Γ.Δ.
1415.01 +0,57%
ACAG
+1,38%
5.88
CENER
-1,12%
9.69
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,12%
8.51
NOVAL
-1,16%
2.6885
OPTIMA
-0,34%
11.86
TITC
0,00%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,71%
1.416
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
+17,12%
0.855
ΑΛΜΥ
-0,38%
2.65
ΑΛΦΑ
+0,90%
1.574
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,98%
11.37
ΑΣΚΟ
+2,37%
3.02
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+2,50%
2.46
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,40%
5.81
ΒΙΟΚΑ
-3,63%
2.39
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,73%
16.52
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,27%
11.21
ΔΟΜΙΚ
+2,20%
3.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
-0,38%
31.38
ΕΚΤΕΡ
-0,36%
4.185
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,57%
2.32
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,61%
2.53
ΕΛΠΕ
+0,64%
7.89
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,83%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,75%
1.874
ΕΝΤΕΡ
-1,76%
7.81
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,59%
1.28
ΕΤΕ
-0,39%
7.668
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
+0,74%
5.45
ΕΥΡΩΒ
-1,35%
2.042
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.83
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
-0,87%
1.71
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
-1,89%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+0,34%
1.166
ΙΝΤΕΚ
+0,36%
5.54
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,12%
1.165
ΙΝΤΚΑ
+1,55%
3.28
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,10%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,48%
1.57
ΚΟΡΔΕ
-3,36%
0.46
ΚΟΥΑΛ
-0,81%
1.22
ΚΟΥΕΣ
+0,76%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,35%
0.865
ΛΑΜΔΑ
+0,15%
6.75
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,97%
2.61
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+4,59%
4.1
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-3,03%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,65%
23.44
ΜΟΝΤΑ
+2,90%
3.19
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,35%
27.08
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.42
ΜΠΡΙΚ
+0,81%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,52%
36
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
+0,40%
25.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
+1,09%
14.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,89%
0.91
ΟΤΕ
+1,40%
13.75
ΟΤΟΕΛ
-1,40%
11.24
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+0,85%
3.548
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,53%
1.128
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+0,44%
4.555
ΡΕΒΟΙΛ
+5,00%
2.1
ΣΑΡ
-0,54%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,36%
19.58
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.624
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Ford: Εμπρός πίσω στην επένδυση 3,5 δισ. σε εργοστάσιο μπαταριών EV

Η Ford Motor φαίνεται να οπισθοχωρεί εν μέρει από τα σχέδιά της για ένα εργοστάσιο μπαταριών αξίας 3,5 δισ. δολαρίων στο Μίσιγκαν, καθώς η ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα επιβραδύνεται, το εργατικό κόστος αυξάνεται και η εταιρεία προχωρά σε περικοπές κόστους. Να διευκρινιστεί ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν εξετάζει το ενδεχόμενο ακύρωσης της επένδυσης, αλλά μείωσης του ποσού που θα δαπανηθεί.

Στελέχη της Ford, μεταξύ των οποίων ο διευθύνων σύμβουλος Τζιμ Φάρλεϊ και ο πρόεδρος Μπιλ Φορντ, ανακοίνωσαν αρχικά τα σχέδια για το εργοστάσιο τον Φεβρουάριο. Γρήγορα βέβαια έγινε πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, λόγω της σύνδεσής της με τον κινεζικό κατασκευαστή μπαταριών Contemporary Amperex Technology Co (CATL). Το εργοστάσιο είναι 100% θυγατρική της Ford, αλλά η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία παραχωρεί άδεια χρήσης τεχνολογίας από την CATL για την παραγωγή νέων μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου, ή LFP, για EVs.

Η Ford δήλωσε σήμερα, ότι μειώνει την παραγωγική ικανότητα κατά περίπου 43% σε 20 γιγαβατώρες ετησίως, ενώ μειώνει την εκτιμώμενη απασχόληση από 2.500 θέσεις εργασίας σε 1.700 θέσεις εργασίας. Η εταιρεία δεν αποκάλυψε ωστόσο πόσα χρήματα τελικά θα επενδύσει στο εργοστάσιο. Με βάση τη μειωμένη δυναμικότητα, θα εξακολουθούσε να είναι μια επένδυση που θα κυμαίνεται περίπου στα 2 δισ. δολάρια.

Η απόφαση αυτή προστίθεται στην πρόσφατη υποχώρηση των αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ζήτηση για τα EVs είναι χαμηλότερη από την αναμενόμενη, μεταξύ άλλων, λόγω του υψηλότερου κόστους και των προκλήσεων με τις αλυσίδες εφοδιασμού και τις τεχνολογίες μπαταριών.

Οι μειώσεις στο εργοστάσιο του Μάρσαλ, στο Μίσιγκαν, αποτελούν μέρος των σχεδίων της Ford που ανακοινώθηκαν τον περασμένο μήνα για περικοπή ή καθυστέρηση περίπου 12 δισ. δολαρίων σε επενδύσεις σε EV που είχαν ανακοινωθεί προηγουμένως. Η εταιρεία θα αναβάλει επίσης την κατασκευή ενός άλλου εργοστασίου παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στο Κεντάκι.

Ford: Αυξημένο το εργατικό κόστος, αργή η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα

«Εξετάσαμε όλους τους παράγοντες. Αυτοί περιλάμβαναν τη ζήτηση και την αναμενόμενη ανάπτυξη των EV, τα επιχειρηματικά μας σχέδια, τα σχέδια του κύκλου των προϊόντων μας, την προσιτή τιμή και την επιχείρηση για να βεβαιωθούμε ότι αυτό το εργοστάσιο θα είναι βιώσιμο», δήλωσε ο επικεφαλής επικοινωνίας της Ford, Μαρκ Τρούμπι, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των μέσων ενημέρωσης. «Αφού αξιολογήσαμε όλα αυτά, είμαστε πλέον σε θέση να επιβεβαιώσουμε ότι προχωράμε με το εργοστάσιο, αν και σε ελαφρώς μικρότερο μέγεθος και πεδίο εφαρμογής από αυτό που είχαμε αρχικά ανακοινώσει».

Ο Τρούμπι δήλωσε ότι το εργοστάσιο εξακολουθεί να αναμένεται να ανοίξει το 2026, παρόλο που η εταιρεία σταμάτησε την παραγωγή του εργοστασίου για περίπου δύο μήνες κατά τη διάρκεια συλλογικών διαπραγματεύσεων με το σωματείο UAW. Σύμφωνα με τον Τρούμπι, το αυξημένο εργατικό κόστος συνέβαλε στην απόφαση της Ford να μειώσει τα σχέδια.

«Εξακολουθούμε να είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τη στρατηγική μας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά είναι σαφές ότι, ενώ υπάρχει ανάπτυξη, τόσο στις ΗΠΑ όσο και παγκοσμίως, είναι σαφές ότι η ανάπτυξη δεν έχει το ρυθμό που περιμέναμε», δήλωσε ο Tρούμπι. «Προσπαθούμε να φερθούμε έξυπνα στο πώς θα προχωρήσουμε».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!