THEPOWERGAME
Οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ για την ασφάλεια των αυτοκινήτων ανακοίνωσαν την Παρασκευή ότι έχουν ξεκινήσει έρευνα για το κατά πόσον είναι επαρκής η εγκατάσταση νέων δικλείδων ασφαλείας Autopilot στα πάνω από 2 εκατομμύρια οχήματα της Tesla που ανακλήθηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο. Ισχυρότερα μέτρα ασφαλείας έχει ζητήσει η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας.
Η NHTSA δήλωσε ότι ξεκίνησε έρευνα αφού η υπηρεσία εντόπισε ανησυχίες λόγω συμβάντων σύγκρουσης μετά την εγκατάσταση σε οχήματα της ανακληθείσας ενημέρωσης λογισμικού «και αποτελέσματα από προκαταρκτικές δοκιμές της NHTSA σε οχήματα που αποκαταστάθηκαν».
Η NHTSA επικαλέστηκε επίσης τη δήλωση της Tesla «ότι ένα μέρος της θεραπείας απαιτεί τόσο την επιλογή του ιδιοκτήτη όσο και τη δυνατότητα του οδηγού να την αντιστρέψει εύκολα».
Η υπηρεσία δήλωσε ότι η Tesla έχει εκδώσει ενημερώσεις λογισμικού για την αντιμετώπιση ζητημάτων που φαίνεται να σχετίζονται με τις ανησυχίες της, αλλά δεν τις έχει καταστήσει «μέρος της ανάκλησης ή δεν έχει αποφασίσει με άλλο τρόπο να αποκαταστήσει ένα ελάττωμα που ενέχει αδικαιολόγητο κίνδυνο για την ασφάλεια».
Η Tesla δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι η μεγαλύτερη ανάκληση που έγινε ποτέ και καλύπτει 2,03 εκατομμύρια οχήματα στις ΗΠΑ – ή σχεδόν όλα τα οχήματά της στους δρόμους των ΗΠΑ – έγινε για να διασφαλιστεί καλύτερα ότι οι οδηγοί προσέχουν όταν χρησιμοποιούν το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού.
Η νέα έρευνα ανάκλησης καλύπτει τα οχήματα Model Y, X, S, 3 και Cybertruck στις ΗΠΑ που είναι εξοπλισμένα με Autopilot και παράγονται μεταξύ των ετών 2012 και 2024, σύμφωνα με την NHTSA.
Οι κίνδυνοι, τα δυστυχήματα και οι σοβαροί τραυματισμοί
Η Tesla δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι οι έλεγχοι του συστήματος λογισμικού Autopilot «ενδέχεται να μην είναι επαρκείς για να αποτρέψουν την κακή χρήση από τον οδηγό» και θα μπορούσαν να αυξήσουν τον κίνδυνο σύγκρουσης.
Η υπηρεσία ασφάλειας αυτοκινήτων σημείωσε την Παρασκευή ότι κατά τη διάρκεια της έρευνας για την ασφάλεια του Autopilot που ξεκίνησε για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2021 εντόπισε τουλάχιστον 13 ατυχήματα της Tesla με έναν ή περισσότερους θανάτους και πολλά άλλα με σοβαρούς τραυματισμούς στα οποία «η προβλέψιμη κακή χρήση του συστήματος από τον οδηγό έπαιξε προφανή ρόλο». Η Tesla δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα σχολιασμού.
Τον Φεβρουάριο, το Consumer Reports, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που αξιολογεί προϊόντα και υπηρεσίες, δήλωσε ότι οι δοκιμές του για την ενημέρωση της ανάκλησης του Autopilot της Tesla διαπίστωσαν ότι οι αλλαγές δεν αντιμετώπισαν επαρκώς πολλές ανησυχίες για την ασφάλεια που έθεσε η NHTSA και κάλεσε την υπηρεσία να απαιτήσει από την αυτοκινητοβιομηχανία να λάβει «ισχυρότερα μέτρα», λέγοντας ότι η ανάκληση της Tesla «αντιμετωπίζει μικρές ενοχλήσεις αντί να διορθώνει τα πραγματικά προβλήματα».
Ο αυτόματος πιλότος της Tesla προορίζεται να επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κατευθύνουν, να επιταχύνουν και να φρενάρουν αυτόματα εντός της λωρίδας τους, ενώ ο ενισχυμένος αυτόματος πιλότος μπορεί να βοηθήσει στην αλλαγή λωρίδας σε αυτοκινητόδρομους, αλλά δεν καθιστά τα οχήματα αυτόνομα.
Ένα συστατικό του Autopilot είναι το Autosteer, το οποίο διατηρεί μια καθορισμένη ταχύτητα ή απόσταση παρακολούθησης και εργάζεται για να κρατήσει ένα όχημα στη λωρίδα οδήγησής του.
Η Tesla δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι δεν συμφωνεί με την ανάλυση της NHTSA, αλλά θα αναπτύξει μια over-the-air ενημέρωση λογισμικού που θα «ενσωματώσει πρόσθετους ελέγχους και ειδοποιήσεις σε αυτούς που ήδη υπάρχουν στα επηρεαζόμενα οχήματα για να ενθαρρύνει περαιτέρω τον οδηγό να τηρεί τη συνεχή ευθύνη οδήγησης όποτε είναι ενεργοποιημένο το Autosteer».