Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα εκπαραθυρώνουν τη Volkswagen

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρωτοστατούν στην ταχεία στροφή της χώρας προς τα ηλεκτρικά οχήματα, βάζοντας τη Volkswagen σε τροχιά για το χειρότερο έτος πωλήσεων της στην Κίνα από το 2012. Η ανάλυση αυτή βασίζεται στα στοιχεία του CNBC για τα τρία πρώτα τρίμηνα του έτους. Ωστόσο, ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι μόνος στις δυσκολίες του, σύμφωνα με την ανάλυση που έγινε για 10 παγκόσμιες μάρκες αυτοκινήτων.

Ηλεκτρικά οχήματα: Τρέμει η θέση της Volkswagen στην κινεζική αγορά 

Η Nissan βρίσκεται επίσης σε τροχιά για τη χειρότερη χρονιά της στην κινεζική αγορά από το 2009, ενώ και η Hyundai αναμένεται να καταγράψει τις χαμηλότερες πωλήσεις τουλάχιστον από το 2009, ίσως και νωρίτερα. Οι μειώσεις αυτές προκύπτουν καθώς η Κίνα έχει μεταβεί γρήγορα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα νέα ενεργειακά οχήματα. Είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά μπαταριών και υβριδικών αυτοκινήτων που έχουν καταλάβει η Tesla και εγχώριες μάρκες όπως η BYD.

Στην Κίνα τα νέα ενεργειακά οχήματα αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ένα τρίτο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη χώρα μέχρι στιγμής φέτος. Αυτό προκύπτει σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας, η οποία προβλέπει επίσης ότι η τοπική αγορά αυτοκινήτων θα αυξηθεί κατά 20% τον Νοέμβριο σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα την τελευταία δεκαετία
Πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα την τελευταία δεκαετία

Ενώ η Volkswagen παραμένει μακράν ένας γίγαντας στην αγορά αυτοκινήτων της Κίνας, με περίπου 3 εκατ. οχήματα να πωλούνται ετησίως, η γερμανική μάρκα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στα ηλεκτρικά οχήματα. Τον Ιούλιο η εταιρεία επένδυσε περίπου 700 εκατ. δολάρια στην κινεζική Xpeng για να αναπτύξουν από κοινού δύο ηλεκτρικά οχήματα για την Κίνα.

Η BYD πούλησε περισσότερα από 1 εκατ. αυτοκίνητα για πρώτη φορά το 2022 και βρίσκεται σε πορεία για 2,5 εκατ. πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα φέτος, σύμφωνα με το CNBC. Η Toyota, η οποία έχει δυσκολευτεί στη μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα, βρίσκεται στη χειρότερη χρονιά συνολικών πωλήσεων στην Κίνα από το 2020, με περίπου 1,8 εκατ. πωλήσεις οχημάτων.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αναπτύσσεται ταχύτερα από τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς, δήλωσε ο Alvin Liu, αναλυτής στο γραφείο της Canalys στη Σαγκάη. Επισήμανε ότι με περίπου 2 ή 3 εκατομμύρια πωλήσεις, η BYD πρόκειται να καταλάβει ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς νέων ενεργειακών οχημάτων της Κίνας.

Οι ξένες μάρκες ξεθωριάζουν στην Κίνα

Οι ξένες μάρκες γίνονται λιγότερο δημοφιλείς στους Κινέζους καταναλωτές όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι περιορισμοί πινακίδων κυκλοφορίας σε μεγάλες πόλεις, όπως το Πεκίνο, δίνουν κίνητρα στους ντόπιους να αγοράζουν ηλεκτρικά αντί για παραδοσιακά αυτοκίνητα, που κινούνται με καύσιμο.

Μια έρευνα της Bernstein σε περισσότερους από 1.500 καταναλωτές στην Κίνα τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο διαπίστωσε ότι η BYD ήταν η κορυφαία μάρκα που θα εξέταζαν οι Κινέζοι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων. Η Tesla ήταν η επόμενη, ακολουθούμενη από τη Nio.

Όσον αφορά τις προτιμήσεις για την επόμενη αγορά αυτοκινήτου, «εκτός από την Tesla, όλες οι ξένες μάρκες είδαν τις βαθμολογίες πρόσφυσης της μάρκας τους να μειώνονται από έτος σε έτος, εκ των οποίων οι ιαπωνικές μάρκες (π.χ. Toyota, Honda, Nissan) έπεσαν περισσότερο», αναφέρει η έκθεση.

«Ο νεότερος πληθυσμός είδε επίσης μείωση του ενδιαφέροντος για παραδοσιακές μη γερμανικές μάρκες premium και σε μικρότερο βαθμό για γερμανικές μάρκες υψηλής ποιότητας», ανέφερε η έκθεση. «Η Tesla είναι πιο ελκυστική για τους σημερινούς ιδιοκτήτες γερμανικών και άλλων premium επωνυμιών, καθώς κάνουν τη μετάβασή τους στα ηλεκτροκίνητα», αναφέρει η έκθεση Bernstein.

Τα κινέζικα EVs πάνε για παγκόσμια κυριαρχία

Η BYD αλλά και άλλες κινεζικές μάρκες πωλούν επίσης ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο εξωτερικό. Φέτος η Κίνα βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο, ξεπερνώντας την Ιαπωνία και τη Γερμανία, σύμφωνα με την ανάλυση της Moody’s τον Αύγουστο.

Ως ένδειξη του πόσο μεγάλη δύναμη γίνονται οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στο εξωτερικό, η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο μια έρευνα κατά των επιδοτήσεων σε κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!