THEPOWERGAME
Μία αρκετά δραστήρια εβδομάδα είχαν οι εταιρείες ρομποταξί, επεκτείνοντας την κάλυψη και τις υπηρεσίες τους, αποκτώντας έτσι σοβαρό προβάδισμα, τη στιγμή που ο κόσμος περιμένει το ταξί που είχε υποσχεθεί πως θα λανσάρει η Tesla, μέσα τον Αύγουστο.
Αναλυτικότερα, όπως αναφέρει το Bloomberg, η Waymo, το παιδί της Alphabet Inc. που ασχολείται με την αυτόνομη οδήγηση, επέκτεινε την επί πληρωμή υπηρεσία της στο Λος Άντζελες την περασμένη Τετάρτη. Ήδη προσέφερε δωρεάν διαδρομές στους κατοίκους της αμερικανικής Πολιτείας, λαμβάνοντας σημαντικά σημάδια εμπιστοσύνης ότι η υπηρεσία είναι αρκετά ισχυρή ώστε να χρεώνεται, προσθέτοντας έτσι μια τρίτη μητρόπολη στο Σαν Φρανσίσκο και το Φοίνιξ.
Η σταδιακή πρόοδος συνεχίζεται παρά το γενικότερο κλίμα απαισιοδοξίας και την απογοήτευση που έχουν εκφράσει οι τοπικές αρχές μεταφορών, οι πυροσβέστες, οι αρχές επιβολής του νόμου και αρκετές ομάδες εργαζομένων, αλλά και παρά το γεγονός ότι εικόνες κάθε λογής ατυχημάτων με φόντο την αυτόνομη οδήγηση έχουν κοινοποιηθεί κατά διαστήματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Παράλληλα, η Cruise, η εταιρεία που ελέγχεται κατά πλειοψηφία από τη General Motors Co., ανακάμπτει από μια καταστροφή που η ίδια προκάλεσε. Έχοντας καθηλώσει ολόκληρο τον στόλο της έπειτα από ένα ατύχημα πέρυσι, η εταιρεία συνεχίζει τις δοκιμές στο Φοίνιξ με οδηγούς ασφαλείας πίσω από το τιμόνι. Αυτό είναι ένα βήμα προς την επιστροφή στο απόγειό της, όταν είχε εκατοντάδες αυτόνομα αυτοκίνητα στους δρόμους και χρέωνε εισιτήρια στο Σαν Φρανσίσκο. Υπενθυμίζεται ότι ένα από τα αυτοκίνητα της Cruise χτύπησε έναν πεζό στο Σαν Φρανσίσκο τον Οκτώβριο, και ο χειρισμός του περιστατικού από την εταιρεία οδήγησε τις ρυθμιστικές αρχές να ισχυριστούν ότι απέκρυψε βασικό υλικό και λεπτομέρειες του περιστατικού, γεγονός που οδήγησε τελικά στην αναστολή της άδειάς της στην Καλιφόρνια.
Την ίδια στιγμή, η Zoox της Amazon προχωρά επίσης, προσφέροντας πλέον βόλτες στο κοινό του Foster City της Καλιφόρνια με το αυτόνομο, ειδικά κατασκευασμένο λεωφορείο της. Χωρίς πεντάλ ή τιμόνι, και με τέσσερα καθίσματα που είναι στραμμένα προς τα μέσα, μοιάζει περισσότερο με τη χρήση τραμ ή λεωφορείου παρά με αυτοκίνητο. Αυτή ήταν η εντύπωση της παραγωγού του Bloomberg Technology, Marguerite Gallorini, όταν ανέβηκε για μια δοκιμαστική βόλτα. Η Zoox προσβλέπει στο Λας Βέγκας για περαιτέρω πρόοδο. Η πόλη, που φιλοξενεί μια ατελείωτη σειρά από συνέδρια, εκδηλώσεις, αθλητικά γκαλά και συνέδρια, φαίνεται να είναι σε ιδανική θέση για να επωφεληθεί η εταιρεία.
Στην Κίνα, η Baidu δοκιμάζει την υπηρεσία της σε περίπου 10 πόλεις και πιθανότατα διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο στη χώρα, με περισσότερα από 600 οχήματα από το 2023. Η Pony.ai διαθέτει ρομποταξί που λειτουργούν σε συγκεκριμένες ζώνες στο Πεκίνο, τη Σαγκάη, τη Γκουανγκζού και τη Σενζέν και έχει ήδη αρχίσει να χρεώνει τους επιβάτες σε τρεις από αυτές τις πόλεις. Η WeRide είναι ένας άλλος παίκτης που διαθέτει πάνω από 600 ρομποταξί και αυτοκινούμενα μικρά λεωφορεία, τα οποία βρίσκονται σε 26 πόλεις σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του Πεκίνου, της Σενζέν και του Άμπου Ντάμπι.
Τι συμβαίνει με το ρομποταξί του Έλον Μασκ
Με τον κλάδο να εξελίσσεται με αλματώδεις ρυθμούς, ο Έλον Μασκ αποκάλυψε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η Tesla θα παρουσιάσει το δικό της ρομποταξί στις 8 Αυγούστου. Αλλά για τι είδους ρομποταξί μιλάει;
Tesla Robotaxi unveil on 8/8
— Elon Musk (@elonmusk) April 5, 2024
Ο Μασκ έχει ξοδέψει πολύ χρόνο τα τελευταία έξι χρόνια προσπαθώντας να πείσει τους καταναλωτές ότι το Model 3, και οι γενιές των EVs από τότε, διαθέτουν όλο το υλικό και το λογισμικό που απαιτείται για την αυτοκίνηση. Αυτά τα αυτοκίνητα διαθέτουν πεντάλ, τιμόνι και δυνατότητα επιλογής είτε να οδηγείτε μόνοι σας είτε να βασίζεστε σε κάποια αρκετά εξελιγμένη βοήθεια.
Προς τιμήν του, ο Μασκ περιέγραψε ένα σημαντικό όραμα για το ρομποτάξι της Tesla ήδη από το 2016: «Σε πόλεις όπου η ζήτηση υπερβαίνει την προσφορά αυτοκινήτων, η Tesla θα διαχειρίζεται τον δικό της στόλο, εξασφαλίζοντας ότι θα μπορείτε πάντα να ζητάτε μια βόλτα από εμάς, όπου κι αν βρίσκεστε». Ωστόσο, η γνωστή εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχει μαρτυρήσει άλλα μυστικά για το πολυαναμενόμενο αυτόνομο όχημα
Όπως και να το προσεγγίσει ο Μασκ, τον Αύγουστο θα δούμε την Tesla να μπαίνει σε πιο άμεσο ανταγωνισμό με τις προαναφερθείσες εταιρείες, οι οποίες συνεχίζουν να δείχνουν πόσο δύσκολο είναι το όλο εγχείρημα των ρομποτικών ταξί.