Γ.Δ.
1402.88 -0,37%
ACAG
+1,12%
5.4
BOCHGR
0,00%
4.39
CENER
+1,18%
8.54
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.18
NOVAL
+0,44%
2.28
OPTIMA
0,00%
12.74
TITC
-0,52%
38.2
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,08%
1.464
ΑΒΕ
-1,93%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-1,25%
2.365
ΑΚΡΙΤ
+2,19%
0.7
ΑΛΜΥ
-2,46%
3.575
ΑΛΦΑ
-1,09%
1.4985
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,21%
9.68
ΑΣΚΟ
+2,66%
2.7
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-0,35%
0.568
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
+0,57%
1.77
ΒΙΟΣΚ
+1,43%
1.42
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-1,54%
1.28
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.34
ΔΑΑ
-0,27%
8.128
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
0,00%
11.55
ΔΟΜΙΚ
-2,44%
2.6
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-2,17%
1.355
ΕΕΕ
+1,07%
34.06
ΕΚΤΕΡ
-1,32%
1.492
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.99
ΕΛΛ
-0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.734
ΕΛΠΕ
0,00%
6.765
ΕΛΣΤΡ
-0,50%
1.99
ΕΛΤΟΝ
-0,64%
1.858
ΕΛΧΑ
+0,22%
1.856
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,79%
1.095
ΕΤΕ
-2,29%
6.83
ΕΥΑΠΣ
-1,28%
3.08
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,87%
2.04
ΕΧΑΕ
+0,57%
4.425
ΙΑΤΡ
+2,65%
1.55
ΙΚΤΙΝ
-0,66%
0.299
ΙΛΥΔΑ
+0,79%
1.915
ΙΝΚΑΤ
-1,64%
4.8
ΙΝΛΙΦ
+0,70%
4.34
ΙΝΛΟΤ
-0,97%
0.92
ΙΝΤΕΚ
-1,20%
5.78
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-2,61%
0.972
ΙΝΤΚΑ
-0,37%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+3,35%
1.235
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,72%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+1,19%
0.424
ΚΟΥΑΛ
-1,29%
1.074
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.56
ΚΡΙ
-0,71%
14
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
-2,72%
0.714
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.14
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+2,44%
0.84
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,83%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
+2,81%
3.66
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,17%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,31%
19.31
ΜΟΝΤΑ
+0,27%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,59%
2.55
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.635
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
31.28
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+2,69%
0.84
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
-0,48%
31.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,44%
15.71
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.788
ΟΤΕ
-0,40%
14.92
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.2
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,28%
3.553
ΠΕΡΦ
-0,37%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,27%
7.98
ΠΛΑΘ
-0,38%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+0,64%
1.58
ΣΑΡ
+0,19%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,90%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-1,62%
1.515
ΣΠΕΙΣ
+0,72%
5.56
ΣΠΙ
+1,19%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,50%
1.618
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-1,92%
0.204
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.605
ΧΑΙΔΕ
+4,46%
0.585

ΕΕ: Οι προϋποθέσεις ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης μέχρι το 2030

Οι πωλήσεις οχημάτων ηλεκτροκίνησης (ECVs) αυξήθηκαν τα τελευταία χρόνια κατά 268%. Ενώ, μόνο στην Ελλάδα οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ σημείωσαν άνοδο κατά 344%. Πέρυσι ΜΌΝΟ, σχεδόν ένα στα 10 αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικό. Για να διατηρηθεί, ωστόσο, αυτή η τάση θα πρέπει οι κυβερνήσεις να πραγματοποιήσουν μεγαλύτερες επενδύσεις σε υποδομές.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εκτιμούν ότι θα απαιτηθούν 1 εκατομμύριο δημόσια σημεία παροχής ηλεκτρικού ρεύματος σε ολόκληρη την ΕΕ, το 2024 και 3 εκατομμύρια το 2029.

Με αυτές τις προϋποθέσεις, το μερίδιο αγοράς των ECV θα είναι 3,9% έως το 2025 και 5,4% έως το 2030.

Οι κατηγορίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η αγορά των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων μπορεί να χωριστεί σε δύο κύριες κατηγορίες.

Τα ηλεκτρικά φορτισμένα οχήματα (ECV) περιλαμβάνουν ηλεκτρικά οχήματα

  • πλήρους μπαταρίας και
  • υβριδικά plug-in,

Και οι δύο κατηγορίες απαιτούν κατάλληλη υποδομή επαναφόρτισης.

Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταριών (BEV) τροφοδοτούνται πλήρως από έναν ηλεκτρικό κινητήρα, χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη σε μια ενσωματωμένη μπαταρία που φορτίζεται συνδέοντας το ηλεκτρικό δίκτυο.

Τα plug-in υβρίδια (PHEV) διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης (λειτουργεί με βενζίνη ή ντίζελ) και ηλεκτρικό κινητήρα με μπαταρία. Ο κινητήρας καύσης υποστηρίζει τον ηλεκτροκινητήρα όταν απαιτείται, και η μπαταρία επαναφορτίζεται συνδέοντας στο δίκτυο.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEVs) τροφοδοτούνται από κινητήρα εσωτερικής καύσης (λειτουργεί με βενζίνη ή ντίζελ), αλλά διαθέτουν επίσης ηλεκτρικό κινητήρα με μπαταρία που χρησιμεύει για τη συμπλήρωση του συμβατικού κινητήρα. Ο ηλεκτρισμός τους παράγεται εσωτερικά από αναγεννητικό φρενάρισμα και από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, επομένως δεν χρειάζονται υπδομή επαναφόρτισης Το επίπεδο υβριδισμού κυμαίνεται από ήπια έως πλήρη.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!