THEPOWERGAME
Ο Sabato de Sarno, που πρόσφατα διορίστηκε από την Kering για να αναζωογονήσει την πολυβραβευμένη μάρκα Gucci, πρέπει να προσανατολιστεί σε μια νέα κατεύθυνση, που θα πυροδοτήσει ξανά το ενδιαφέρον των καταναλωτών, λένε οι αναλυτές -ένα απαιτητικό έργο, δεδομένης της έμφασης που έχουν δώσει τα στελέχη στη διαχρονική απήχηση του brand.
Ο De Sarno, ένας καταξιωμένος σχεδιαστής μόδας από τον εξίσου γνωστό οίκο Valentino, έχει επιφορτιστεί, ως δημιουργικός διευθυντής, με την ευθύνη της αναβίωσης της μάρκας που μέχρι πρότινος αντιπροσώπευε τα δύο τρίτα των κερδών της Kering, αναφέρει το πρακτορείο Reuters.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Εκατόν δύο χρόνια αφότου ο Guccio Gucci άνοιξε το πρώτο του κατάστημα στη Φλωρεντία, ο Gucci παραμένει ένας από τους πιο εμβληματικούς, εξέχοντες και πιο σημαντικούς πολυτελείς οίκους στον κόσμο. Με τον Sabato de Sarno στο δημιουργικό τιμόνι, είμαστε βέβαιοι ότι ο Οίκος θα συνεχίσει να επηρεάζει τη μόδα και τον πολιτισμό και να φέρνει μοντέρνα προοπτική στη σύγχρονη πολυτέλεια», δήλωσε ο François-Henri Pinault, πρόεδρος και CEO του ομίλου Kering.
Πώς η Gucci θα επανακτήσει τη θέση της στην κορυφή
Η έμφαση στα κλασικά ήταν προτεραιότητα των στελεχών, στην παρουσίαση του οίκου για τους επενδυτές πέρυσι. Έτσι, η Gucci αναβίωσε πρόσφατα την τσάντα της από μπαμπού από το 1947, καθώς και την τσάντα ώμου Jackie από το 1961.
Ωστόσο, οι αναλυτές λένε ότι ο De Sarno θα πρέπει επίσης να δημιουργήσει «ντόρο» με νέα, πρωτοποριακά στυλ -μια στρατηγική που παραδοσιακά εξυπηρετούσε καλά τη μάρκα, σε σύγκριση με την πορεία που ακολουθούν ορισμένοι αντίπαλοι, οι οποίοι εστιάζουν πιο έντονα στα κλασικά τους σχέδια, ειδικά όσον αφορά τις τσάντες.
«Το μέλλον της Gucci δεν είναι να γίνει μια άλλη Louis Vuitton, Chanel ή Hermes, αλλά να καλλιεργήσει το περιεχόμενό της ώστε να κατευθύνει τους πελάτες πίσω στη μάρκα», δήλωσε ο Antoine Belge, αναλυτής της Exane BNP Paribas.
Οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο νέος creative director
Παρά το γεγονός ότι έχει βρεθεί στο επίκεντρο των συζητήσεων όσον αφορά τόσο τη νέα προσθήκη στο ΔΣ της, όσο και τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει, η Kering αρνήθηκε να σχολιάσει τη στρατηγική της για τη μάρκα.
Η διοίκηση του brand πιέστηκε να διορίσει γρήγορα κάποιον στην κορυφαία δημιουργική θέση της Gucci μετά την ξαφνική αποχώρηση του Alessandro Michele τον Νοέμβριο.
Ο φανταχτερός σχεδιαστής, ο οποίος ήταν ο αγαπημένος του Χάρι Στάιλς και της Lady Gaga, είχε επιβλέψει μια περίοδο τρομερής ανάπτυξης για τον οίκο το 2015-19, με εκκεντρικά σχέδια για gender-fluid καταναλωτές (άτομα με ρευστό φύλο).
Ωστόσο, τα τελευταία τρίμηνα η Gucci έχει βρεθεί πίσω από τους αντιπάλους της, συμπεριλαμβανομένων των παγκοσμίως γνωστών Hermes και Louis Vuitton, με τις επιδόσεις της στην κινεζική αγορά να γίνονται πηγή ανησυχίας για τους επενδυτές εν μέσω κλυδωνισμών λόγω Covid-19.
Για τον αναλυτή του Μπερνστάιν Λούκα Σόλκα, η Gucci «πρέπει να κάνει μια ισχυρή δήλωση για να βρεθεί ξανά στο επίκεντρο». «Η Gucci πρέπει να ξεπεράσει την κορυφή για να ευδοκιμήσει», συμπλήρωσε.
Οι αναλυτές χαιρέτισαν την επιλογή της Kering για έναν έμπειρο αλλά σχετικά άγνωστο σχεδιαστή, σημειώνοντας ότι ο προηγούμενος δημιουργικός διευθυντής δεν είχε δημόσιο προφίλ όταν διορίστηκε το 2002.
Μεταξύ των προκλήσεων είναι και μία πιθανή αναταραχή, καθώς η Gucci φέρνει έναν ξένο σχεδιαστή να ηγηθεί της ομάδας του προηγούμενου. Πρόκληση αποτελεί φυσικά και ο χρόνος που θα χρειαστεί αγορά για να «χωνέψει» τη νέα κατεύθυνση της μάρκας, αναφέρει η Cereda, σύμφωνα με το πρακτορείο.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Gucci: όλα τα βλέμματα στραμμένα στον De Sarno
Ο De Sarno θα παρουσιάσει την πρώτη του συλλογή ως δημιουργικός διευθυντής της Gucci τον Σεπτέμβριο στο Μιλάνο. Η καριέρα του στον Valentino υποδεικνύει μια «λιγότερο εκκεντρική αισθητική» από τον προηγούμενο σχεδιαστή της Gucci.
Ο Sabato de Sarno ανέβηκε στην ιεραρχία του Valentino μετά την άφιξή του το 2009 για να γίνει διευθυντής μόδας, επιβλέποντας τις συλλογές ανδρών και γυναικών, σε στενή συνεργασία με τον επικεφαλής σχεδιαστή Πιερπάολο Πικιόλι.
Τώρα, «όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στο ταλέντο και τη δημιουργικότητα του De Sarno και στο πώς μπορεί να συνεργαστεί με την ομάδα merchandising στον Gucci», δήλωσε η Καρολάιν Ρέιλ, επικεφαλής των εμπορικών σημάτων της Pictet Asset Management, καθώς «οι δημιουργικοί διευθυντές εξετάζονται εξονυχιστικά όταν ένα εμπορικό σήμα βρίσκεται σε ένα στάδιο μετάβασης».
Η ανακοίνωση του διορισμού του ήρθε πριν από τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Kering στις 15 Φεβρουαρίου, τα οποία πιθανότατα θα δείξουν μία από τις πιο έντονες πτώσεις των πωλήσεων μεταξύ των κορυφαίων luxury brands στον κόσμο λόγω των διαταραχών του κορονοϊού στην Κίνα.