμιας κλάσης».

Η Stellantis κατέχει το 51% της κοινοπραξίας με τη Leapmotor, η οποία ανακοινώθηκε νωρίτερα φέτος και περιλαμβάνει και επένδυση 1,5 δισ. ευρώ στη Leapmotor για μερίδιο περίπου 21% στην εταιρεία.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Stellantis έχει αποκλειστικά δικαιώματα εξαγωγής και πώλησης, καθώς και κατασκευής προϊόντων της Leapmotor εκτός της ευρύτερης περιοχής της Κίνας.

Διαβάστε επίσης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!