THEPOWERGAME
Η Tesla πρόκειται να παρουσιάσει το ρομποταξί της στις 8 Αυγούστου, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Έλον Μάσκ σε ανάρτηση στο X.
Ο Μασκ έχει μιλήσει για το σχέδιο των ρομποτάξι εδώ και χρόνια και θα μπορούσε να αποτελέσει έναν σημαντικό νέο κλάδο στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι επενδυτές γίνονται επιφυλακτικοί απέναντι στην εταιρεία κατά τη διάρκεια μιας περιόδου επιβράδυνσης της ανάπτυξής της.
Tesla Robotaxi unveil on 8/8
— Elon Musk (@elonmusk) April 5, 2024
Οι μετοχές της Tesla αυξήθηκαν πάνω από 3% στην αγορά μετά το tweet του Μασκ.
Ο Μασκ μοιράστηκε την ημερομηνία αποκάλυψης την Παρασκευή, αφού το Reuters ανέφερε ότι τα σχέδια για το πολυαναμενόμενο μοντέλο χαμηλού κόστους αυτοκινήτου της Tesla είχαν εγκαταλειφθεί. Ο Μασκ κατηγόρησε το Reuters για «ψέματα».
Το 2015, ο Έλον Μασκ δήλωσε στους μετόχους ότι τα αυτοκίνητα της Tesla θα επιτύχουν «πλήρη αυτονομία» μέσα σε τρία χρόνια. Το 2016, δήλωσε ότι η Tesla θα ήταν σε θέση να στείλει ένα από τα αυτοκίνητά της σε μια διαδρομή σε όλη τη χώρα χωρίς να απαιτείται ανθρώπινη παρέμβαση μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.
Η Tesla δεν έχει ακόμη παραδώσει ένα ρομποτάξι, ένα αυτόνομο όχημα ή μια τεχνολογία που να μπορεί να μετατρέψει τα αυτοκίνητά της σε αυτοματοποιημένα οχήματα «επιπέδου 3». Ωστόσο, η Tesla προσφέρει προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), συμπεριλαμβανομένης μιας στάνταρ επιλογής Autopilot ή μιας premium επιλογής Full Self-Driving (FSD), η τελευταία από τις οποίες κοστίζει 199 δολάρια το μήνα για τους συνδρομητές στις ΗΠΑ ή 12.000 δολάρια προκαταβολικά.
Σε μια προσπάθεια ώθησης των πωλήσεων στο τέλος του τριμήνου, ο Μασκ επέβαλε πρόσφατα σε όλο το προσωπικό πωλήσεων και σέρβις να εγκαθιστά και να κάνει επίδειξη του FSD στους πελάτες πριν παραδώσει τα κλειδιά. Έγραψε σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς τους υπαλλήλους: «Σχεδόν κανείς δεν αντιλαμβάνεται πραγματικά πόσο καλά λειτουργεί (υπό επίβλεψη) το FSD. Ξέρω ότι αυτό θα επιβραδύνει τη διαδικασία παράδοσης, αλλά παρ’ όλα αυτά είναι μια μεγάλη απαίτηση».
Παρά το όνομά της, η premium επιλογή της Tesla απαιτεί έναν άνθρωπο- οδηγό στο τιμόνι, έτοιμο να στρίψει ή να φρενάρει ανά πάσα στιγμή.
Η μονάδα αυτόνομων οχημάτων Waymo της Alphabet λειτουργεί εμπορικές υπηρεσίες μεταφοράς χωρίς οδηγό στο Φοίνιξ, το Σαν Φρανσίσκο και το Λος Άντζελες, και αναπτύσσεται στην έδρα της Tesla, το Όστιν του Τέξας. Η Waymo σύναψε επίσης πρόσφατα πολυετή συνεργασία με την Uber και θα χρησιμοποιήσει τα ρομποταξί της για την παράδοση φαγητού για την Uber Eats στην Αριζόνα. Στην Κίνα, η αυτόνομη μονάδα της Didi λειτουργεί εμπορικά σε αγορές όπως η Γκουανγκζού.
Εταιρείες όπως η Wayve στο Ηνωμένο Βασίλειο και η Zoox στις ΗΠΑ συνεχίζουν να δοκιμάζουν τα ρομποταξί τους.
Την Παρασκευή, η Apple έκλεισε τη μονάδα αυτοοδήγησης και απέλυσε την περίπου 600 άτομα που είχαν σχέση με το έργο. Η υπηρεσία Cruise της GM προσέφερε προηγουμένως υπηρεσίες αυτοκινούμενων αυτοκινήτων στο Σαν Φρανσίσκο, προτού τερματιστεί αυτή υπό τον έλεγχο των ρυθμιστικών αρχών μετά από ένα ατύχημα. Μετά το περιστατικό, ο στόλος των ρομποτικών ταξί της Cruise έχει καθηλωθεί, οι τοπικές και ομοσπονδιακές κυβερνήσεις έχουν ξεκινήσει τις δικές τους έρευνες και η ηγεσία της Cruise έχει αλλάξει.
Στην Tesla, οι ημερομηνίες «αποκάλυψης» δεν προδίδουν μια κοντινή μελλοντική ημερομηνία για την εμπορική κυκλοφορία ενός νέου προϊόντος. Για παράδειγμα, η Tesla παρουσίασε το πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό βαρέως τύπου, το Semi, το 2017 και δεν ξεκίνησε τις παραδόσεις μέχρι τον Δεκέμβριο του 2022. Παράγει και πουλάει ακόμη και σήμερα πολύ λίγα Semis.