Γ.Δ.
1407.03 -0,97%
ACAG
-0,34%
5.8
CENER
-0,41%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,35%
8.5
NOVAL
+0,02%
2.72
OPTIMA
-1,16%
11.9
TITC
-0,69%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+4,30%
1.406
ΑΒΕ
-0,45%
0.442
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.235
ΑΚΡΙΤ
-6,41%
0.73
ΑΛΜΥ
-1,48%
2.66
ΑΛΦΑ
-1,95%
1.56
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-2,51%
11.26
ΑΣΚΟ
-0,67%
2.95
ΑΣΤΑΚ
+1,22%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
-0,45%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,41%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,72%
5.73
ΒΙΟΚΑ
+0,81%
2.48
ΒΙΟΣΚ
+0,78%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
-1,01%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,61%
16.4
ΔΑΑ
-1,68%
7.716
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-0,18%
11.18
ΔΟΜΙΚ
+0,92%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,30%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
-1,38%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
4.2
ΕΛΒΕ
-1,96%
5
ΕΛΙΝ
+2,28%
2.24
ΕΛΛ
+0,38%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.49
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.84
ΕΛΣΤΡ
+0,96%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+1,07%
1.696
ΕΛΧΑ
-1,90%
1.86
ΕΝΤΕΡ
+0,51%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,56%
1.26
ΕΤΕ
-3,10%
7.698
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.08
ΕΥΔΑΠ
-1,64%
5.41
ΕΥΡΩΒ
-1,29%
2.07
ΕΧΑΕ
-1,12%
4.845
ΙΑΤΡ
-0,97%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,55%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,79%
5.04
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.75
ΙΝΛΟΤ
-1,02%
1.162
ΙΝΤΕΚ
-1,08%
5.52
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,83%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-0,82%
1.215
ΙΝΤΚΑ
-3,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
+2,63%
1.365
ΚΕΠΕΝ
-9,00%
1.82
ΚΛΜ
+1,90%
1.61
ΚΟΡΔΕ
+0,42%
0.476
ΚΟΥΑΛ
+0,16%
1.23
ΚΟΥΕΣ
-0,57%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,75%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+0,90%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
-0,15%
6.74
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
+2,22%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,69%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,29%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-4,26%
2.7
ΜΕΡΚΟ
-8,11%
40.8
ΜΙΓ
+0,28%
3.62
ΜΙΝ
+14,78%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,86%
23.06
ΜΟΝΤΑ
+1,31%
3.1
ΜΟΤΟ
-2,70%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,15%
26.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.43
ΜΠΡΙΚ
-2,12%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,28%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+2,20%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
-1,91%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
+1,22%
2.48
ΟΠΑΠ
-0,47%
14.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,53%
0.902
ΟΤΕ
+0,37%
13.56
ΟΤΟΕΛ
-0,35%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
-2,01%
3.518
ΠΕΤΡΟ
+1,49%
8.18
ΠΛΑΘ
-0,26%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
-0,18%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
-1,41%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
+7,53%
2
ΣΑΡ
+2,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,74%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+4,71%
1.555
ΣΠΕΙΣ
-0,91%
6.54
ΣΠΙ
+1,29%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
+0,72%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+0,85%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

EVs: Οι άριστες σχέσεις του Μασκ με το Πεκίνο και οι ανησυχίες της Δύσης

Δεν είναι απλή υπόθεση για το Πεκίνο να δώσει το πράσινο φως στην ηλεκτρονική αποτύπωση των οδικών δικτύων της χώρας σε μια ξένη εταιρεία, όπως η Tesla, καθώς τίθεται ζήτημα εθνικής ασφάλειας. Αυτά είναι πολύτιμα δεδομένα για την Κίνα. Οπότε η απόφαση των αρμόδιων αρχών να επιτρέψουν τη συνεργασία της Tesla με τον τεχνολογικό κολοσσό Baidu καταδεικνύει τις πολύ καλές σχέσεις του Αμερικανού δισεκατομμυριούχου Έλον Μασκ με το Πεκίνο. Από αυτό το σημείο και έπειτα, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει το δικαίωμα να ενσωματώσει λειτουργίες χαρτογράφησης και πλοήγησης από την πλατφόρμα της Baidu στα συστήματα αυτόματης οδήγησης (Full-Self Driving, FSD).

