Γ.Δ.
1407.03 -0,97%
ACAG
-0,34%
5.8
CENER
-0,41%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,35%
8.5
NOVAL
+0,02%
2.72
OPTIMA
-1,16%
11.9
TITC
-0,69%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+4,30%
1.406
ΑΒΕ
-0,45%
0.442
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.235
ΑΚΡΙΤ
-6,41%
0.73
ΑΛΜΥ
-1,48%
2.66
ΑΛΦΑ
-1,95%
1.56
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-2,51%
11.26
ΑΣΚΟ
-0,67%
2.95
ΑΣΤΑΚ
+1,22%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
-0,45%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,41%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,72%
5.73
ΒΙΟΚΑ
+0,81%
2.48
ΒΙΟΣΚ
+0,78%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
-1,01%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,61%
16.4
ΔΑΑ
-1,68%
7.716
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-0,18%
11.18
ΔΟΜΙΚ
+0,92%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,30%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
-1,38%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
4.2
ΕΛΒΕ
-1,96%
5
ΕΛΙΝ
+2,28%
2.24
ΕΛΛ
+0,38%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.49
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.84
ΕΛΣΤΡ
+0,96%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+1,07%
1.696
ΕΛΧΑ
-1,90%
1.86
ΕΝΤΕΡ
+0,51%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,56%
1.26
ΕΤΕ
-3,10%
7.698
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.08
ΕΥΔΑΠ
-1,64%
5.41
ΕΥΡΩΒ
-1,29%
2.07
ΕΧΑΕ
-1,12%
4.845
ΙΑΤΡ
-0,97%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,55%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,79%
5.04
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.75
ΙΝΛΟΤ
-1,02%
1.162
ΙΝΤΕΚ
-1,08%
5.52
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,83%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-0,82%
1.215
ΙΝΤΚΑ
-3,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
+2,63%
1.365
ΚΕΠΕΝ
-9,00%
1.82
ΚΛΜ
+1,90%
1.61
ΚΟΡΔΕ
+0,42%
0.476
ΚΟΥΑΛ
+0,16%
1.23
ΚΟΥΕΣ
-0,57%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,75%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+0,90%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
-0,15%
6.74
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
+2,22%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,69%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,29%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-4,26%
2.7
ΜΕΡΚΟ
-8,11%
40.8
ΜΙΓ
+0,28%
3.62
ΜΙΝ
+14,78%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,86%
23.06
ΜΟΝΤΑ
+1,31%
3.1
ΜΟΤΟ
-2,70%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,15%
26.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.43
ΜΠΡΙΚ
-2,12%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,28%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+2,20%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
-1,91%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
+1,22%
2.48
ΟΠΑΠ
-0,47%
14.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,53%
0.902
ΟΤΕ
+0,37%
13.56
ΟΤΟΕΛ
-0,35%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
-2,01%
3.518
ΠΕΤΡΟ
+1,49%
8.18
ΠΛΑΘ
-0,26%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
-0,18%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
-1,41%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
+7,53%
2
ΣΑΡ
+2,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,74%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+4,71%
1.555
ΣΠΕΙΣ
-0,91%
6.54
ΣΠΙ
+1,29%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
+0,72%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+0,85%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα εκπαραθυρώνουν τη Volkswagen

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρωτοστατούν στην ταχεία στροφή της χώρας προς τα ηλεκτρικά οχήματα, βάζοντας τη Volkswagen σε τροχιά για το χειρότερο έτος πωλήσεων της στην Κίνα από το 2012. Η ανάλυση αυτή βασίζεται στα στοιχεία του CNBC για τα τρία πρώτα τρίμηνα του έτους. Ωστόσο, ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι μόνος στις δυσκολίες του, σύμφωνα με την ανάλυση που έγινε για 10 παγκόσμιες μάρκες αυτοκινήτων.

Ηλεκτρικά οχήματα: Τρέμει η θέση της Volkswagen στην κινεζική αγορά 

Η Nissan βρίσκεται επίσης σε τροχιά για τη χειρότερη χρονιά της στην κινεζική αγορά από το 2009, ενώ και η Hyundai αναμένεται να καταγράψει τις χαμηλότερες πωλήσεις τουλάχιστον από το 2009, ίσως και νωρίτερα. Οι μειώσεις αυτές προκύπτουν καθώς η Κίνα έχει μεταβεί γρήγορα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα νέα ενεργειακά οχήματα. Είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά μπαταριών και υβριδικών αυτοκινήτων που έχουν καταλάβει η Tesla και εγχώριες μάρκες όπως η BYD.

