Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα εκπαραθυρώνουν τη Volkswagen

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρωτοστατούν στην ταχεία στροφή της χώρας προς τα ηλεκτρικά οχήματα, βάζοντας τη Volkswagen σε τροχιά για το χειρότερο έτος πωλήσεων της στην Κίνα από το 2012. Η ανάλυση αυτή βασίζεται στα στοιχεία του CNBC για τα τρία πρώτα τρίμηνα του έτους. Ωστόσο, ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι μόνος στις δυσκολίες του, σύμφωνα με την ανάλυση που έγινε για 10 παγκόσμιες μάρκες αυτοκινήτων.

Ηλεκτρικά οχήματα: Τρέμει η θέση της Volkswagen στην κινεζική αγορά 

Η Nissan βρίσκεται επίσης σε τροχιά για τη χειρότερη χρονιά της στην κινεζική αγορά από το 2009, ενώ και η Hyundai αναμένεται να καταγράψει τις χαμηλότερες πωλήσεις τουλάχιστον από το 2009, ίσως και νωρίτερα. Οι μειώσεις αυτές προκύπτουν καθώς η Κίνα έχει μεταβεί γρήγορα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα νέα ενεργειακά οχήματα. Είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά μπαταριών και υβριδικών αυτοκινήτων που έχουν καταλάβει η Tesla και εγχώριες μάρκες όπως η BYD.

Στην Κίνα τα νέα ενεργειακά οχήματα αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ένα τρίτο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη χώρα μέχρι στιγμής φέτος. Αυτό προκύπτει σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας, η οποία προβλέπει επίσης ότι η τοπική αγορά αυτοκινήτων θα αυξηθεί κατά 20% τον Νοέμβριο σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα την τελευταία δεκαετία
Πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα την τελευταία δεκαετία

Ενώ η Volkswagen παραμένει μακράν ένας γίγαντας στην αγορά αυτοκινήτων της Κίνας, με περίπου 3 εκατ. οχήματα να πωλούνται ετησίως, η γερμανική μάρκα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στα ηλεκτρικά οχήματα. Τον Ιούλιο η εταιρεία επένδυσε περίπου 700 εκατ. δολάρια στην κινεζική Xpeng για να αναπτύξουν από κοινού δύο ηλεκτρικά οχήματα για την Κίνα.

Η BYD πούλησε περισσότερα από 1 εκατ. αυτοκίνητα για πρώτη φορά το 2022 και βρίσκεται σε πορεία για 2,5 εκατ. πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα φέτος, σύμφωνα με το CNBC. Η Toyota, η οποία έχει δυσκολευτεί στη μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα, βρίσκεται στη χειρότερη χρονιά συνολικών πωλήσεων στην Κίνα από το 2020, με περίπου 1,8 εκατ. πωλήσεις οχημάτων.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αναπτύσσεται ταχύτερα από τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς, δήλωσε ο Alvin Liu, αναλυτής στο γραφείο της Canalys στη Σαγκάη. Επισήμανε ότι με περίπου 2 ή 3 εκατομμύρια πωλήσεις, η BYD πρόκειται να καταλάβει ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς νέων ενεργειακών οχημάτων της Κίνας.

Οι ξένες μάρκες ξεθωριάζουν στην Κίνα

Οι ξένες μάρκες γίνονται λιγότερο δημοφιλείς στους Κινέζους καταναλωτές όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι περιορισμοί πινακίδων κυκλοφορίας σε μεγάλες πόλεις, όπως το Πεκίνο, δίνουν κίνητρα στους ντόπιους να αγοράζουν ηλεκτρικά αντί για παραδοσιακά αυτοκίνητα, που κινούνται με καύσιμο.

Μια έρευνα της Bernstein σε περισσότερους από 1.500 καταναλωτές στην Κίνα τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο διαπίστωσε ότι η BYD ήταν η κορυφαία μάρκα που θα εξέταζαν οι Κινέζοι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων. Η Tesla ήταν η επόμενη, ακολουθούμενη από τη Nio.

Όσον αφορά τις προτιμήσεις για την επόμενη αγορά αυτοκινήτου, «εκτός από την Tesla, όλες οι ξένες μάρκες είδαν τις βαθμολογίες πρόσφυσης της μάρκας τους να μειώνονται από έτος σε έτος, εκ των οποίων οι ιαπωνικές μάρκες (π.χ. Toyota, Honda, Nissan) έπεσαν περισσότερο», αναφέρει η έκθεση.

«Ο νεότερος πληθυσμός είδε επίσης μείωση του ενδιαφέροντος για παραδοσιακές μη γερμανικές μάρκες premium και σε μικρότερο βαθμό για γερμανικές μάρκες υψηλής ποιότητας», ανέφερε η έκθεση. «Η Tesla είναι πιο ελκυστική για τους σημερινούς ιδιοκτήτες γερμανικών και άλλων premium επωνυμιών, καθώς κάνουν τη μετάβασή τους στα ηλεκτροκίνητα», αναφέρει η έκθεση Bernstein.

Τα κινέζικα EVs πάνε για παγκόσμια κυριαρχία

Η BYD αλλά και άλλες κινεζικές μάρκες πωλούν επίσης ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο εξωτερικό. Φέτος η Κίνα βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο, ξεπερνώντας την Ιαπωνία και τη Γερμανία, σύμφωνα με την ανάλυση της Moody’s τον Αύγουστο.

Ως ένδειξη του πόσο μεγάλη δύναμη γίνονται οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στο εξωτερικό, η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο μια έρευνα κατά των επιδοτήσεων σε κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!