Γ.Δ.
1457.3 +0,33%
ACAG
-0,34%
5.82
BOCHGR
-0,22%
4.53
CENER
+0,55%
9.16
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+1,41%
7.93
NOVAL
+0,22%
2.29
OPTIMA
+0,80%
12.66
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,94%
1.508
ΑΒΕ
-1,56%
0.442
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
+0,92%
1.594
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,99%
10.17
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
+3,36%
7.38
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,30%
0.668
ΑΤΤΙΚΑ
+1,37%
2.22
ΒΙΟ
+2,09%
5.38
ΒΙΟΚΑ
+0,80%
1.88
ΒΙΟΣΚ
-0,63%
1.59
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
+1,44%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,55%
18.3
ΔΑΑ
+0,10%
8.008
ΔΑΙΟΣ
-5,03%
3.4
ΔΕΗ
+1,81%
11.81
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
+1,71%
1.785
ΕΕΕ
+1,49%
32.66
ΕΚΤΕΡ
+4,80%
1.834
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+3,67%
2.26
ΕΛΛ
+1,38%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,55%
1.968
ΕΛΠΕ
-0,27%
7.28
ΕΛΣΤΡ
-2,40%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-0,75%
1.842
ΕΛΧΑ
+0,21%
1.884
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-1,12%
7.752
ΕΥΑΠΣ
+1,56%
3.26
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
-0,44%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,79%
4.55
ΙΑΤΡ
+2,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+1,27%
2
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.835
ΙΝΛΙΦ
-0,84%
4.71
ΙΝΛΟΤ
+1,20%
1.01
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,44%
2.52
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,40%
2.9
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,65%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,67%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,70%
0.432
ΚΟΥΑΛ
-0,85%
1.17
ΚΟΥΕΣ
+1,37%
5.94
ΚΡΙ
-0,65%
15.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.74
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
+0,70%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,88%
2.83
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
-1,46%
20.26
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
-1,12%
2.66
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
25.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
+0,48%
33.56
ΝΑΚΑΣ
+2,13%
2.88
ΝΑΥΠ
-3,65%
0.792
ΞΥΛΚ
+0,74%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,91%
22.2
ΟΛΠ
-0,83%
29.8
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.35
ΟΠΑΠ
-0,51%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,50%
0.81
ΟΤΕ
-0,67%
14.75
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,28%
3.902
ΠΕΡΦ
+0,56%
5.42
ΠΕΤΡΟ
+1,21%
8.34
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.925
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,01%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,76%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+1,12%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
-2,31%
0.508
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
+1,02%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,98%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
+2,43%
3.79
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

ACEA: Περίπου 9,8 εκατ. αυτοκίνητα θα πουληθούν φέτος στην Ευρώπη

Η φετινή χρονιά για την αυτοκίνηση μπορεί να χαρακτηριστεί κομβική, καθώς οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν ότι πολύ σύντομα θα ξεκινήσει η ανάκαμψη, μετά από δύο δύσκολα χρόνια. Η κατάσταση στις γραμμές παραγωγής σταδιακά βελτιώνεται και σύντομα θα δούμε μικρότερη αναμονή. Η ACEA προβλέπει ότι την φετινή χρονιά θα πουληθούν περίπου 9,8 εκατ. νέα αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρώπη, σημειώνοντας αύξηση 5% από το 2022. Όμως αυτό το ποσοστό παραμένει 25% κάτω από τα επίπεδα που επικρατούσαν πριν από την κρίση του 2019. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι ακόμη πιο σημαντικό οι αυτοκινητοβιομηχανίες να ενισχύσουν τις θέσεις στην παγκόσμια σκηνή. Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να δημιουργεί ευκαιρίες, αλλά αυξάνει και τον ανταγωνισμό. Η Κίνα είναι έτοιμη να μπει στην ευρωπαϊκή αγορά με πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχοντας παράλληλα το πλεονέκτημα των πρώτων υλών για την κατασκευή μπαταριών, αλλά και της ανάλογης τεχνογνωσίας, καθώς κατασκευάζονται σε αυτήν αρκετές δεκάδες μοντέλα των υπολοίπων κατασκευαστών.

Οι ανταγωνιστές έχουν πολλούς άσους στα χέρια τους

«Ο κλάδος μας έχει από καιρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε όλη την αλυσίδα αξίας των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όμως αυτό δεν συμβαίνει πλέον με τα ηλεκτρικά οχήματα. Τουλάχιστον τώρα. Οι ανταγωνιστές μας έχουν πολλούς άσους στα χέρια τους που δεν έχουμε ακόμη, ενώ έχουν και υποστήριξη από τις εθνικές και τοπικές αρχές. Αυτή μάλιστα εξακολουθεί να αυξάνεται στην Κίνα και τις ΗΠΑ, αναφέρει ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Renault, Luca de Meo.

Τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7 για παράδειγμα, επιβάλλουν «μη ρεαλιστικούς περιορισμούς στη βιομηχανία και θα επιβραδύνουν ακόμη και την προσπάθεια για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Η συμμόρφωση με το Euro 7 έφερε αυξήσεις κόστους που θα μπορούσαν να αποτρέψουν τους πελάτες από την αγορά αυτών των νέων αυτοκινήτων», προειδοποίησε ο Luca de Meo.

Επίσης, το θέμα είναι τι θα γίνει με όλα τα παλιά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, τα οποία είναι παλιότερης τεχνολογίας και ρυπαίνουν με μεγάλο βαθμό. Ίσως το στοίχημα σε αυτή την περίπτωση να βρίσκεται σε αυτό ακριβώς το σημείο, όπου θα πρέπει να δοθούν μια σειρά κινήτρων για να μπορέσουν να ανανεωθούν οι στόλοι των ευρωπαϊκών χωρών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!