Γ.Δ.
1534.97 +0,35%
ACAG
0,00%
6.02
BOCHGR
0,00%
5
CENER
0,00%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
0,00%
8.22
EVR
0,00%
1.465
NOVAL
0,00%
2.47
OPTIMA
0,00%
13
TITC
0,00%
45.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.84
ΑΒΕ
0,00%
0.467
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.71
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.765
ΑΛΜΥ
0,00%
4.255
ΑΛΦΑ
0,00%
1.716
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.7
ΑΣΚΟ
0,00%
3.34
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.72
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.22
ΒΙΟ
0,00%
5.75
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.91
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.72
ΔΑΑ
0,00%
8.354
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
0,00%
12.86
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.338
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.88
ΕΕΕ
0,00%
33
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.76
ΕΛΒΕ
0,00%
5.1
ΕΛΙΝ
0,00%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.24
ΕΛΠΕ
0,00%
7.4
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.3
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.822
ΕΛΧΑ
0,00%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.195
ΕΤΕ
0,00%
8.35
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.41
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.91
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.39
ΕΧΑΕ
0,00%
4.85
ΙΑΤΡ
0,00%
1.67
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3595
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.75
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.01
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.6
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.13
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.245
ΚΑΡΕΛ
0,00%
328
ΚΕΚΡ
0,00%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.445
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.372
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.19
ΚΡΙ
0,00%
15.75
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.78
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
0,00%
0.838
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.02
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.256
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.65
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.04
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.648
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
0,00%
2.84
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
21.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.64
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.28
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
0,00%
27.5
ΟΛΠ
0,00%
30.85
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.57
ΟΠΑΠ
0,00%
16.18
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.788
ΟΤΕ
0,00%
14.62
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.22
ΠΑΙΡ
0,00%
0.96
ΠΑΠ
0,00%
2.57
ΠΕΙΡ
0,00%
4.314
ΠΕΡΦ
0,00%
5.38
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.28
ΠΛΑΘ
0,00%
4.055
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.4
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.645
ΣΑΡ
0,00%
11.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.351
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.76
ΣΠΙ
0,00%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.646
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
0,00%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

ΕΕ: Πτώση στις πωλήσεις υβριδικών και ντίζελ αυτοκινήτων

Αξιοσημείωτη ήταν η επέκταση της αγοράς των καινούργιων αυτοκινήτων της ΕΕ τον Οκτώβριο, με τις νέες ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 14,6%, στις 855.484 μονάδες.

Αυτή η ανοδική τάση είχε σαν αποτέλεσμα να σημειωθεί ο δέκατος πέμπτος συνεχόμενος μήνας ανάπτυξης, με αξιοσημείωτες διψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις σε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές: Τη Γαλλία (+21,9%), την Ιταλία (+20%) και την Ισπανία (+18,1%). Ωστόσο, η γερμανική αγορά αυτοκινήτου ανέφερε μια πιο μέτρια ετήσια αύξηση 4,9%, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA.

Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 16,7%, φθάνοντας συνολικά σχεδόν τις εννέα εκατομμύρια μονάδες. Όλες οι αγορές αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτού του δεκάμηνου εκτός από την Ουγγαρία. Συγκεκριμένα, οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ιταλία (+20,4%), Ισπανία (+18,5%), Γαλλία (+16,5%) και Γερμανία (+13,5%) συνέβαλαν σε αυτή τη θετική τάση.

Τον Οκτώβριο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε στο 14,2%, από 12% τον ίδιο μήνα πέρσι. Το μερίδιο από το έτος μέχρι ανέρχεται πλέον στο 14%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το σωρευτικό μερίδιο του ντίζελ. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξασφάλισαν τη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς σχεδόν 29%, ενώ τα βενζινοκίνητα διατήρησαν το προβάδισμά τους, αν και μειώθηκαν στο 33,4% τον Οκτώβριο.

Τον Οκτώβριο, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά, κατά 36,3% φτάνοντας τις 121.808 μονάδες. Αρκετές αγορές συνέβαλαν σε αυτή την επέκταση με τριψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις, ιδιαίτερα το Βέλγιο (+147,3%) και η Δανία (+100,7%). Μετά από επιβράδυνση τον Σεπτέμβριο, η Γερμανία -η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία- αυξήθηκε μέτρια (+4,3%) τον Οκτώβριο. Αυτό ανεβάζει τον όγκο από το έτος μέχρι σήμερα σε 1,2 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αξιοσημείωτο κέρδος 53,1% σε σύγκριση με πέρσι και κατακτώντας μερίδιο 14% στην αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ κατά τη διάρκεια του δεκάμηνου.

Οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 38,6% τον Οκτώβριο, λόγω της σημαντικής ανάπτυξης στις τρεις κορυφαίες αγορές της περιοχής: Γερμανία (+57,9%), Γαλλία (+40,1%) και Ιταλία (+28%). Αυτό συνέβαλε σε σωρευτική αύξηση 29,8%, φτάνοντας συνολικά 2,2 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο δεκάμηνο, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς.

Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση στις 72.002 μονάδες τον περασμένο μήνα. Παρά τις αξιοσημείωτες αυξήσεις στο Βέλγιο (+70,2%) και τη Γαλλία (+34,2%), αυτό ήταν ανεπαρκές για να αντισταθμίσει την πτώση της Γερμανίας (-49%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτήν την πηγή ενέργειας. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε από 10,2% σε 8,4% τον Οκτώβριο.

Τον Οκτώβριο, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 8,1%, αν και το μερίδιο αγοράς της μειώθηκε από 35,4% σε 33,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι. Η σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας (+21%), της Γαλλίας (+17,4%), της Ισπανίας (+7,7%) και της Γερμανίας (+7,5%), συνέβαλε στην αύξηση αυτή.

Από την άλλη πλευρά, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε την πτώση της τον Οκτώβριο, σημειώνοντας πτώση κατά 13,2%. Αυτή η πτώση ήταν εμφανής στις περισσότερες αγορές του μπλοκ, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γαλλία (-29,4%), Ισπανία (-20,2%), Γερμανία (-4,6%) και Ιταλία (-3,7%). Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα έχουν πλέον μερίδιο αγοράς 12%, από 15,9% τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.

Η European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 14 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , JLR, Mercedes-Benz, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group και Volvo Group.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!