THEPOWERGAME
Η Toyota Motor σχεδιάζει να παραγάγει περίπου 10,3 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως το 2024, ανανεώνοντας το ρεκόρ ετήσιας παραγωγής της για δεύτερη συνεχή χρονιά, αναφέρει σε δημοσίευμά της η οικονομική εφημερίδα Nikkei.
Η Toyota ετοιμάζεται να αυξήσει την παραγωγή χάρη στις ισχυρές πωλήσεις υβριδικών οχημάτων. Η έλλειψη ημιαγωγών αυτοκινήτων και άλλων εξαρτημάτων επίσης αμβλύνεται, ανέφερε η Nikkei. Για το ημερολογιακό έτος έως τον Δεκέμβριο, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, με βάση τις πωλήσεις, στοχεύει να παράξει 3,4 εκατ. οχήματα στην Ιαπωνία και 6,9 εκατ. στο εξωτερικό, σημειώνει το δημοσίευμα. Στα νούμερα αυτά περιλαμβάνεται και η πολυτελής μάρκα αυτοκινήτων Lexus.
Η έκθεση δεν ήταν κάτι που είχε ανακοινώσει η εταιρεία, δήλωσε εκπρόσωπος της Toyota χωρίς να σχολιάσει περαιτέρω. Η Toyota θα στοχεύσει σε ετήσια παραγωγή άνω των 10,5 εκατ. οχημάτων, ανέφερε η Nikkei. Πρόσθεσε ότι η εταιρεία έθεσε τα επίπεδα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων σε περίπου 250.000 οχήματα το 2024 και 600.000 μονάδες το 2025.
Η Toyota παρήγαγε 9,2 εκατ. οχήματα κατά τους πρώτους 11 μήνες του 2023, όπως ανέφερε τον περασμένο μήνα. Περίπου το ένα τρίτο των οχημάτων που πούλησε παγκοσμίως κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ήταν υβριδικά βενζινοηλεκτρικά οχήματα.
Toyota: Το σκάνδαλο ασφαλείας και η κρίση εμπιστοσύνης
Υπενθυμίζεται, ότι μέσα στο μήνα ξέσπασε σκάνδαλο στην αυτοκινητοβιομηχανία με την Toyota να σταματά τις παραδόσεις των Daihatsu – θυγατρική της εταιρεία – και τώρα να αντιμετωπίζει κυβερνητική έφοδο στα γραφεία της – μετά από έρευνα που διαπίστωσε ότι τα περισσότερα από τα οχήματά της δεν είχαν ελεγχθεί σωστά για την ασφάλεια σύγκρουσης. Η αυτοκινητοβιομηχανία υποσχέθηκε θεμελιώδη μεταρρύθμιση, μετά το σκάνδαλο ότι τα περισσότερα από τα οχήματά της Daihatsu δεν είχαν ελεγχθεί σωστά για την ασφάλειά τους σε περίπτωση σύγκρουσης.
Η κατάσταση παρουσιάζει κρίση εμπιστοσύνης όχι μόνο για τη Τoyota. η οποία υπέστη ένα άλλο σκάνδαλο πέρυσι με την άλλη μεγάλη μονάδα της Hino Motors Ltd., αλλά και για την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας. «Δημιουργεί πραγματικά έκπληξη», δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής αυτοκινήτων του Bloomberg Intelligence, Tatsuo Yoshida, προσθέτοντας ότι μπορεί να χρειαστεί να αναστείλει την παραγωγή και η Daihatsu λόγω του χρόνου που μπορεί να χρειαστεί για να αποκτήσει εκ νέου τις πιστοποιήσεις που αποκτήθηκαν με δόλο. «Η Toyota δεν θα απαλλαγεί από την ευθύνη εποπτείας της διοίκησης».
Η έρευνα επικεντρώνεται στη μονάδα ελέγχου των αερόσακων των αυτοκινήτων και διαπίστωσε ότι αυτοί που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των δοκιμών πρόσκρουσης ήταν διαφορετικοί από αυτούς που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα που πωλούνται στο κοινό. Ενώ αυτές οι άλλες μονάδες δοκιμών βρέθηκαν αργότερα να πληρούν τα βιομηχανικά πρότυπα, τα αποτελέσματα των δοκιμών πλευρικής σύγκρουσης των μοντέλων Daihatsu Cast και Toyota Pixis «ενδέχεται να μην συμμορφώνονται με τα πρότυπα που θεσπίζει ο νόμος», δήλωσε η Toyota.
Η Daihatsu παραδέχτηκε τον Απρίλιο ότι παραποίησε τα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης σε 88.000 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στην Ταϊλάνδη και τη Μαλαισία και πωλήθηκαν εντός του περασμένου έτους. Η Daihatsu παρήγαγε περισσότερα από 1,7 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως το 2022, εκ των οποίων περίπου τα μισά κατασκευάστηκαν στην Ιαπωνία. Κατέχει περίπου 30% μερίδιο αγοράς για τα αυτοκίνητα kei – οχήματα μικρού μεγέθους, καθιστώντας την ηγέτη του κλάδου μαζί με την ανταγωνίστρια Suzuki.