Γ.Δ.
1557.83 +0,86%
ACAG
-0,33%
5.98
AEM
-0,61%
4.4
AKTR
+0,10%
5
BOCHGR
+0,60%
5
CENER
+1,19%
9.37
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,37%
8.23
EVR
-0,66%
1.5
NOVAL
-1,01%
2.455
OPTIMA
+0,30%
13.28
TITC
+1,89%
45.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,64%
1.874
ΑΒΕ
0,00%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-1,77%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+1,99%
0.77
ΑΛΜΥ
-1,20%
4.12
ΑΛΦΑ
+0,83%
1.76
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
10.5
ΑΣΚΟ
-0,32%
3.13
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
-8,94%
1.63
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+0,28%
0.714
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.39
ΒΙΟ
-0,35%
5.73
ΒΙΟΚΑ
-1,39%
1.78
ΒΙΟΣΚ
-0,67%
1.48
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+1,06%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,86%
18.66
ΔΑΑ
+0,12%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
+0,45%
13.41
ΔΟΜΙΚ
+1,42%
2.85
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,68%
0.338
ΕΒΡΟΦ
+5,12%
1.95
ΕΕΕ
+2,42%
36.36
ΕΚΤΕΡ
+4,55%
2.07
ΕΛΒΕ
-1,96%
5
ΕΛΙΝ
+1,37%
2.22
ΕΛΛ
-0,34%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.25
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-1,83%
2.15
ΕΛΤΟΝ
+1,45%
1.82
ΕΛΧΑ
+1,00%
2.02
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.14
ΕΤΕ
+0,70%
8.338
ΕΥΑΠΣ
-0,89%
3.35
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.13
ΕΥΡΩΒ
+1,69%
2.413
ΕΧΑΕ
-0,52%
4.79
ΙΑΤΡ
-0,48%
2.08
ΙΚΤΙΝ
+1,33%
0.344
ΙΛΥΔΑ
+5,26%
1.8
ΙΝΛΙΦ
+2,77%
4.82
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.056
ΙΝΤΕΚ
+1,89%
5.93
ΙΝΤΕΤ
+1,83%
1.11
ΙΝΤΚΑ
+0,51%
2.965
ΚΑΡΕΛ
-1,21%
326
ΚΕΚΡ
-0,39%
1.285
ΚΕΠΕΝ
+5,17%
1.83
ΚΟΡΔΕ
-0,67%
0.446
ΚΟΥΑΛ
+0,46%
1.306
ΚΟΥΕΣ
+0,47%
6.39
ΚΡΙ
0,00%
16.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,05%
0.998
ΛΑΒΙ
-0,98%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,86%
6.94
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+9,68%
1.02
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
+0,57%
1.77
ΛΟΥΛΗ
+0,31%
3.21
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,06%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+1,31%
2.32
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.8
ΜΙΓ
-1,73%
2.84
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
20.92
ΜΟΝΤΑ
+1,11%
3.64
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.695
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.645
ΜΠΕΛΑ
+2,31%
26.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.78
ΜΠΡΙΚ
-1,71%
2.3
ΜΠΤΚ
0,00%
0.72
ΜΥΤΙΛ
+1,02%
33.78
ΝΑΚΑΣ
-1,23%
3.22
ΝΑΥΠ
-3,54%
0.762
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.265
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
0,00%
29
ΟΛΠ
+3,29%
31.4
ΟΛΥΜΠ
-1,56%
2.52
ΟΠΑΠ
+0,54%
16.88
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,74%
0.816
ΟΤΕ
+0,14%
14.52
ΟΤΟΕΛ
+0,19%
10.72
ΠΑΙΡ
-2,00%
0.98
ΠΑΠ
-3,19%
2.43
ΠΕΙΡ
+0,25%
4.411
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.3
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.06
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-2,86%
0.34
ΠΡΕΜΙΑ
+0,63%
1.278
ΠΡΟΝΤΕΑ
-1,61%
6.1
ΠΡΟΦ
0,00%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.695
ΣΑΡ
+0,89%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.349
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
1.56
ΣΠΕΙΣ
+0,35%
5.7
ΣΠΙ
+1,33%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.43
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,72%
1.658
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+2,00%
7.65
ΦΡΙΓΟ
-2,91%
0.2
ΦΡΛΚ
+1,19%
4.25
ΧΑΙΔΕ
+4,62%
0.68

ΕΕ: Πτώση 5,2% στις πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων τον Μάρτιο

Αρνητικό πρόσημο κατέγραψε η ευρωπαϊκή αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων τον περασμένο Μάρτιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Τον τρίτο μήνα της φετινής χρονιάς, η πτώση του όγκου των πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων ήταν 5,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τον περασμένο Μάρτιο οι συνολικές πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 1 εκατ. μονάδες.

