THEPOWERGAME
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 3,3% τον Δεκέμβριο, παρασυρόμενες από την επιβράδυνση της ζήτησης στη Γερμανία, όπως έδειξαν τα στοιχεία την Πέμπτη, στην πρώτη μείωση εδώ και 16 μήνες.
Η πτώση σε ετήσια βάση μπορεί επίσης να αποδοθεί στη συγκριτικά ισχυρή επίδοση της αγοράς τον Δεκέμβριο του 2022, ανέφερε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Στο σύνολο του 2023, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 13,9%, στα 10,5 εκατομμύρια οχήματα, με διψήφια αύξηση στην Ιταλία (+18,9%), την Ισπανία (+16,7%) και τη Γαλλία (+16,1%) σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Στη Γερμανία, οι συνολικές ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 23% τον Δεκέμβριο και αυξήθηκαν μόνο κατά 7,3% κατά τη διάρκεια του έτους, δήλωσε ο ACEA. Οι ταξινομήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Δεκέμβριο στη χώρα, τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στην Ευρώπη, μειώθηκαν κατά 47,6%, ενώ οι βενζινοκίνητες αυξήθηκαν κατά 16,1%.
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα – είτε πρόκειται για πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, είτε για plug-in υβριδικά είτε για πλήρως υβριδικά – που πωλούνται στην Ένωση αντιστοιχούν στο 48,1% του συνόλου των ταξινομήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων το 2023, από 44,2% το προηγούμενο έτος.
Οι ταξινομήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 16,9% τον Δεκέμβριο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, παρασυρόμενες επίσης από την κακή ζήτηση στη Γερμανία, αλλά αυξήθηκαν κατά 37% συνολικά κατά τη διάρκεια του 2023.
Η εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla κατέγραψε πτώση 6,9% στις πωλήσεις του Δεκεμβρίου. Η μάρκα του Elon Musk μείωσε τις τιμές των αυτοκινήτων Model Y σε όλη την Ευρώπη και στην Κίνα τις τελευταίες εβδομάδες, εν μέσω μιας δύσκολης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Tesla, η Volkswagen και η Mercedes Benz είχαν δηλώσει τον Οκτώβριο ότι τα υψηλά επιτόκια και η υποτονική αγορά αποθαρρύνουν τις αγορές EV.
Ωστόσο, οι έμποροι στη Γερμανία και την Ιταλία και η έρευνα τεσσάρων παγκόσμιων εταιρειών ανάλυσης δεδομένων ανέφεραν ότι πίσω από την πιο αργή υιοθέτηση κρύβονται περισσότερα από την οικονομική αβεβαιότητα, προσθέτοντας ότι οι καταναλωτές δεν έχουν πειστεί ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους όσον αφορά την ασφάλεια, την εμβέλεια και την τιμή.
Οι συνολικές ταξινομήσεις στη Volkswagen αυξήθηκαν κατά 1,1% τον Δεκέμβριο, ενώ μειώθηκαν κατά 19,2% και 4,5% για τη Stellantis και τη Renault αντίστοιχα.
Ο αριθμός των νέων οχημάτων που ταξινομήθηκαν τον Δεκέμβριο στην ΕΕ, τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ) μειώθηκε κατά 3,8% σε 1,05 εκατομμύρια οχήματα, σύμφωνα με τον ACEA.