Γ.Δ.
1392.44 -0,81%
ACAG
-0,72%
5.51
BOCHGR
+0,67%
4.49
CENER
-1,88%
8.34
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,25%
8.69
NOVAL
-2,50%
2.34
OPTIMA
-0,62%
12.76
TITC
-0,71%
34.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,41%
1.4
ΑΒΕ
-1,26%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-1,68%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
-0,80%
3.72
ΑΛΦΑ
-0,95%
1.564
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,65%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,16%
2.55
ΑΣΤΑΚ
+2,59%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
-4,14%
5.1
ΒΙΟΚΑ
+1,17%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-2,35%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,53%
7.86
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,17%
12.07
ΔΟΜΙΚ
-2,67%
2.92
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-2,07%
1.42
ΕΕΕ
-0,36%
32.98
ΕΚΤΕΡ
-5,25%
1.48
ΕΛΒΕ
-2,08%
4.7
ΕΛΙΝ
+1,00%
2.03
ΕΛΛ
+0,38%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,64%
1.676
ΕΛΠΕ
-0,51%
6.765
ΕΛΣΤΡ
+3,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,84%
1.89
ΕΛΧΑ
-2,30%
1.7
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,71%
1.15
ΕΤΕ
-3,01%
6.888
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+1,83%
2.006
ΕΧΑΕ
-1,85%
4.25
ΙΑΤΡ
+5,35%
1.575
ΙΚΤΙΝ
-2,90%
0.301
ΙΛΥΔΑ
-2,52%
1.74
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.8
ΙΝΛΙΦ
-2,51%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-3,04%
0.893
ΙΝΤΕΚ
-2,96%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-2,20%
2.67
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-2,44%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,21%
1.062
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.58
ΚΡΙ
-2,43%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.938
ΛΑΒΙ
-2,53%
0.77
ΛΑΜΔΑ
-1,63%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
-2,15%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-6,82%
41
ΜΙΓ
-0,78%
3.175
ΜΙΝ
-5,56%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,41%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-3,46%
3.63
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,49%
24.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-1,48%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,06%
32.32
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,80%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-2,53%
28.95
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.33
ΟΠΑΠ
-1,06%
14.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
+0,67%
14.99
ΟΤΟΕΛ
-0,96%
10.32
ΠΑΙΡ
-3,01%
0.968
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-2,36%
3.597
ΠΕΡΦ
-2,15%
5.47
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,72%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-1,52%
1.625
ΣΑΡ
-2,30%
10.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-4,05%
5.68
ΣΠΙ
-3,64%
0.53
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.76
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-8,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.58
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

ACEA: Περίπου 9,8 εκατ. αυτοκίνητα θα πουληθούν φέτος στην Ευρώπη

Η φετινή χρονιά για την αυτοκίνηση μπορεί να χαρακτηριστεί κομβική, καθώς οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν ότι πολύ σύντομα θα ξεκινήσει η ανάκαμψη, μετά από δύο δύσκολα χρόνια. Η κατάσταση στις γραμμές παραγωγής σταδιακά βελτιώνεται και σύντομα θα δούμε μικρότερη αναμονή. Η ACEA προβλέπει ότι την φετινή χρονιά θα πουληθούν περίπου 9,8 εκατ. νέα αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρώπη, σημειώνοντας αύξηση 5% από το 2022. Όμως αυτό το ποσοστό παραμένει 25% κάτω από τα επίπεδα που επικρατούσαν πριν από την κρίση του 2019. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι ακόμη πιο σημαντικό οι αυτοκινητοβιομηχανίες να ενισχύσουν τις θέσεις στην παγκόσμια σκηνή. Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να δημιουργεί ευκαιρίες, αλλά αυξάνει και τον ανταγωνισμό. Η Κίνα είναι έτοιμη να μπει στην ευρωπαϊκή αγορά με πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχοντας παράλληλα το πλεονέκτημα των πρώτων υλών για την κατασκευή μπαταριών, αλλά και της ανάλογης τεχνογνωσίας, καθώς κατασκευάζονται σε αυτήν αρκετές δεκάδες μοντέλα των υπολοίπων κατασκευαστών.

Οι ανταγωνιστές έχουν πολλούς άσους στα χέρια τους

«Ο κλάδος μας έχει από καιρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε όλη την αλυσίδα αξίας των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όμως αυτό δεν συμβαίνει πλέον με τα ηλεκτρικά οχήματα. Τουλάχιστον τώρα. Οι ανταγωνιστές μας έχουν πολλούς άσους στα χέρια τους που δεν έχουμε ακόμη, ενώ έχουν και υποστήριξη από τις εθνικές και τοπικές αρχές. Αυτή μάλιστα εξακολουθεί να αυξάνεται στην Κίνα και τις ΗΠΑ, αναφέρει ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Renault, Luca de Meo.

Τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7 για παράδειγμα, επιβάλλουν «μη ρεαλιστικούς περιορισμούς στη βιομηχανία και θα επιβραδύνουν ακόμη και την προσπάθεια για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Η συμμόρφωση με το Euro 7 έφερε αυξήσεις κόστους που θα μπορούσαν να αποτρέψουν τους πελάτες από την αγορά αυτών των νέων αυτοκινήτων», προειδοποίησε ο Luca de Meo.

Επίσης, το θέμα είναι τι θα γίνει με όλα τα παλιά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, τα οποία είναι παλιότερης τεχνολογίας και ρυπαίνουν με μεγάλο βαθμό. Ίσως το στοίχημα σε αυτή την περίπτωση να βρίσκεται σε αυτό ακριβώς το σημείο, όπου θα πρέπει να δοθούν μια σειρά κινήτρων για να μπορέσουν να ανανεωθούν οι στόλοι των ευρωπαϊκών χωρών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!