Αξίζει να τονισθεί ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ο περασμένος Μάρτιος ήταν ο πρώτος μήνας της χρονιάς που σημειώθηκε πτώση των πωλήσεων.

Η μειωμένη ζήτηση και η πτωτική τάση στον όγκο των πωλήσεων οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Οι κυριότεροι παράγοντες είναι ο πληθωρισμός, η ακρίβεια και η διακοπή των οικονομικών κινήτρων για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ανακοίνωσε ότι ο χρόνος των εορτών του Πάσχα επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις του περασμένου μήνα στις περισσότερες αγορές της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών: Γερμανία (-6,2%), Ισπανία (-4,7%), Ιταλία (-3,7%) και Γαλλία (-1,5%).

Τον περασμένο Μάρτιο σημειώθηκε αλλαγή στη σύνθεση της αγοράς των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία υποχώρησαν, και το μερίδιο τους ήταν 13% από 13,9% πέρσι, ενώ οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων αυξήθηκαν έως και 29% από 24,4% που ήταν πέρσι. Τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν βενζίνη και ντίζελ κατέλαβαν λιγότερο από το ήμισυ της αγοράς (47,8%, από 51,8% πέρσι).

Ειδικότερα, τον Μάρτιο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία μειώθηκαν κατά 11,3% στις 134.397 μονάδες, αντανακλώντας την ευρύτερη ύφεση της αγοράς. Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 13,9% τον Μάρτιο του 2023 σε 13% τον ίδιο μήνα του τρέχοντος έτους. Μεταξύ των τριών μεγαλύτερων αγορών BEV, το Βέλγιο (+23,8%) και η Γαλλία (+10,9%) παρουσίασαν διψήφια αύξηση, ενώ η Γερμανία αντιμετώπισε σημαντική μείωση 28,9%, κυρίως λόγω της διακοπής των οικονομικών κινήτρων. Το πρώτο τρίμηνο του 2024 έκλεισε με συνολικά 332.999 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, σημειώνοντας αύξηση 3,8% από το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα ξεχώρισαν, σημειώνοντας άνοδο 12,6% στις ταξινομήσεις τον Μάρτιο, παρά τη γενική πτώση της αγοράς. Η Γαλλία και η Ιταλία, δύο από τις τρεις μεγαλύτερες αγορές HEV, κατέγραψαν σημαντικές αυξήσεις 29,6% και 8,3%, αντίστοιχα. Εν τω μεταξύ, η Γερμανία σημείωσε οριακή μείωση 0,3%. Αυτό το τμήμα έφτασε σε πωλήσεις 299.426 μονάδων, καταλαμβάνοντας το 29% της αγοράς, από 24,4% τον Μάρτιο του 2023.

Ωστόσο, οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών μειώθηκαν κατά 6,5% τον περασμένο μήνα, με τη Γερμανία και το Βέλγιο να σημειώνουν πτώση 4,5% και 15,3% αντίστοιχα. Η Γαλλία αντιμετώπισε την τάση με μέτρια αύξηση 3,6%. Τον Μάρτιο, τα plug-in υβριδικά κυκλοφόρησαν 73.029 μονάδες, που αντιστοιχούν στο 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων.

Τον Μάρτιο του 2024 , από όλα τα τμήματα κινητήρων, η βενζίνη και το ντίζελ επηρεάστηκαν σημαντικά από τη συνολική ύφεση της αγοράς. Οι πωλήσεις βενζίνης μειώθηκαν κατά 10,2%, με αξιοσημείωτες μειώσεις στις περισσότερες αγορές της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας (-17,7%), της Ισπανίας (-10,1%) και της Γερμανίας (-3,4%). Αντίθετα, η Ιταλία σημείωσε ανάπτυξη, με άνοδο 5,7%. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε από 37,4% σε 35,4% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του προηγούμενου έτους.

Η ύφεση στην αγορά των αυτοκινήτων με κινητήρα που καταναλώνει ντίζελ ήταν ακόμη πιο έντονη, με πτώση 18,5% τον Μάρτιο. Σημαντικές μειώσεις σημειώθηκαν στις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (-32,1%), Ισπανία (-38%) και Ιταλία (-27,6%), ενώ η Γερμανία σημείωσε μόνο μια μικρή μείωση της τάξης του 0,5%. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ ανήλθαν σε 128.227 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 12,4%, σημειώνοντας μείωση από το περσινό 14,4%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!