Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Πώς η κινεζική BYD ξεπέρασε την Tesla σε πωλήσεις EV

Παρά το γεγονός ότι η Tesla πέτυχε αριθμό-ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το τέταρτο τρίμηνο του 2023, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις της αγοράς και αγγίζοντας τους εταιρικούς στόχους της, έχασε την πρωτιά από την κινεζική BYD, την οποία υποστηρίζει ο Γουόρεν Μπάφετ.

Συγκεκριμένα, η Tesla παρέδωσε 484.507 ηλεκτρικά οχήματα το διάστημα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου, όμως αντίστοιχα η BYD έφτασε τις 526.409 πωλήσεις, κυρίως εσωτερικά στην αγορά της Κίνας. Οι αναλυτές εκτιμούν πως οι αγοραστές αυτοκινήτων αναζητούν πλέον φθηνότερα μοντέλα, καθώς τα επιτόκια παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.

Έτσι, ο Μπάφετ και η επενδυτική εταιρεία του, Berkshire Hathaway, αν και τον Οκτώβριο προχώρησε στην πώληση 820.500 μετοχών της BYD, της κινεζικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, ίσως δει τα κέρδη να επιστρέφουν. Συνολικά οι πωλήσεις οχημάτων όλων των κατηγοριών της BYD ανήλθαν σε 3,02 εκατ. τεμάχια, το 1,4 εκατ. των οποίων είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Από την άλλη, η Tesla, σε επίπεδο χρονιάς, ξεπέρασε την BYD, καταφέροντας να πουλήσει 1,8 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα. Ο ιδιοκτήτης της, Έλον Μασκ, φιλόδοξος ως συνήθως, είχε ανεβάσει τον πήχυ πολύ ψηλά, στοχεύοντας για το 2023 σε πωλήσεις 2 εκατ. ΕV.

Σύμφωνα με το Breakingviews του Reuters, πάντως, το επίτευγμα αυτήν τη στιγμή στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων είναι να βρίσκεται κανείς με μεγάλο αριθμό πωλήσεων, ανεξαρτήτως του αν καταλαμβάνει την πρώτη ή τη δεύτερη θέση. Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι έρχεται μια δύσκολη χρονιά στον συγκεκριμένο κλάδο.

Το πλεονέκτημα της κινεζικής αγοράς

Επί σειρά ετών η Tesla ήταν ο κυρίαρχος στην αγορά των αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών, με τις Ford Motor, General Motors και Volkswagen να αδυνατούν να την ανταγωνιστούν. Ωστόσο, στο παιχνίδι μπήκε ένας παίκτης από την Κίνα, η BYD, η οποία ωφελείται από το γεγονός πως απευθύνεται στη μεγαλύτερη αγορά ΙΧ αλλά και ηλεκτροκίνησης του πλανήτη.

Στην Κίνα, άλλωστε, επέλεξε και η Tesla να στήσει το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής της, συγκεκριμένα στη Σαγκάη, το οποίο είναι και το μεγαλύτερο εργοστάσιο του πλανήτη, με δυνατότητα παραγωγής ενός εκατομμυρίου οχημάτων τον χρόνο. Όμως η BYD εξακολουθεί να βασίζεται στην κινεζική αγορά για ποσοστό που φτάνει έως και το 90% των πωλήσεών της.

Ταυτόχρονα, και οι δύο εταιρείες επεκτείνουν τις δυνατότητες παραγωγής τους. Η Tesla στη Γερμανία και το Μεξικό, η BYD στην Ουγγαρία, τη Βραζιλία και την Ταϊλάνδη.

Ενίσχυση των πωλήσεων από τη μείωση τιμών

Η Tesla αύξηση τις εκπτώσεις και πρόσφερε κίνητρα, όπως ένα δωρεάν εξάμηνο ταχυφόρτισης, αν η αγορά του αυτοκινήτου γινόταν έως τα τέλη Δεκεμβρίου. Άλλωστε, μέχρι τότε διαρκούσαν και οι φοροαπαλλαγές που απολάμβανε και η ίδια, στο πλαίσιο του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού, που επιδοτούσε τις «πράσινες» μετακινήσεις.

Αυτές οι πολιτικές είχαν αποτέλεσμα μία αύξηση 11% έως τον Δεκέμβριο, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, φτάνοντας τις συνολικές πωλήσεις για το 2023 στο 1,85 εκατ. τεμάχια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!