Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Τα συμφέροντα της BMW στην Κίνα και ο πόλεμος με την Κομισιόν

Η BMW δεν έχει σκοπό να φύγει από την Κίνα, ξεκαθάρισε εκπρόσωπος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, διευκρινίζοντας ότι η διαφοροποίηση των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού της δεν σημαίνει ότι εγκαταλείπει εντελώς την ασιατική χώρα.

«Η BMW δεν εγκαταλείπει την Κίνα. Το ελεύθερο εμπόριο είναι θεμελιώδες για το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Προσπαθούμε πάντα να διαφοροποιούμε τους κινδύνους, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι εγκαταλείπουμε μια χώρα ή μια συγκεκριμένη περιοχή» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, σε συνέντευξή του στο CNBC. Και πρόσθεσε: «Χρειαζόμαστε μεγάλους προμηθευτές και σίγουρα περισσότερους από έναν».

Η BMW λάνσαρε τον Σεπτέμβριο το νέο της ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο, το Vision Neue Klasse, καθώς επιδιώκει να αντιμετωπίσει την Tesla, εξασφαλίζοντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας.

Το σχέδιο της Κομισιόν για δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα

Τον Ιούλιο η Γερμανία είχε καλέσει τις βιομηχανίες της να απεξαρτηθούν από τις γραμμές παραγωγής της Κίνας, στο πλαίσιο ενίσχυσης της εγχώριας οικονομίας και επιστροφής των αλυσίδων εφοδιασμού σε περιοχές όσο το δυνατόν πιο κοντά στην Ευρώπη. «Για τη Γερμανία, η Κίνα παραμένει εταίρος, ανταγωνιστής και συστημικός αντίπαλος» είχε δηλώσει χαρακτηριστικά η Αναλένα Μπέρμποκ, υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας.

Λίγους μήνες μετά, τον Σεπτέμβριο, η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα για τις κινεζικές επιδοτήσεις σε EV, made in China, που εξάγονται στην Ευρώπη, καθώς τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος σε ευρωπαϊκές χώρες λόγω χαμηλότερου κόστους παραγωγής έναντι παραδοσιακών «παικτών» της αγοράς, όπως BMW, Mercedes, Volkswagen.

Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση της Ούρσουλα Φον ντερ Λάιεν για το θέμα αυτό. «Η παγκόσμια αγορά κατακλύζεται από φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα σε τεχνητά χαμηλές τιμές λόγω τεράστιων κρατικών επιδοτήσεων» είχε αναφέρει στις 13 Σεπτεμβρίου η επικεφαλής της Κομισιόν, αφήνοντας μάλιστα ανοιχτό το ενδεχόμενο για αντισταθμιστικούς δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στην ΕΕ από την Κίνα.

Το εργοστάσιο της ΒΜW στην Κίνα

Η BMW κατασκευάζει αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των EVs, στην Κίνα, τα οποία στη συνέχεια εξάγονται στην Ευρώπη. Όπως μετέδωσε το Reuters, η Κίνα έχει γίνει παγκόσμιος κόμβος κατασκευής και εξαγωγής ηλεκτρικών οχημάτων για εταιρείες όπως η BMW και η Tesla, χάρη στην αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, τα πλεονεκτήματα κόστους παραγωγής και τη μεγάλη παραγωγική ικανότητα.

Το 2022, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εγκαινίασε εργοστάσιο, αξίας 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, στην πόλη Σενγιάνγκ, το οποίο ειδικεύεται στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Η BMW παράγει το EV iX3 στην Κίνα και το εξάγει στην Ευρώπη και το ίδιο σκοπεύει να κάνει και με το ηλεκτρικό Mini Cooper το 2024. Σε περίπτωση που η Κομισιόν κάνει πράξη την απειλή για αντισταθμιστικούς δασμούς, η BMW θα είναι μια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη που θα επηρεαστεί σημαντικά.

Αποστάσεις BMW από την Κομισιόν για τα κινεζικά EVs

«Η BMW είναι ένας παγκόσμιος παίκτης. Βρισκόμαστε σε Ευρώπη, Κίνα, ΗΠΑ και Ιαπωνία. Προωθούμε πάντα και μιλάμε για το ελεύθερο εμπόριο παγκοσμίως» συνέχισε ο Zipse, δίνοντας μια έμμεση απάντηση στην Κομισιόν.

Από τη μεριά του ο οικονομικός διευθυντής (CFO) της BMW, Walter Mertl, δήλωσε ότι δεν υποστηρίζει τους «τιμωρητικούς» δασμούς, υπογραμμίζοντας ότι η έρευνα της ΕΕ θα κάνει μεγαλύτερη ζημιά στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, προστατεύοντας – ευνοώντας εκείνες που δεν έχουν σημαντικές πωλήσεις στην Κίνα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!