Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Ξεκινά η μάχη για τους φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων

Από τον προσεχή Σεπτέμβριο αναμένεται η ενεργοποίηση των ισχυρών ενεργειακών ομίλων στη φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, καθώς τότε θα ξεκινήσουν κάποια από τα έργα ανάπτυξης δικτύων φορτιστών από μεγάλους δήμους. Όπως φαίνεται η κυβέρνηση θα δώσει παράταση στην προθεσμία κατάρτισης των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) για τους μεγάλους και μεσαίους δήμους που λήγει στα τέλη  Μαρτίου. Ήδη, πάντως, σχεδόν όλοι οι μεγάλοι της ενέργειας παίρνουν θέση με την Protergia να προχωρά σε συνεργασία με την Fortisis, την ΗΡΩΝ να αξιοποιεί την ισχυρή διεθνή θέση της Engie, τη ΔΕΗ να σχεδιάζει χιλιάδες σημεία φόρτισης και να υπογράφει συμφωνίες με εταιρείες όπως η ΑΒ, η Fraport Greece, κ.α.

Στην αγορά υποστηρίζουν πως τα πρώτα σχέδια των δήμων θα ολοκληρωθούν το φθινόπωρο και τότε θα αρχίσουν οι διαγωνισμοί για τα δίκτυα φορτιστών. Η νομοθεσία, που προώθησε ο τέως υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, προβλέπει την υποχρεωτική χωροθέτηση ενός τουλάχιστον σημείου φόρτισης ανά 1.000 κατοίκους του δήμου. Τα δίκτυα θα αναπτυχθούν με δύο μοντέλα: Το πρώτο προβλέπει τη δημιουργία δικτύου φορτιστών κατευθείαν από τους δήμους, μέσω των δημοτικών επιχειρήσεων και την υπογραφή συμβολαίων προμήθειας ενέργειας. Το δεύτερο, που ενδιαφέρει περισσότερο, προβλέπει την ανάπτυξη, λειτουργία και συντήρηση των δικτύων φορτιστών από ιδιώτες μέσω συμβάσεων παραχώρησης ή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

«Τα δίκτυα θα αναπτυχθούν σταδιακά, όσο αυξάνεται ο στόλος των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων» λένε στην αγορά. Προσθέτουν πως με τα κίνητρα που έδωσε πρόσφατα το ΥΠΕΝ «είχαμε 5% διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο». Το συγκεκριμένο δίμηνο πωλήθηκαν περίπου 700 ηλεκτροκίνητα οχήματα. Το ερώτημα είναι, βέβαια, για πόσο διάστημα μπορεί να στηρίζεται η αγορά στην επιδοτήσεις. Αυτή την περίοδο εξετάζονται ή προτείνονται σχέδια ανανέωσης του στόλου επαγγελματικών οχημάτων (κυρίως φορτηγών) που είναι ο παλαιότερος στην Ευρώπη, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης ή άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων.

Οι πρώτοι φορτιστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων από τους δήμους θα εγκατασταθούν, σταδιακά όπως προαναφέρθηκε, σε υφιστάμενους υπαίθριους ή στεγασμένους δημοτικούς χώρους στάθμευσης, τερματικούς σταθμούς και σε επιλεγμένα σημεία των δημοτικών και αστικών συγκοινωνιών, χώρους εξυπηρέτησης τουριστικών λεωφορείων, πιάτσες ταξί (προβλέπεται ένας φορτιστής ανά πέντε θέσεις στάθμευσης ταξί), υφιστάμενες παρόδιες θέσεις στάθμευσης, ελεύθερες και ελεγχόμενης στάθμευσης, κ.α. Οι δήμοι θα χρειαστεί να προσαρμόζουν το σχεδιασμό τους ανάλογα με τις ανάγκες μιας περιοχής ή ενός δρόμου. Η κατάρτιση των Σχεδίων Φόρτισης θα χρηματοδοτηθεί από το Πράσινο Ταμείο στο οποίο είχαν καταθέσει αίτηση περίπου 250 δήμοι.

Οικιακοί φορτιστές

Τα δίκτυα των περίπου 11.000 φορτιστών που πρέπει να κατασκευάσουν οι δήμοι με βάση τις προβλέψεις του νόμου είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Στην αγορά υποστηρίζουν πως το 60% – 70% των κατόχων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα τα φορτίζουν στο σπίτι. Γι’ αυτό και αναμένεται να υπάρξει σταδιακά αύξηση της ζήτησης οικιακών φορτιστών.

Όπως εξηγούν στελέχη ενεργειακών ομίλων, η ελληνική νομοθεσία έχει αυστηρές απαιτήσεις για τις προδιαγραφές των οικιακών φορτιστών (πρέπει να διαθέτουν δυνατότητες ηλεκτρονικής επικοινωνίας και προστασίας από κυβερνοεπιθέσεις) που ανεβάζει το μέσο κόστος στα 1.300 – 2.000 ευρώ. Ακόμα και με την επιδότηση, όσοι θέλουν να εγκαταστήσουν τέτοιο φορτιστή στο σπίτι πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Ωστόσο το κόστος φόρτισης μέσω οικιακού φορτιστή είναι πολύ χαμηλότερο σε σύγκριση με τη χρήση ενός δημόσιου σημείου φόρτισης. Στην πρώτη περίπτωση φτάνει τα 0,16 ευρώ ανά κιλοβατώρα ενώ στη δεύτερη κινείται μεταξύ 0,30 – 0,40 ευρώ ανά κιλοβατώρα. Με το νυχτερινό τιμολόγιο της ΔΕΗ το κόστος μειώνεται, πάντως, στα 0,089 ευρώ ανά κιλοβατώρα. Επιπλέον σε κάποιους δήμους και επιχειρήσεις οι κάτοχοι ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου μπορούν να το φορτίσουν δωρεάν.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!