Έτσι, τα μοντέλα Tesla θα λειτουργούν με το FSD για πρώτη φορά στην Κίνα, μια χώρα που έχει προκαλέσει βαθύ προβληματισμό στη Δύση για το προβάδισμα που έχει αποκτήσει στην αγορά των ηλεκτροκινήτων αυτοκινήτων (EVs). Οι εξαγωγές EVs από την Κίνα στην Ευρώπη σε τιμές τόσο χαμηλές όσο και 4.400 δολάρια για τα μικρά μοντέλα αναγκάζουν τους κυβερνώντες στις ΗΠΑ και την Ευρώπη να εξετάσουν την επιβολή δασμών. Χάρη και στις γενναιόδωρες επιδοτήσεις του κινεζικού κράτους στις εγχώριες εταιρείες, η συνολική αξία των εξαγόμενων EVs ενισχύθηκε κατά 70% πέρυσι, στα 34,1 δισ. δολάρια, σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Τον περασμένο Μάρτιο η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν χαρακτήρισε τα κινεζικά EVs κίνδυνο για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ, διατηρώντας πρόσθετους δασμούς 25% που είχαν επιβληθεί από τον Ντόναλντ Τραμπ, πρόεδρο των ΗΠΑ την περίοδο 2017-2021. Πέρυσι τον Οκτώβριο η ΕΕ ανακοίνωσε την έναρξη έρευνας για να διευκρινιστεί εάν οι επιδοτήσεις της Κίνας δίνουν αθέμιτο πλεονέκτημα στη βιομηχανία EVs της χώρας και αντιβαίνουν στους κανόνες του δίκαιου ανταγωνισμού. Οπότε η θερμή υποδοχή του Μασκ στην Κίνα και η συνεργασία με την Baidu, η οποία είναι η κορυφαία μηχανή αναζήτησης στη 2η ισχυρότερη οικονομία του κόσμου, έχει ιδιαίτερη σημασία στο πλαίσιο του μπρα ντε φερ ανάμεσα στην Κίνα και τη Δύση.

Το πράσινο φως δόθηκε έπειτα από συνάντηση του Μασκ και του πρωθυπουργού της Κίνας, Λι Τσιάνγκ. Εκτός των άλλων, o Τσιάνγκ ήταν επικεφαλής του Κομμουνιστικού Κόμματος για τη Σαγκάη όταν η Tesla ανέπτυσσε την εργοστασιακή μονάδα στην περιοχή. Μετά τις ΗΠΑ, η Κίνα είναι 2η μεγαλύτερη αγορά της Tesla, αντιπροσωπεύοντας το 33% των παγκόσμιων πωλήσεών της. Το Gigafactory στη Σαγκάη έχει εξελιχθεί στον κυριότερο κόμβο για τις εξαγωγές της αυτοκινητοβιομηχανίας και πέρυσι παραδόθηκαν 947.000 αυτοκίνητα από εκεί.

Το πρακτορείο Bloomberg ανακοίνωσε πρώτο το αιφνίδιο ταξίδι του Μασκ στην Κίνα την Κυριακή. Έπειτα η Wall Street Journal επιβεβαίωσε πως η Tesla έλαβε το πράσινο φως για την εγκατάσταση του FSD στα μοντέλα της και τη συνεργασία της με την Baidu, προτού φύγει ο Αμερικανός δισεκατομμυριούχος τη Δευτέρα από τη χώρα. Στις ΗΠΑ η ενσωμάτωση του FSD χρεώνεται με 8.000 δολάρια εφάπαξ ή με συνδρομή 99 δολαρίων τον μήνα.

Το Bloomberg είχε επίσης αποκαλύψει πως ο Μασκ, ο οποίος ηγείται της Tesla από το 2004, επρόκειτο να επισκεφθεί την Ινδία, αλλά φαίνεται να ματαιώθηκε το ταξίδι. Αναλυτές της αγοράς θεωρούν πως το ταξίδι του Μασκ στην Κίνα είναι ορόσημο για την Tesla, η οποία την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε πτώση εσόδων κατά 9% και καθαρών κερδών κατά 55% για το α’ τρίμηνο του έτους. Προκειμένου να τονώσει την κερδοφορία της, ο Μασκ υποσχέθηκε την κυκλοφορία φθηνότερων μοντέλων στους επενδυτές. Στην Κίνα οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει προ πολλού στην ηλεκτροκίνηση. Υπάρχουν πάνω από 100 μάρκες αυτοκινήτων που παράγουν πιο πολλά μοντέλα από τον πληθυσμό της χώρας, όπως επισημαίνει η Δύση. Πληροφορίες της Wall Street Journal αποκάλυψαν πως πρόσφατα ακόμη και η Zhido, η οποία κατέρρευσε το 2019, όταν κόπηκαν οι κρατικές επιδοτήσεις, «αναστήθηκε» και έθεσε σε κυκλοφορία το μικρό μοντέλο «Rainbow», που πωλείται περίπου στα 4.400 δολάρια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!