Στην Κίνα τα νέα ενεργειακά οχήματα αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ένα τρίτο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη χώρα μέχρι στιγμής φέτος. Αυτό προκύπτει σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας, η οποία προβλέπει επίσης ότι η τοπική αγορά αυτοκινήτων θα αυξηθεί κατά 20% τον Νοέμβριο σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα την τελευταία δεκαετία
Πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα την τελευταία δεκαετία

Ενώ η Volkswagen παραμένει μακράν ένας γίγαντας στην αγορά αυτοκινήτων της Κίνας, με περίπου 3 εκατ. οχήματα να πωλούνται ετησίως, η γερμανική μάρκα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στα ηλεκτρικά οχήματα. Τον Ιούλιο η εταιρεία επένδυσε περίπου 700 εκατ. δολάρια στην κινεζική Xpeng για να αναπτύξουν από κοινού δύο ηλεκτρικά οχήματα για την Κίνα.

Η BYD πούλησε περισσότερα από 1 εκατ. αυτοκίνητα για πρώτη φορά το 2022 και βρίσκεται σε πορεία για 2,5 εκατ. πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα φέτος, σύμφωνα με το CNBC. Η Toyota, η οποία έχει δυσκολευτεί στη μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα, βρίσκεται στη χειρότερη χρονιά συνολικών πωλήσεων στην Κίνα από το 2020, με περίπου 1,8 εκατ. πωλήσεις οχημάτων.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αναπτύσσεται ταχύτερα από τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς, δήλωσε ο Alvin Liu, αναλυτής στο γραφείο της Canalys στη Σαγκάη. Επισήμανε ότι με περίπου 2 ή 3 εκατομμύρια πωλήσεις, η BYD πρόκειται να καταλάβει ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς νέων ενεργειακών οχημάτων της Κίνας.

Οι ξένες μάρκες ξεθωριάζουν στην Κίνα

Οι ξένες μάρκες γίνονται λιγότερο δημοφιλείς στους Κινέζους καταναλωτές όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι περιορισμοί πινακίδων κυκλοφορίας σε μεγάλες πόλεις, όπως το Πεκίνο, δίνουν κίνητρα στους ντόπιους να αγοράζουν ηλεκτρικά αντί για παραδοσιακά αυτοκίνητα, που κινούνται με καύσιμο.

Μια έρευνα της Bernstein σε περισσότερους από 1.500 καταναλωτές στην Κίνα τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο διαπίστωσε ότι η BYD ήταν η κορυφαία μάρκα που θα εξέταζαν οι Κινέζοι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων. Η Tesla ήταν η επόμενη, ακολουθούμενη από τη Nio.

Όσον αφορά τις προτιμήσεις για την επόμενη αγορά αυτοκινήτου, «εκτός από την Tesla, όλες οι ξένες μάρκες είδαν τις βαθμολογίες πρόσφυσης της μάρκας τους να μειώνονται από έτος σε έτος, εκ των οποίων οι ιαπωνικές μάρκες (π.χ. Toyota, Honda, Nissan) έπεσαν περισσότερο», αναφέρει η έκθεση.

«Ο νεότερος πληθυσμός είδε επίσης μείωση του ενδιαφέροντος για παραδοσιακές μη γερμανικές μάρκες premium και σε μικρότερο βαθμό για γερμανικές μάρκες υψηλής ποιότητας», ανέφερε η έκθεση. «Η Tesla είναι πιο ελκυστική για τους σημερινούς ιδιοκτήτες γερμανικών και άλλων premium επωνυμιών, καθώς κάνουν τη μετάβασή τους στα ηλεκτροκίνητα», αναφέρει η έκθεση Bernstein.

Τα κινέζικα EVs πάνε για παγκόσμια κυριαρχία

Η BYD αλλά και άλλες κινεζικές μάρκες πωλούν επίσης ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο εξωτερικό. Φέτος η Κίνα βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο, ξεπερνώντας την Ιαπωνία και τη Γερμανία, σύμφωνα με την ανάλυση της Moody’s τον Αύγουστο.

Ως ένδειξη του πόσο μεγάλη δύναμη γίνονται οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στο εξωτερικό, η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο μια έρευνα κατά των επιδοτήσεων σε κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!