THEPOWERGAME
Μετά από μια ολόκληρη τριετία με τις κορυφαίες αποδόσεις, η μετοχή της Ferrari φαίνεται να χάνει την αίγλη της στην χρηματιστηριακή αγορά της Ευρώπης αυτήν την περίοδο, με τη Volkswagen να την προσπερνά και φτάνει στις πρώτες θέσεις. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει κεντρίσει την προσοχή των επενδυτών από τις αρχές του 2021 με την παρουσίαση ενός φιλόδοξου σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση και την παραγωγή μπαταριών. Συν τοις άλλοις, η Volkswagen κατέχει τις μάρκες αυτοκινήτων Porsche, Bugatti και Lamborghini, έχοντας κτίσει παρουσία και στην αγορά των πολυτελών αυτοκινήτων.
Από την άλλη πλευρά, η Ferrari δεν έχει καταφέρει να παρουσιάσει ένα ξεκάθαρο σχέδιο για την πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας σε ένα αυστηρότερο ρυθμιστικό πλαίσιο σ΄ ότι αφορά τις εκπομπές ρύπων. Η αβεβαιότητα εντάθηκε ακόμη περισσότερο μετά την αιφνίδια παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου, Λουί Καμιλέρι, πέρσι τον Δεκέμβριο.
Volkswagen – Ferrari: Πορείες αντίθετες
Από τις αρχές του έτους, η μετοχή της Ferrari έχει υποχωρήσει πάνω από 5%, ξεκινώντας από τα 187,60 ευρώ και υποχωρώντας χθες περίπου στα 178,05 ευρώ. Στο αντίποδα βρίσκεται η μετοχή της Volkswagen. Με αφετηρία τον Ιανουάριο έχει αναρριχηθεί από τα 148,80 δολάρια στα 241,15 δολάρια, με άνοδο πάνω από 60%. Δίχως αμφιβολία, η μετοχή της Volkswagen παρουσιάζει τις υψηλότερες επιδόσεις στον πανευρωπαϊκό δείκτη Stoxx 600 του κλάδου αυτοκινητοβιομηχανιών και εξαρτημάτων αυτοκινήτου. Η Ferrari κατέχει τις χαμηλότερες θέσεις αν και προπορεύονταν την προηγούμενη τριετία. Πέρσι, ειδικότερα, η μετοχή της ιστορικής ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας είχε ενισχυθεί κατά το ένα πέμπτο, παρουσιάζοντας τις καλύτερες επιδόσεις στον δείκτη Stoxx 600 Automobiles & Parts.
Αναλυτές επισημαίνουν πως η μετοχή της Ferrari είναι σε αυτό το στάδιο πολύ ακριβή και δεν αντανακλά την αδύναμη προοπτική κερδοφορία της. Αμφιβολίες υπάρχουν για το εάν θα καταφέρει να επιτύχει τους στόχους κερδοφορίας για το 2022, διευρύνοντας το χάσμα με την εποχή της ηλεκτροκίνησης καθώς χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις γι’ αυτήν τη μετάβαση.
Οι στόχοι της Volkswagen είναι άμεσοι. Η διοίκηση ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα πως πάνω από 450.000 ηλεκτρικά οχήματα VW θα είναι έτοιμα για παράδοση το 2021, ένας αριθμός υπερδιπλάσιος από το 2020. Μόνο στην Ευρώπη, έως το τέλος της δεκαετίας θα έχουν δημιουργηθεί έξι εργοστάσια παραγωγής μπαταριών, θέτοντας παράλληλα ως στόχο τη σημαντική επέκταση ενός δικτύου γρήγορης φόρτισης, παγκοσμίως και συνάπτοντας ήδη συνεργασίες με τη βρετανική BP, την ισπανική Iberdrola και την ιταλική Enel.