THEPOWERGAME
Η Ford Motor φαίνεται να οπισθοχωρεί εν μέρει από τα σχέδιά της για ένα εργοστάσιο μπαταριών αξίας 3,5 δισ. δολαρίων στο Μίσιγκαν, καθώς η ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα επιβραδύνεται, το εργατικό κόστος αυξάνεται και η εταιρεία προχωρά σε περικοπές κόστους. Να διευκρινιστεί ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν εξετάζει το ενδεχόμενο ακύρωσης της επένδυσης, αλλά μείωσης του ποσού που θα δαπανηθεί.
Στελέχη της Ford, μεταξύ των οποίων ο διευθύνων σύμβουλος Τζιμ Φάρλεϊ και ο πρόεδρος Μπιλ Φορντ, ανακοίνωσαν αρχικά τα σχέδια για το εργοστάσιο τον Φεβρουάριο. Γρήγορα βέβαια έγινε πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, λόγω της σύνδεσής της με τον κινεζικό κατασκευαστή μπαταριών Contemporary Amperex Technology Co (CATL). Το εργοστάσιο είναι 100% θυγατρική της Ford, αλλά η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία παραχωρεί άδεια χρήσης τεχνολογίας από την CATL για την παραγωγή νέων μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου, ή LFP, για EVs.
Η Ford δήλωσε σήμερα, ότι μειώνει την παραγωγική ικανότητα κατά περίπου 43% σε 20 γιγαβατώρες ετησίως, ενώ μειώνει την εκτιμώμενη απασχόληση από 2.500 θέσεις εργασίας σε 1.700 θέσεις εργασίας. Η εταιρεία δεν αποκάλυψε ωστόσο πόσα χρήματα τελικά θα επενδύσει στο εργοστάσιο. Με βάση τη μειωμένη δυναμικότητα, θα εξακολουθούσε να είναι μια επένδυση που θα κυμαίνεται περίπου στα 2 δισ. δολάρια.
Η απόφαση αυτή προστίθεται στην πρόσφατη υποχώρηση των αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ζήτηση για τα EVs είναι χαμηλότερη από την αναμενόμενη, μεταξύ άλλων, λόγω του υψηλότερου κόστους και των προκλήσεων με τις αλυσίδες εφοδιασμού και τις τεχνολογίες μπαταριών.
Οι μειώσεις στο εργοστάσιο του Μάρσαλ, στο Μίσιγκαν, αποτελούν μέρος των σχεδίων της Ford που ανακοινώθηκαν τον περασμένο μήνα για περικοπή ή καθυστέρηση περίπου 12 δισ. δολαρίων σε επενδύσεις σε EV που είχαν ανακοινωθεί προηγουμένως. Η εταιρεία θα αναβάλει επίσης την κατασκευή ενός άλλου εργοστασίου παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στο Κεντάκι.
Ford: Αυξημένο το εργατικό κόστος, αργή η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα
«Εξετάσαμε όλους τους παράγοντες. Αυτοί περιλάμβαναν τη ζήτηση και την αναμενόμενη ανάπτυξη των EV, τα επιχειρηματικά μας σχέδια, τα σχέδια του κύκλου των προϊόντων μας, την προσιτή τιμή και την επιχείρηση για να βεβαιωθούμε ότι αυτό το εργοστάσιο θα είναι βιώσιμο», δήλωσε ο επικεφαλής επικοινωνίας της Ford, Μαρκ Τρούμπι, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των μέσων ενημέρωσης. «Αφού αξιολογήσαμε όλα αυτά, είμαστε πλέον σε θέση να επιβεβαιώσουμε ότι προχωράμε με το εργοστάσιο, αν και σε ελαφρώς μικρότερο μέγεθος και πεδίο εφαρμογής από αυτό που είχαμε αρχικά ανακοινώσει».
Ο Τρούμπι δήλωσε ότι το εργοστάσιο εξακολουθεί να αναμένεται να ανοίξει το 2026, παρόλο που η εταιρεία σταμάτησε την παραγωγή του εργοστασίου για περίπου δύο μήνες κατά τη διάρκεια συλλογικών διαπραγματεύσεων με το σωματείο UAW. Σύμφωνα με τον Τρούμπι, το αυξημένο εργατικό κόστος συνέβαλε στην απόφαση της Ford να μειώσει τα σχέδια.
«Εξακολουθούμε να είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τη στρατηγική μας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά είναι σαφές ότι, ενώ υπάρχει ανάπτυξη, τόσο στις ΗΠΑ όσο και παγκοσμίως, είναι σαφές ότι η ανάπτυξη δεν έχει το ρυθμό που περιμέναμε», δήλωσε ο Tρούμπι. «Προσπαθούμε να φερθούμε έξυπνα στο πώς θα προχωρήσουμε».