Γ.Δ.
1530.68 -0,57%
ACAG
-0,17%
6
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,77%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,98%
8.11
EVR
-0,33%
1.49
NOVAL
+3,04%
2.37
OPTIMA
+0,46%
13
TITC
+2,25%
45.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-3,40%
1.82
ΑΒΕ
+0,66%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,73%
2.76
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
+4,94%
4.25
ΑΛΦΑ
-2,80%
1.718
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,10%
10.99
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
-1,93%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+0,92%
2.19
ΒΙΟ
+0,70%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
+0,32%
1.585
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,08%
18.72
ΔΑΑ
+3,73%
8.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
-0,86%
12.7
ΔΟΜΙΚ
+0,51%
2.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,26%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-1,95%
1.76
ΕΕΕ
-1,08%
32.88
ΕΚΤΕΡ
+6,29%
1.86
ΕΛΒΕ
-5,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
-0,35%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.245
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.5
ΕΛΣΤΡ
+6,13%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-0,43%
1.848
ΕΛΧΑ
-0,24%
2.085
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.18
ΕΤΕ
-1,58%
8.34
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-3,39%
2.392
ΕΧΑΕ
+2,12%
4.825
ΙΑΤΡ
+2,14%
1.67
ΙΚΤΙΝ
+2,86%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.8
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,56%
1.076
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΤ
-0,43%
1.15
ΙΝΤΚΑ
+0,93%
3.25
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
332
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.449
ΚΟΥΑΛ
+0,72%
1.392
ΚΟΥΕΣ
+0,49%
6.19
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
+0,50%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-1,53%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+2,40%
0.256
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,33%
3.08
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,86%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,06%
2.805
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-1,12%
21.26
ΜΟΝΤΑ
+1,34%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,23%
25.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-1,34%
33.84
ΝΑΚΑΣ
+0,67%
3.02
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
+2,49%
30.85
ΟΛΥΜΠ
+1,96%
2.6
ΟΠΑΠ
+1,06%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.783
ΟΤΕ
-0,80%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,71%
11.28
ΠΑΙΡ
+0,96%
1.05
ΠΑΠ
+2,01%
2.54
ΠΕΙΡ
-2,41%
4.26
ΠΕΡΦ
-0,55%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.23
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
-1,19%
1.655
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,96%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-1,36%
5.8
ΣΠΙ
+1,34%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+3,28%
1.26
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,61%
1.652
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

DW: Η Γερμανία έχασε τη μάχη των αυτοκινήτων στην Κίνα

Τα σύννεφα μιας επερχόμενης κρίσης γίνονται ολοένα και πιο ορατά πάνω από τη γερμανική οικονομία. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μπει στο βούρκο. Η Volkswagen, η Mercedes-Benz και η BMW παρουσίασαν αυξημένους τζίρους και υψηλότερα κέρδη. Όμως οι προβλέψεις για το σύνολο του έτους απογοήτευσαν τις προσδοκίες πολλών επενδυτών και μετόχων. Ο πληθωρισμός και η αύξηση των επιτοκίων συμπιέζουν τη ζήτηση για νέα οχήματα. Οι πωλήσεις εξακολουθούν να βρίσκονται 25% κάτω από τα επίπεδα του 2019, πριν δηλαδή το ξέσπασμα της πανδημίας, ενώ η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκεται περίπου στο 60% της περσινής χρονιάς, προειδοποιεί η Χίλντεγκαρντ Μίλερ, πρόεδρος της Ένωσης Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών VDA.

Την ίδια στιγμή η Κίνα, η μεγαλύτερη και σημαντικότερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, διευρύνει το προβάδισμά της όχι μόνο στην κυκλοφορία νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Από το σύνολο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων παγκοσμίως περίπου τα μισά κυκλοφορούν σε κινεζικούς δρόμους. Σημαντική πρόοδο σημειώνουν και οι κινέζοι κατασκευαστές. Ο μόνος πραγματικός ανταγωνιστής τους από το εξωτερικό είναι η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla. Πρόσφατα ακόμα και οι κινέζοι αγοραστές αυτοκινήτων, ιδίως εκείνοι με υψηλά εισοδήματα, άρχισαν να προτιμούν εγχώριες μάρκες. Ενδεικτικό ότι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD (Build Your Dreams), πρώτη σε πωλήσεις στην Κίνα, πούλησε το πρώτο εξάμηνο του έτους 30% περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Tesla, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της κινεζικής βιομηχανικής ένωσης CPCA.

Η BYD κατάφερε μάλιστα να πουλήσει στην Κίνα σχεδόν 20 φορές περισσότερα ηλεκτροκίνητα οχήματα από τη VW. Αντιδρώντας η VW επιδιώκει τώρα μια συνεργασία με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Xpeng στους τομείς ηλεκτροκίνησης, λογισμικού και αυτόνομης οδήγησης

«Η Κίνα εξελίσσεται σε υπερδύναμη της αυτοκινητοβιομηχανίας», λέει ο Φάμπιαν Πιόντεκ, εμπειρογνώμονας της εταιρίας συμβούλων AlixPartners. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, από την άλλη πλευρά, υπερασπίζονται ολοένα και συχνότερα το μερίδιο τους στις εγχώριες αγορές τους. «Η εποχή των κερδών ρεκόρ για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες φτάνει στο τέλος της», υπογραμμίζει ο Γερμανός ειδικός.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!